Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Batterij verbruik HTCm8s

Pagina: 1
Acties:

• RTM93
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 30-10 05:20
Goedenavond,

Ik heb een vraag omtrent de HTC m8s.
Ik heb er zelf een en mijn vriendin ook, echter is er sinds een week een heel groot verschil tussen onze telefoons.
De batterij van de een gaat veel sneller leeg en ik kan zelf niet de oorzaak achterhalen.
Als we de telefoons naast elkaar leggen en in het menu naar batterij geschiedenis kijken valt er een ding op :

'telefoon wakker' is bij de een constant, en bij de andere is de telefoon echter alleen 'wakker' als je hem daadwerkelijk gebruikt.

Ook als het scherm duidelijk uit staat bij de batterij slurpende htc zien we in de geschiedenis terug dat de telefoon aan geeft constant in 'wakker' modus te zijn geweest. We hebben verschillende instellingen gewijzigd en apps als Facebook geforceerd gestopt maar de telefoon blijft aangeven dat hij constant 'wakker' is.

Bij mijn eigen htc heb ik er geen last van maar ik kan er zelf niet achter komen dus bij deze richt ik me nu op tweakers die me misschien wel kunnen helpen.
Alvast bedankt.

• tweakerjunior
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 15:04
RTM93 schreef op zondag 13 december 2015 @ 22:07:
Goedenavond,

Ik heb een vraag omtrent de HTC m8s.
Ik heb er zelf een en mijn vriendin ook, echter is er sinds een week een heel groot verschil tussen onze telefoons.
De batterij van de een gaat veel sneller leeg en ik kan zelf niet de oorzaak achterhalen.
Als we de telefoons naast elkaar leggen en in het menu naar batterij geschiedenis kijken valt er een ding op :

'telefoon wakker' is bij de een constant, en bij de andere is de telefoon echter alleen 'wakker' als je hem daadwerkelijk gebruikt.

Ook als het scherm duidelijk uit staat bij de batterij slurpende htc zien we in de geschiedenis terug dat de telefoon aan geeft constant in 'wakker' modus te zijn geweest. We hebben verschillende instellingen gewijzigd en apps als Facebook geforceerd gestopt maar de telefoon blijft aangeven dat hij constant 'wakker' is.

Bij mijn eigen htc heb ik er geen last van maar ik kan er zelf niet achter komen dus bij deze richt ik me nu op tweakers die me misschien wel kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Hoi :)

Zijn er bepaalde apps die uw vrouw heeft en u niet? Is het verschil in batterijduur plotseling gebeurd of na het installeren van een bepaalde app. Een reboot kan vaak helpen :) Vaak zijn de google play services de dooddoener dan moet je wachten op een update.

Google Play: GSam Battery Monitor GSAM batery monitor is een mooie app om het batterij verbruik te zien.
Als er een bepaalde app ervoor zorgt dat de batterij snel leeg gaat kan je hem misschien verwijderen. Als het goed is verdwijnen de problemen.

Als niks heeft gevonden is een soft reset (fabrieksinstellingen handig). Hierdoor wordt alles gewist en is de telefoon in nieuw staat(alsof ie nieuw uit de fabriek komt). Vergeet eerst geen back-up te maken van je gegevens!

HTC heeft ook een online chat :) http://www.htc.com/nl/contact/chat/
Misschien hebben ze de gouden tip :)

Deze reactie is best laat maar ik hoop dat ik nog een beetje kan helpen :)

[Voor 35% gewijzigd door tweakerjunior op 23-02-2016 20:21]

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True