Zijn dit de ideale componenten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 716102

Topicstarter
Hoi!

Ik wil graag een Game PC (laten) bouwen. Ik vroeg mij af of de combinatie van deze onderdelen in het lijstje tot een goede computer leiden? Zijn er ergens bottlenecks? Kan de computer enkele jaren mee?

Ik zoek een?
Dit is het lijstje onderdelen die ik op het oog heb:
- Intel Core i7-6700
- Asus Z170 PRO GAMING
- Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16
- MSI Radeon R9 390 8GB Gaming
- Cooler Master Hyper 212 EVO

Wat is je budget?
Max. 1200 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Alternatieven/suggesties welkom!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Vooral voor games, zoals H1Z1 en GTA.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Christiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 23:29
Moederbord met Z chipset is overbodig als je niet gaat overclocken. B150 of H170 is meer dan zat.

Ook mis ik nog een voeding en case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:56
Wat is er mis met de systemen uit de BBG? Met dit budget kun je een beter passend systeem samenstellen. Waarom bijvoorbeeld die CPU? In de high-end gamesysteem BBG van september, budget 1600, zit ook geen i7 maar een i5. En niet zonder reden.

Mijn advies; kijk naar het mainstream gamesysteem van november. Lees dat goed door, kies je GPU en bijpassende voeding na het lezen van de discussies en reviews, CPU koeler en aanschaffen maar.
Waarom de BBG? omdat die vaak veel meer prestaties per euro levert dan simpelweg een hoop dure componenten bij elkaar slepen. Duurder is vaak wel beter op een bepaald vlak of in een bepaalde situatie, maar als je daar geen gebruik van gaat maken is het weggegooid geld.

Als je toch nog meer geld uit wilt geven, doe dat dan aan iets waar je echt de hele tijd dat je je PC gebruikt plezier aan hebt; het scherm. Mooie videokaarten en de nieuwste games met alle effecten laten berekenen in dat kastje en dan op een flets TN paneeltje bekijken is een veelgemaakte fout i.m.h.o. (alhoewel TN al heel ver is gekomen ondertussen)

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pay
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-07-2020

Pay

CPU is overkill, moederbord ook als je niet OCt, RAM is 16GB neem ik aan (?), wat ook niet echt nodig is. Is je budget hoeveel je wílt uitgeven, of hoeveel je kán?

Kijk anders even naar de BBG van november. Je zou dan evt. nog een 390X kunnen nemen ipv 390, kan je namelijk ook 1080/144Hz of 1440p/60Hz mee gaan, maar als je al een 1080/60Hz monitor hebt zal ik dat niet doen.

En als je dan toch naar de BBG kijkt; controleer nog even of je alle onderdelen hebt. ;)

Succes verder! :)