Hallo mede-Tweakers, alvast bedankt dat jullie even mijn post willen bekijken en misschien mij een zet in de goede richting kunnen geven....
Wat ik nu gebruik is een Gigabyte Brix i5/8Gb/ Gpu Intel 4400 en een sd 250Gb die ik twee geleden in de haast gekocht hebt om dienst te doen als all-round pc voor het gezin.
In de loop der tijd ben ik door mijn hobby steeds meer programma's gaan gebruiken als C1/Adobe PS/LR CC en soms wat videowerk... Gaat allemaal redelijk, maar nu ben ik een beetje klaar met het feit wanneer ik wat foto's moet exporteren/converten - Ik de aardappels maar even ga schillen, hahaha
Dus opzoek naar een systeem wat de komende 5 jaar (bij benadering) eigenlijk alles weer kan, behalve gaming - daar heb ik een ps3 voor.
Dus here we go...na inlezen en wat rondgebeld te hebben een lijstje en de gebruikelijke antwoorden die jullie nodig hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alles, behalve gaming - nadruk op PS/LR CC en exporteren/verwerken van RAW/Tiff bestanden
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500,- voor alleen de pc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Dell U2713HM scherm, 2 externe hd's en toetsenbord/muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Setup Skylake i7 6700K
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope... zolang de reviews goed tot uitstekend zijn en de prijs redelijk, heb ik geen problemen met een merk wat ik nog niet ken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enige voorwaarde is een zo stil mogelijk systeem, liefst compleet passief of fan's uit wanneer load/temp dit toelaten, verder graag een micro ATX.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, maar setup zoals in gedachte moet het wel kunnen zonder problemen. Nadruk ligt voor nu op stilte van de pc aangezien deze naast het scherm komt te staan op borst hoogte.
Wat verwacht je van ons?
Nou, graag advocaat van de duivel.... alles mag in twijfel getrokken worden.
Update lijst na feedback:
Wat ik nu gebruik is een Gigabyte Brix i5/8Gb/ Gpu Intel 4400 en een sd 250Gb die ik twee geleden in de haast gekocht hebt om dienst te doen als all-round pc voor het gezin.
In de loop der tijd ben ik door mijn hobby steeds meer programma's gaan gebruiken als C1/Adobe PS/LR CC en soms wat videowerk... Gaat allemaal redelijk, maar nu ben ik een beetje klaar met het feit wanneer ik wat foto's moet exporteren/converten - Ik de aardappels maar even ga schillen, hahaha
Dus opzoek naar een systeem wat de komende 5 jaar (bij benadering) eigenlijk alles weer kan, behalve gaming - daar heb ik een ps3 voor.
Dus here we go...na inlezen en wat rondgebeld te hebben een lijstje en de gebruikelijke antwoorden die jullie nodig hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alles, behalve gaming - nadruk op PS/LR CC en exporteren/verwerken van RAW/Tiff bestanden
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500,- voor alleen de pc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Dell U2713HM scherm, 2 externe hd's en toetsenbord/muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Setup Skylake i7 6700K
| # | Item | Prijs |
| Case | BitFenix Phenom M mATX Black | €62,95 |
| MB | Asus MAXIMUS VIII GENE | €214,90 |
| CPU | Intel Core i7 6700K | €433,95 |
| RAM | Kingston DDR4 HyperX Fury 2x8GB 2133 - HX421C14FBK2/16 | €96,95 |
| GPU | MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G | €215,95 |
| PSU | Corsair RM650i | €120,95 |
| SSD | Samsung SSD SM951 256GB NVME M.2 | €165,95 |
| CPU Cooler | Corsair Hydro H100i GTX | €120,95 |
| FAN bottom | BitFenix Spectre Pro All Black 230mm | €16,- |
Totaal € | €1441,60 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope... zolang de reviews goed tot uitstekend zijn en de prijs redelijk, heb ik geen problemen met een merk wat ik nog niet ken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enige voorwaarde is een zo stil mogelijk systeem, liefst compleet passief of fan's uit wanneer load/temp dit toelaten, verder graag een micro ATX.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, maar setup zoals in gedachte moet het wel kunnen zonder problemen. Nadruk ligt voor nu op stilte van de pc aangezien deze naast het scherm komt te staan op borst hoogte.
Wat verwacht je van ons?
Nou, graag advocaat van de duivel.... alles mag in twijfel getrokken worden.
- Skylake of Broadwell of zelfs misschien een 5820K wanneer dit slim zou zijn met LR/PS.
- Z170 chipset zou een keuze kunnen zijn om de komende jaren upgrade proof te zijn of schiet ik door?
- GTX 960 2Gb/4Gb of iets anders wat LR/PS headroom geeft - OpenGL, CUDA cores en Adobe?
- BitFenix Phenom M mATX Black of Corsair Obsidian 250D - Videokaart/ruimte airflow?
- DDR4 - welke timings, welk merk.
- Voeding - 650 watt genoeg?
- Case - en waar op te letten qua inbouw videokaart.
Update lijst na feedback:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 399,- | € 399,- |
| 1 | ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac | € 199,80 | € 199,80 |
| 1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G | € 211,95 | € 211,95 |
| 1 | BitFenix Phenom Mini-ITX Zwart | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Thermalright Macho Rev.B | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | BitFenix Spectre Pro All Black 230mm | € 16,- | € 16,- |
| 3 | Noctua NF-S12A PWM, 120mm | € 17,95 | € 53,85 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | Samsung SM951 (NVMe) 256GB | € 164,95 | € 164,95 |