ik heb recent een nieuwe pc in elkaar gezet en kom er nu achter dat de videokaart op de kop in de pc kast zit. op zich lijkt dit niet een groot probleem want de air flow enzo is goed. alleen gaat mijn videokaart op 1 hoek naar beneden hangen. is dit iets waar ik mij zorgen moet maken en zo ja wat kan ik hier tegen doen.
gevalletje een foto zegt meer dan 1000 woorden; wat is op de kop? fans naar beneden? dat is normaal...hjdv2 schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:30:
ik heb recent een nieuwe pc in elkaar gezet en kom er nu achter dat de videokaart op de kop in de pc kast zit. op zich lijkt dit niet een groot probleem want de air flow enzo is goed. alleen gaat mijn videokaart op 1 hoek naar beneden hangen. is dit iets waar ik mij zorgen moet maken en zo ja wat kan ik hier tegen doen.
en andersom gaat ook prima werken.
wat voor kaart heb je? afhankelijk van die koeler kan hij een klein beetje gaan hangen
R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger
De videokaart past er maar op 1 manier in, dus hij kan nooit verkeerd zitten. Dat een printplaat door gaat buigen is wel redelijk normaal. Maar als je dat hindert moet je er zelf een constructie voor maken om de punt te ondersteunen.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Doorbuigen is echt vragen om ellende. Je voegt mechanische stress toe die er niet hoeft te zijn.LordSinclair schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:43:
De videokaart past er maar op 1 manier in, dus hij kan nooit verkeerd zitten. Dat een printplaat door gaat buigen is wel redelijk normaal. Maar als je dat hindert moet je er zelf een constructie voor maken om de punt te ondersteunen.
ik ben op het moment niet in de buurt van mijn pc. maar ik zal vanavond even een foto bijvoegen.gevalletje een foto zegt meer dan 1000 woorden; wat is op de kop? fans naar beneden? dat is normaal...
en andersom gaat ook prima werken.
wat voor kaart heb je? afhankelijk van die koeler kan hij een klein beetje gaan hangen
hij hangt inderdaad met de fans naar beneden
het gaat hier om de volgende kaart.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 359,80 | € 359,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 359,80 | |
Dan hangt hij goed, een videokaart hangt (zover ik weet) bij normale montage altijd met de fans naar beneden.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Mijn grafische kaart hangt ook iets naar beneden en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Bij computersystemen waar aan de rechterkant een deksel zit, zit de videokaart met de fan naar boven (zoals bij Medion met ATX en Dell met BTX tot 2006 dacht ik).
Trein?
Ik denk dat je dit bedoelt.
[ Voor 11% gewijzigd door Thomg op 19-12-2015 00:00 ]
Zoals gezegd past een videokaart er maar op één manier in, en dat is met de fans naar beneden.
Ook een beetje doorzakken is vrij normaal. Als het echt erg is kun je altijd nog proberen om er iets tussen te zetten voor ondersteuning.
Ook een beetje doorzakken is vrij normaal. Als het echt erg is kun je altijd nog proberen om er iets tussen te zetten voor ondersteuning.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Mijn kaart hing ook op een hoek naar beneden. De kant waar ook mijn onderste hdd slots zitten. Ik heb gewoon een dikke sateprikker aan een van de slots ge-ty-raped en die zorgt er nu voor dat mijn behoorlijk zware videokaart (xfx7970be) mooi ondersteund wordt. Visueel niet de mooiste oplossing maar ik heb toch een dichte case.
Pagina: 1