Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Oomen94
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 09-12-2017
Hallo allemaal,

Ik heb van mijn ouders de taak gekregen op z.s.m. een nieuw geluidsset te regelen voor hen. Nu weet ik daar niet genoeg vanaf, vandaar mijn vraag aan jullie.

Mijn ouders hebben het de afgelopen 20 jaar met een set van Bose gedaan, de boxen hiervan functioneren nog wel. Zie link hieronder voor de specs van deze boxen.
http://worldwide.bose.com...web/301_series2/page.html

Het idee is dat de boxen gebruikt kunnen worden voor nieuwe opstelling, maar als er een veel betere oplossing binnen het budget past, hoeft dat dus niet.

Het eisenpakket:

Radio
CD
Streaming mogelijkheden
Budget: 600-700 euro

Nu het punt waar ik het niet meer weet. Is het nu verstandiger om een receiver plus cd-speler te kopen en hier de Bose boxen op aan te sluiten, of toch een geheel nieuw set te kopen?
En waar moet ik voor de rest naar kijken/denken.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ander vraag en ik zal het zo goed mogelijk verduidelijken. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

• Jean Paul
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01:25

Jean Paul

Reservebelg

Als de boxen gewoon werken en je ouders zijn er tevreden mee, zou ik daar geen extra geld aan uitgeven en alleen voor een nieuwer receiver/versterker gaan. Waarom twijfel je precies of je toch een hele nieuwe set aan moet schaffen?

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online
Als ze tevreden zijn met de speakers, waarom vervangen? Volgens mij kunnen ze beter kijken naar een netwerk-receiver en een cd-speler. Of iets zoals pricewatch: Marantz M-CR611 Melody Media.

Aangezien het aankoopadvies betreft, een verhuizing naar CEA.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

• Oomen94
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 09-12-2017
Jean Paul schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:31:
Als de boxen gewoon werken en je ouders zijn er tevreden mee, zou ik daar geen extra geld aan uitgeven en alleen voor een nieuwer receiver/versterker gaan. Waarom twijfel je precies of je toch een hele nieuwe set aan moet schaffen?
De twijfel zit hem in het feit dat ik denk dat het dan uit verhouding is. Een relatief veel te goede receiver in verhouding met de boxen, maar ik weet niet of ik daar gelijk in heb? Want is bijvoorbeeld de geadviseerde Marantz niet veel te goed?

En een kleine noot: mijn ouders gaan voor natuurlijk, maar mochten de Bose boxen overbodig zijn gaan die natuurlijk naar mij. Het heeft een voordeeltje als er een compleet nieuwe set komt. Echter de belangen van mijn ouders zijn helaas vooropgesteld:)

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09:24
Ik zou gewoon kijken naar een leuke netwerk receiver die aan de wensen voldoet qua opties en mogelijkheden. Denk aan een onkyo, Yamaha of Denon. Er is genoeg te krijgen en je blijft ruim binnen je budget.

Mochten de speakers niet meer bevallen dan kun je deze alsnog gaan vervangen. De versterker heb je dan i.i.g. al.

• Cr0N
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Als het ook alles-in-1 kan zijn kun je ook denken aan een Bose Wave Music system IV.
Mooi vol geluid en erg gebruiksvriendelijk, zeker voor ouderen.

Wil je uitgebreider dan zou ik ook naar Bose SoundTouch of Sonos Play systemen gaan kijken.

• -Tim-
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 27-09 12:13

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Ik heb dezelfde opdracht gekregen van m'n vader en stom toevallig, ook hij heeft exact die twee Bose speakers staan die de nu kapotte versterker overleefd hebben. Ik heb nu de pricewatch: Denon AVR-X1200W voor hem uitgezocht, beschikt over de features die wij willen (internetradio en 4K met HDCP 2.2 en een tweede zone voor geluid in de keuken. Hier staat vooral beschreven waarom het zo'n goede keuze is. Het gaat daar om een bijna identiek model die niet in Europa te krijgen is.

Wat betreft de speakers gaan we het nu eerst met de Bose speakers doen en uiteindelijk wel uitbreiden naar surround gezien ze veel films kijken en onlangs een mooie TV hebben gekocht. Als jouw ouders vooral muziek luisteren kan je hetzelfde doen, een future-proof receiver aanschaffen en de Bose lekker blijven gebruiken totdat je wilt overstappen naar surround.

Ik heb al wel naar mooie bang-for-buck speakersets gekeken en ben tot nu toe uitgekomen op: Teufel Ultima 40 Mk2, Jamo S626 en Jamo S628. Van deze sets kan je ook losse onderdelen kopen. Als je de Bose's zou willen overtreffen zou je zover ik het begrijp het beste voor twee mooie zuilen kunnen gaan zoals de Teufel Ultima 40 Mk2
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True