Fout bij terugzetten fabrieksinstellingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Hallo,

Ik wou mijn Asus N550JV terugzetten naar de fabrieksinstellingen omdat iemand anders hem gaat gebruiken. Er stond Windows 10 op, maar oorspronkelijk Windows 8. Ik had gekozen voor de optie om alles te verwijderen.

Ik kreeg deze blijvend terugkerende foutmelding, ik geraak niet verder dan dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2cz7gj4.jpg

Iemand enig idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je geen recovery set aangemaakt zoals wordt aangeraden na de eerste keer starten ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je weet dat, als het al zou lukken, het een koud kunstje is om een hoop oude files terug te halen? Waaronder bijv je prive documenten.

Je kan dus eigenlijk net zo goed win10 erop laten staan en vandaaruit een clean install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Bedankt voor jullie reacties. Het is voor een familielid ;).

De laptop is iets meer dan twee jaar oud, ik heb geen dergelijke recovery gemaakt, of ik weet alleszins niet meer waar. Kan je zo een recovery downloaden? Ik vind het niet op de website van Microsoft.

Edit: Ik heb het toch gevonden denk ik: http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media bedoelde je deze?

Het probleem is dat ik niet verder dan dit scherm geraak. Ik had het proces om terug naar de fabrieksinstellingen te gaan al gestart.

[ Voor 14% gewijzigd door Flying Hawkic op 13-12-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Dan zeg je tegen dat famililid dat windows 10 toch echt wel handiger is dan win 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Ik wil graag Windows 10 erop zetten, maar ik denk niet dat dat rechtstreeks kan als de fabrieksversie W8 was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Nee hoor, je kan gewoon 10 er weer opzetten. Zelfde tool als die je gevonden had, maar dan voor 10 natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Als je laptop al Windows 10 geactiveerd had, kan je die ook als clean install installeren zonder dat je een licentie op hoeft te geven. Zolang je maar de juiste versie kiest, Pro of Home.

Maar voordat je dat doet zou ik met iets als DBAN even je schijf grondig wissen. Dan weet je zeker dat er geen data teruggehaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Reepje schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:55:
Je weet dat, als het al zou lukken, het een koud kunstje is om een hoop oude files terug te halen? Waaronder bijv je prive documenten.

Je kan dus eigenlijk net zo goed win10 erop laten staan en vandaaruit een clean install doen.
Je kan de vrije ruimte overschrijven met random data, of met behulpt van een tool (ccleaner) overschrijven met 1tjes of nulletjes.

Kan je de recovery niet starten vanuit het bios of tijdens het bios opstarten met een toetsencode F2, F8 of de delete-knop of andere combinatie die behoort tot je laptop(merk)? Dan zal hij windows 8 installeren vanuit de recovery partitie die op de meeste laptops zit.

In het bios launch CSM inschakelen en eventueel F9 vlak voor opstarten.

[ Voor 7% gewijzigd door ToFast op 15-12-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
ToFast schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:01:
[...]

Je kan de vrije ruimte overschrijven met random data, of met behulpt van een tool (ccleaner) overschrijven met 1tjes of nulletjes.

Kan je de recovery niet starten vanuit het bios of tijdens het bios opstarten met een toetsencode F2, F8 of de delete-knop of andere combinatie die behoort tot je laptop(merk)? Dan zal hij windows 8 installeren vanuit de recovery partitie die op de meeste laptops zit.

In het bios launch CSM inschakelen en eventueel F9 vlak voor opstarten.
Bedankt voor je reactie, ik ga in de BIOS proberen te geraken tijdens het opstarten, maar ik krijg de foutmelding zeer snel. Ik ga dit in het weekend doen, want ik heb de laptop nu niet bij.
Pagina: 1