Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows 10 Installeren op Gigabyte Brix (3227)

Pagina: 1
Acties:

• BasvanS
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:45
Het is al een aantal jaar geleden dat ik voor laatst bezig ben geweest met windows pc's. Op het moment heb ik alleen een Macbook Pro en draai ik alleen Mac OSX yosemite.

De Brix heb ik achter op mijn beeldscherm geplakt, de Wirelesess Rapoo set aangesloten op USB 3.0 poort nummer 1 en de Windows 10 enterprise USB op USB 3.0 poort nummer 2.

De laatste versie van windows die ik op een lege HDD installeerde was XP, dus het duurde even voordat ik door had UEFI te gebruiken om te kunnen booten van deze Stick. Van de Sandisk cruzer extreme kon ik overigens helemaal niks booten.

De windows install laat prima maar loopt vrijwel meteen vast met de melding dat er media drivers ontbreken, zonder deze verder te specificeren, en de benodigde drivers via een andere USB of DVD aan te leveren.

Een zoektoch via google heeft mij geleerd dat het hoogstwaarschijnlijk om de USB 3.0 drivers van de betreffende intel chipset gaat en ik heb dan ook getracht deze (windows 7 drivers, ze waren er niet voor 10) aan te leveren op een 2e USB. Je raad het al, geen succes...

Een andere tutorial vertelt mij dat ik deze drives eerst in de install.wim moet zetten:

http://codeabitwiser.com/...-with-only-usb-3-0-ports/

Dit is echter met alleen een macbook pro, voor mij onmogelijk gebleken.

Mijn 2e oplossing, het flashen van de bios en hopen USB 3.0 te kunnen aanpassen in 2.0 is niet gelukt omdat ik met Mac OSX geen werkende win98 bootdisk kan maken. Dos prompt via de recovery kan de flash.bat en de .exe niet uitvoeren: verkeerde Dos versie...

Na een lang verhaal is mij vraag:

Hoe installeer ik Win 10 Enterprise (x64) (met alleen twee USB 3.0 poorten) en een Macbook Pro (Mac OSX Yosemite)?

• BasvanS
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:45
Kleine update: Ik heb via dit topic Windows 7 installeren op SSD: Vraagt om driver een driver gevonden en deze aangeboden, hij word vervolgens als compatible gezien maar niet geïnstalleerd. Iemand die wellicht weet waarom?

Het gaat om de InteL 7 series Chipset Family SATA AHCI Controller

Update 2:

De Windows Installatie Boot nu wel vanaf een DVD, ik kan alleen geen Stuurprogramma vinden voor de SSD. Ik kan de Windows installatie wel laten draaien, maar na 2x booten en het selecteren van het wifi netwerk krijg ik een Bootloop.. Windows is dan al wel geïnstalleerd...

[Voor 43% gewijzigd door BasvanS op 14-12-2015 22:08]

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True