Toon posts:

PIII 733 op Asus P2B-DS

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het enige dual moederbord wat ik kan krijgen (heb ik nodig voor videobewerking), maar werkt een PIII 733 daar op?
Is namelijk een wat ouder moederplankje, maar het nieuwe model werkt met RIMM geheugen :(

Verwijderd

Ik kwam toevallig op de site van alternate een converter tegen naar DIMM.

Asus Adapterkaart 1 RIMM-->DIMM 79,-

Mischien een optie.

Verwijderd

de Rioworks PBD-R zijn ook errug lekker

onboard raid controller enzo....

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 19:10
Het moederbord dat hij gebruikt, de P2B-DS, gebruikt gewoon SDRAM geheugen...hij zei alleen dat de NIEUWE versie RIMMetjes gebruiken.

Maar in ieder geval, ik zou er 100Mhz FSB processors opzetten, inplaats van 133Mhz FSB(733=5,5*133). Omdat je een moederbord hebt met een BX chipset, wordt 133 Mhz FSB officieel niet ondersteund. Waarschijnlijk werkt het goed op die FSB, maar als dat niet het geval is dan zit je behoorlijk stuk: want dan moet je processor gaan underclocken.

PLUS natuurlijk als je er een 100Mhz proc opzet kan je die weer overklokken naar 124 of 133Mhz :)...Met een beetje geluk krijg je de 700Mhz op 933Mhz. Da's natuurlijk een hele leuke winst.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
Tja als ik bijv. met zo'n converter sdram op zo'n RIMM mobo kan prikken ga ik gewoon voor het "nieuwe" dual model (PC3-D geloof ik).
Maar werkt dat ook echt goed enzo, stabiliteit is voor dat systeem echt het allerbelangrijkste dus het moet echt _goed_ werken.

Ik ga nu eens even kijken naar die Rioworks... Weet je toevallig ook nog waar je die kan kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net gekeken naar die Rioworks, en die lijkt me inderdaad heel erg lekker.
Die onboard Raid controller is ook heel fijn, want er moest waarschijnlijk toch raid in :)

Maar heeft iemand ervaring met dit bordje, of weet iemand ergens reviews te staan?
En ik moet natuurlijk ook weten waar ik hem kan kopen.

[update]
Ik weet inmiddels al waar ik hem kan kopen :)
[/update]

Verwijderd

kan dat wel met het voltage ?

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 09:49

oCe

aka Dookie.

nee, gaat niet werken. aangezien de p3>600 mhz automatisch een coppermine is, en deze 1,6 - 1,7 volt nodig hebben gaat het niet werken. de p2b-serie (incl dus p2b-f, p2b-s, p2b-d, p2b-ds etc etc) kan dit voltage niet leveren. helaas.

probeer de MSI-6321 eens, kortom de 694D PRO, die kan dat wel. gebaseerd op de via apollo pro133a chipset.

-I am Jack's wasted life.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:36
RIMM --> DIMM is bagger, dat zou ik niet doen, in die converters zit een MTH (vergelijkbaar met de MTH in de i820). Die dingen geven een bagger performance en de stabiliteit gaat er ook nooit op vooruit.

Mijn tip, probeer een mobo te vinden met een ServerWorks chipset. Die ondersteunen (dual channel) SDRAM, AGP, 133MHz FSB en 133MHz geheugenbus (of 2x133MHz geheugenbus, niet te verwarren met DDR). Ook zitten er vaak 64bits PCI sloten (66MHz en/of 33MHz) en een Ultra SCSCI160 controller. Wat wil je nog meer voor videobewerking?

BTW, ik hoop dat dit in je budget ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Tja het is allemaal prachtig dat weet ik zelf ook, maar het probleem is dat de meeste dual mobo's niet zo makkelijk te krijgen zijn :(
Als jullie me kunnen vertellen waar ik een goede moederplank kan halen hoor ik het graag.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:36
Een goed Dual bord met ServerWorksIII chipset (van SuperMicro):
SuperMicro Super 370DL3

De SuperMicro importeur van Nederland:
SUPERMICRO COMPUTER B.V.
Het Sterrenbeeld 28, 5215 ML
's-Hertogenbosch, The Netherlands
Tel# +31-(0)73-640-0390
Fax# +31-(0)73-641-6525
Email: sales@supermicro.nl

Een zaak die SuperMicro borden verkoopt in Nederland is: <a href="www.ncs.nl">NCS</a>

Verwijderd

Topicstarter
Zowel die MSI als die SuperMicro spreekt mij erg aan. Die MSI is wel lekker goedkoop, en ik weet nog niet wat die SuperMicro kost.
Daar zitten wel veel extra's op die ik niet nodig heb. Maar goed, ik heb een emailtje gestuurd naar SuperMicro in Nederland en gevraagt naar de prijs, dus het is nu even wachten op een antwoord.

Maar welk van de 2 (of toch een ander) denken jullie dat het best is.
Het gaat dus om een videobewerkings systeem he.
Pagina: 1