Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

moet ik mij zorgen maken over mijn videokaart

Pagina: 1
Acties:

• hjdv2
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 26-10 06:44
ik heb recent een nieuwe pc in elkaar gezet en kom er nu achter dat de videokaart op de kop in de pc kast zit. op zich lijkt dit niet een groot probleem want de air flow enzo is goed. alleen gaat mijn videokaart op 1 hoek naar beneden hangen. is dit iets waar ik mij zorgen moet maken en zo ja wat kan ik hier tegen doen.

• NLBUURMAN
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 27-10 09:53

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

hjdv2 schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:30:
ik heb recent een nieuwe pc in elkaar gezet en kom er nu achter dat de videokaart op de kop in de pc kast zit. op zich lijkt dit niet een groot probleem want de air flow enzo is goed. alleen gaat mijn videokaart op 1 hoek naar beneden hangen. is dit iets waar ik mij zorgen moet maken en zo ja wat kan ik hier tegen doen.
gevalletje een foto zegt meer dan 1000 woorden; wat is op de kop? fans naar beneden? dat is normaal...
en andersom gaat ook prima werken.
wat voor kaart heb je? afhankelijk van die koeler kan hij een klein beetje gaan hangen

i5-6600/MSI H270 Carbon/16GB Ram/ Phanteks TC14PE/ Gainward GTX1060

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:16
De videokaart past er maar op 1 manier in, dus hij kan nooit verkeerd zitten. Dat een printplaat door gaat buigen is wel redelijk normaal. Maar als je dat hindert moet je er zelf een constructie voor maken om de punt te ondersteunen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

LordSinclair schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:43:
De videokaart past er maar op 1 manier in, dus hij kan nooit verkeerd zitten. Dat een printplaat door gaat buigen is wel redelijk normaal. Maar als je dat hindert moet je er zelf een constructie voor maken om de punt te ondersteunen.
Doorbuigen is echt vragen om ellende. Je voegt mechanische stress toe die er niet hoeft te zijn.

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

• hjdv2
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 26-10 06:44
gevalletje een foto zegt meer dan 1000 woorden; wat is op de kop? fans naar beneden? dat is normaal...
en andersom gaat ook prima werken.
wat voor kaart heb je? afhankelijk van die koeler kan hij een klein beetje gaan hangen
ik ben op het moment niet in de buurt van mijn pc. maar ik zal vanavond even een foto bijvoegen.
hij hangt inderdaad met de fans naar beneden
het gaat hier om de volgende kaart.
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 359,80€ 359,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 359,80

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:16
Dan hangt hij goed, een videokaart hangt (zover ik weet) bij normale montage altijd met de fans naar beneden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• FabianFyzix
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 09-09 22:07
Mijn grafische kaart hangt ook iets naar beneden en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

• MedionAkoya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 27-10 17:53

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Bij computersystemen waar aan de rechterkant een deksel zit, zit de videokaart met de fan naar boven (zoals bij Medion met ATX en Dell met BTX tot 2006 dacht ik).

Civiele Techniek.

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:08

Thomg

Aww yiss

Ik denk dat je dit bedoelt.

[Voor 11% gewijzigd door Thomg op 19-12-2015 00:00]

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zoals gezegd past een videokaart er maar op één manier in, en dat is met de fans naar beneden.

Ook een beetje doorzakken is vrij normaal. Als het echt erg is kun je altijd nog proberen om er iets tussen te zetten voor ondersteuning.

• rjwillems1
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 05-02-2017
Mijn kaart hing ook op een hoek naar beneden. De kant waar ook mijn onderste hdd slots zitten. Ik heb gewoon een dikke sateprikker aan een van de slots ge-ty-raped en die zorgt er nu voor dat mijn behoorlijk zware videokaart (xfx7970be) mooi ondersteund wordt. Visueel niet de mooiste oplossing maar ik heb toch een dichte case.
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True