Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wel verbinding via VPN PPTP geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beginner op het gebied van VPN en heb Google druk afgezocht maar geen resultaat.

Ik heb via PPTP wel verbinding door vanaf locatie A in te loggen op locatie B maar ik kan geen PC's zien van locatie B.

Ook de volgende vraag maar gelijk hier neer zetten.

Op Locatie A staat een pc met een database en diverse gegevens die ik op locatie B zou willen zien en bewerken. Kan dat met VPN PPTP of moet ik daar een andere verbinding voor hebben?
Tevens zou ik in de bovenstaande situatie alles andersom ook willen, dus de pc op locatie B zou ik willen benaderen vanaf locatie A.
Hoe kan ik het beste dit opzetten?

Ik beschik op beide locaties over een Cisco VPN Router N300

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De netwerk broadcast op bij een ander subnet, maar dat betekend niet dat je ze niet kan bereiken, heb je het op ip adres geprobeert?

pptp is verouderd en niet meer veilig. ik zou een naar openvpn of ipsec kijken

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ik heb het op IP geprobeerd een pc te vinden maar tevergeefs.

Het vreemde is dat de printer wel te benaderen is. Dus mijn printer staat op 192.168.1.122 en dat werkt via (netwerk) printer toevoegen. Maar de pc 192.168.1.101 is niet te vinden.

Openvpn werkt ook met mijn router?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PPTP moet je echt niet meer inzetten, dat is zo goed als onbeveiligd, door de zwakke versleuteling. Wat jouw router ondersteunt moet je even in de specs checken bij Cisco. Denk dat je bij L2TP uitkomt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken :)