enkele toetsen van het toetsenbord werken niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anto1997
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-02-2019
hallo Tweakers,

sinds vorige week doen sommige toetsen van mijn toetsenbord het niet meer. de belangrijkste toetsen zijn de s en del toetsen. Het gaat om een asus laptop en werk met Windows 10. ik heb het probleem al eerder gehad maar toen stopte het vanzelf weer.

als ik op een usb-toetsenbord werk doet alles het naar behoren.

heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-07 12:13

Jean Paul

Reservebelg

Erg vervelend dat er sommige toetsen niet werken. Aangezien enige informatie ontbreekt in je start post, is het lastig je verder te helpen. Begin eens met het volledige typenummer van de laptop op te geven, de leeftijd / aankoopdatum en een lijst met zaken welke je al geprobeerd en gevonden hebt, dit om te voorkomen dat we niet met mogelijke oplossingen komen welke je al geprobeerd hebt (scheelt ons en jou weer tijd en gezever) :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

DarkSide

theres no place like ::1

als je die toetsen indrukt. Voelt dat het zelfde als toetsen die wel werken?
Soms zitten de toetsen niet lekker en kan je ze gewoon zelf even loshalen en opnieuw plaatsen.
Werken ze alleen niet in windows? Kijk even met een dos boot usb stick bv. Al verwacht ik dat niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anto1997
Jean Paul schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:39:
Erg vervelend dat er sommige toetsen niet werken. Aangezien enige informatie ontbreekt in je start post, is het lastig je verder te helpen. Begin eens met het volledige typenummer van de laptop op te geven, de leeftijd / aankoopdatum en een lijst met zaken welke je al geprobeerd en gevonden hebt, dit om te voorkomen dat we niet met mogelijke oplossingen komen welke je al geprobeerd hebt (scheelt ons en jou weer tijd en gezever) :)
naar aanleiding van Jean Paul:
ik heb een Asus x73s, en de pc is ongeveer 4 jaar oud.

als start ben ik begonnen met het toetsenbord uitspuiten en de aansluiting opnieuw aangesloten.
daarna heb ik de drivers geupdate via TweakBit driver updater.
DarkSide schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:43:
als je die toetsen indrukt. Voelt dat het zelfde als toetsen die wel werken?
Soms zitten de toetsen niet lekker en kan je ze gewoon zelf even loshalen en opnieuw plaatsen.
Werken ze alleen niet in windows? Kijk even met een dos boot usb stick bv. Al verwacht ik dat niet.
Naar aanleiding van Darkside:
als ik de kapotte toetsen indruk dan voelen ze net zoals de andere toetsen aan.

[ Voor 57% gewijzigd door anto1997 op 14-12-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
TweakBit? Dat is toch Rogueware?

Als je dus allemaal malware op de laptop hebt staan kan dat je probleem zijn. Voor snel testen kun je ook even een Linux live CD pakken. Kun je zien als het een software of hardware probleem is.

[ Voor 75% gewijzigd door -The_Mask- op 14-12-2015 10:43 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoepertje
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-07 11:11
Dag Anto,
Ik weet dat dit jouw topic is maar ik heb een zelfde probleem.
Een asus f550C. Bij mij is dit probleem begonnen toen ik van windows 8.1 naar 10 ben gegaan. Bij mij gaat het voornamelijk om de A en de D toets. Ik heb er toen voor gekozen om de bios up te daten en de drivers opnieuw te installeren. Het heeft mij geholpen dat het probleem zich minder vaak voordoet. Het komt bij mij voornamelijk voor tijdens internetten(firefox) in word 2010. Maar bijvoorbeeld niet tijdens een potje BF3 of als ik iets typ in Opdrachtprompt. Dus hardwarematig zou er wel niets stuk zijn. Op internet is wel wat te vinden over dit probleem maar een oplossing zijn er niet.
Het zou mij erg blij maken en jou waarschijnlijk ook als een tweaker hier een oplossing voor weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anto1997
zoepertje,

nu je het zegt. ik heb windows 7 geupdate naar windows 10 ongeveer 3 weken geleden. daarvoor nooit last van gehad

the mask,
o dat wist ik niet, ik heb tweakbit verwijderd.

en ik kan dat vanavond wel even proberen. cd branden als bootable?

Update:
ik heb een backup gemaakt van mn windows 7 versie. is het verstandig om mijn pc terug te zetten naar windows 7? en daarvoor een backup maken met windows 10?

nog een ding wat ik net heb opgemerkt: de nummers die het niet doen bij mijn numberpad doen het wel op mijn nummers boven de letters en viceversa

Update 2:

heb contact gehad met Asus en ze zeiden dat er veel problemen zijn met mijn laptop icm windows 10. ik zet em nu weer terug naar windows 7

bedankt voor de reacties!

[ Voor 85% gewijzigd door anto1997 op 14-12-2015 12:16 ]

Pagina: 1