Speakerset 5.1 gezocht voor Pioneer VSX-830-K AV-Receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Econz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09-2022
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een AV-Receiver gekocht, aangezien mijn oude home-cinemaset van Philips begon te haperen e.d.
Nu had ik de 5.1 speakerset van de oude Philips aangesloten op de nieuwe Pioneer, maar de (passieve) subwoofer blijkt sluiting te maken en doet niets meer.
Anyway, ik ben dus op zoek naar een 5.1 speakerset voor de Pioneer VSX-830-K voor maximaal € 400,-.

Ook zou ik graag willen weten of ik een 5.1 speakerset moet kopen met een actieve subwoofer i.p.v. een passieve subwoofer.Mij is niet helemaal duidelijk welke van de 2 (passief of actief) moet worden aangesloten.
Ik heb zelf het gevoel dat het een actieve subwoofer moet zijn, maar dat weet ik dus niet zeker.
De subwoofer moet in ieder geval voorzien zijn van 1 tulp-connector, omdat de Pioneer VSX-830-K een tulp-input heeft voor de subwoofer.

De speakerset moet ook minimaal 6 ohm aankunnen.

Ik hoop dat iemand mij kan informeren/helpen.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Hoe had je die subwoofer van de Philips aangesloten op de Pioneer? Passieve subwoofers kan je maar op enkele receivers kwijt, de rest verwacht een actieve subwoofer. Dus eentje met eigen versterker en dus ook een 230 Volt aansluiting. Die je inderdaad aansluit via een mono RCA op zowel subwoofer als receiver.

Vermogen hoef je verder geen rekening mee te houden. Die 140 Watt die Pioneer opgeeft zijn niet representatief gemeten en ga je nooit halen. Nooit halen omdat de receiver het niet levert en omdat je het ook niet nodig hebt. Impedantie idem, dat is geen vaste waarde en dus ook niet mogelijk om die tegen de specificaties aan te houden. Die waarden hoeven niet te matchen. Scheelt weer een "eis" die de zoektocht alleen lastiger kan maken.

Je kan ook de Philips speakers blijven gebruiken en alleen de subwoofer vervangen. Voor 400 euro een complete 5.1 set heb je niet heel veel voor. Sowieso setjes die in de basis redelijk gelijk zijn qua opzet als de Philips: kleine speakers die worden ondersteunt door een subwoofer die laag en midlaag doet. Daar zit niet heel veel verschil in. Enige wat er uit springt qua formaat is iets als de Jamo S426 HCS 3, moet je nog wel een subwoofer bij kopen.

Verder een verhuizing naar CEA aangezien het een aankoopadvies is.

[ Voor 30% gewijzigd door FeaR op 13-12-2015 18:36 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Econz
FeaR schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:30:
Hoe had je die subwoofer van de Philips aangesloten op de Pioneer? Passieve subwoofers kan je maar op enkele receivers kwijt, de rest verwacht een actieve subwoofer. Dus eentje met eigen versterker en dus ook een 230 Volt aansluiting. Die je inderdaad aansluit via een mono RCA op zowel subwoofer als receiver.

Vermogen hoef je verder geen rekening mee te houden. Die 140 Watt die Pioneer opgeeft zijn niet representatief gemeten en ga je nooit halen. Nooit halen omdat de receiver het niet levert en omdat je het ook niet nodig hebt. Impedantie idem, dat is geen vaste waarde en dus ook niet mogelijk om die tegen de specificaties aan te houden. Die waarden hoeven niet te matchen. Scheelt weer een "eis" die de zoektocht alleen lastiger kan maken.

Je kan ook de Philips speakers blijven gebruiken en alleen de subwoofer vervangen. Voor 400 euro een complete 5.1 set heb je niet heel veel voor. Sowieso setjes die in de basis redelijk gelijk zijn qua opzet als de Philips: kleine speakers die worden ondersteunt door een subwoofer die laag en midlaag doet. Daar zit niet heel veel verschil in. Enige wat er uit springt qua formaat is iets als de Jamo S426 HCS 3, moet je nog wel een subwoofer bij kopen.

Verder een verhuizing naar CEA aangezien het een aankoopadvies is.
Ik had een tulp-connector gekocht en deze heb ik aan de speakerkabel van de subwoofer gesoldeerd( middelste pinnetje = plus en buiten = min) maar dat werkte dus niet. 8)7

Ik dacht zelf aan bv: Onkyo SKS-HT528 of Harman Kardon HKTS 9BQ

De wattage hoeft voor mij ook niet veel te zijn, aangezien ik hier toch niet heel erg hard het volume kan zetten.

Gewoon een beetje surround met wat bass is mij genoeg.

Anders welke subwoofer zou je mij aanbevelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:42
Dit is opzich best een leuk setje.

http://m.teufelaudio.nl/h...5-mk3-5.1-set-p13800.html

Eventueel un je ook naar de jamo hcs setjes kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Econz
Dat is idd een mooi setje.

Maar als ik alleen een subwoofer koop is dan de Yamaha YST-SW012 of de Pioneer S-21W een optie?

http://www.bol.com/nl/p/y...r-zwart/9000000011075161/
http://www.bol.com/nl/p/p...r-zwart/9000000012256688/

Of misschien de Jamo A 102 HCS 6 als set?
https://www.plattetvdisco...olak-zwart?ref=kieskeurig

[ Voor 65% gewijzigd door Econz op 13-12-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Econz
Allemaal bedankt voor de hulp.

Ik heb een actieve Pioneer subwoofer besteld en ga de 5 Philips speaker van mijn oude cinemaset gebruiken, aangezien deze nog prima in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Heel veel plezier ermee ,
Moest wel even lachen toen ik je stukje las over de tulp door solderen .Maar ik zou precies hetzelfde gedaan kunnen hebben 😉👍

• Econz
Ja hoor haha. De subwoofer is inmiddels binnen en aangesloten. Heerlijke sound...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gcastro
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-08-2022
Ik heb Boston accoustic set a250 en a225C en geluid is heerlijk! zeker een aanrader met de vsx-830
http://www.bostonacoustic...tanding%28BostonAcoustics%

http://www.bostonacoustic...nnel%28BostonAcoustics%29
Pagina: 1