Opslaggeheugen verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuntje1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-12-2021
Beste,

Ik heb al ruimere tijd een asus n56 waarbij ik zelf een SSD schijf heb toegevoegd. Hier heb ik vanzelfsprekend Windows opgezet. Echter heb ik het probleem dat windows alle opslagbestanden en vooral ook tijdelijke bestanden (zoals bij popcorntime) standaard op deze schijf wil zetten (die qua geheugen beperkt is). Hierdoor is deze altijd erg vol.

Mijn vraag dan ook, hoe krijg ik nu alle bestanden buiten Windows om naar de HDD schijf en kan ik ervoor zorgen dat dit standaard zal zijn?

Alvast bedankt!

PS: Ik hoop dat ik het juiste (sub)forum hiervoor heb gekozen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat bedoel je met opslagbestanden?

Tijdelijke bestanden: Configscherm -> System -> Advanced -> Enviroment variables en dan zowel Temp als Tmp aanpassen. (En herstarten en daarna de oude files weggooien uit c:\windows\temp)

Mijn documenten etc.: http://windows.microsoft....ew-location#1TC=windows-7 (afhankelijk van welk OS je gebruikt, dat zeg je er niet bij. Windowsversie etc. noemen is wel erg relevant - en zelfs 'verplicht' volgens Windows Clients - Beleid).

Browser: in de instellingen van de browser kan je zowel de tijdelijke bestanden-locatie aanpassen als de locatie van opslaan van bijlagen. Hoe en wat verschilt per browser.

Andere programma's: in de instellingen van het betreffende programma.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als de hele reutemeteut (behalve windows zelf) naar een HDD moet, heb je de SSD voor niets gekocht.
OK, je start een paar sekonden sneller op....big deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
theuntje1 schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:52:
Mijn vraag dan ook, hoe krijg ik nu alle bestanden buiten Windows om naar de HDD schijf en kan ik ervoor zorgen dat dit standaard zal zijn?
Tijdens installatie kan je doorgaans een pad opgeven waar je de applicatie wil hebben, je moet daar kiezen voor je tweede schijf.

Waar applicaties hun tijdelijk bestanden wegschrijven is vaak een instelling die je tijdens setup bepaald of achteraf in een config menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

wat reepje zegt. Als je straks alle bestanden (cache en temp e.d) ook naar de trage hdd gaat zetten.
Waarom dan een SSD.
Dat je je fotocolletie niet op je SSD wilt hebben omdat die teveel ruimte insnoept, snap ik.
Maar om dingen snappy te houden verder zoveel mogelijk vanaf de SSD laten lopen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.