Hoi allen,
Voor mijn schoonvader wil ik een nieuwe pc configureren. Nu twijfel ik over een aantal zaken. Daarvoor ontvang ik graag jullie tips.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc wordt vooral gebruikt voor Office-taken, internet en er wordt ook regelmatig een spelletje op gespeeld. Het gaat dan voornamelijk om strategiespellen in de categorie Europa Universalis 4 en Civilization 5
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximumprijs is € 550. Dat is geen keiharde eis, maar wel de prijs die ik als richtlijn aan hem heb aangegeven dat het ongeveer zal kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm en randapparatuur is al aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD. Ik twijfel of een aparte videokaart voor deze categorie games nodig is. Daarnaast is er een wifi-kaart nodig, omdat een kabel geen optie is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik vraag me vooral af of het budget afdoende is. Ikzelf ben er in mijn eerste lijstje al overheen gegaan. Ik ben ook benieuwd of een videokaart nodig is voor deze categorie games en hun eerste opvolgers of dat ik dat beter kan investeren in een snellere processor.
Dit is wat ik nu heb:
Alvast bedankt!!
Voor mijn schoonvader wil ik een nieuwe pc configureren. Nu twijfel ik over een aantal zaken. Daarvoor ontvang ik graag jullie tips.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc wordt vooral gebruikt voor Office-taken, internet en er wordt ook regelmatig een spelletje op gespeeld. Het gaat dan voornamelijk om strategiespellen in de categorie Europa Universalis 4 en Civilization 5
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximumprijs is € 550. Dat is geen keiharde eis, maar wel de prijs die ik als richtlijn aan hem heb aangegeven dat het ongeveer zal kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm en randapparatuur is al aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD. Ik twijfel of een aparte videokaart voor deze categorie games nodig is. Daarnaast is er een wifi-kaart nodig, omdat een kabel geen optie is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik vraag me vooral af of het budget afdoende is. Ikzelf ben er in mijn eerste lijstje al overheen gegaan. Ik ben ook benieuwd of een videokaart nodig is voor deze categorie games en hun eerste opvolgers of dat ik dat beter kan investeren in een snellere processor.
Dit is wat ik nu heb:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3-4170 Boxed | € 117,95 | € 117,95 |
1 | ASRock B85M Pro4 | € 62,95 | € 62,95 |
1 | Palit GeForce GTX 750 Ti StormX OC | € 119,50 | € 119,50 |
1 | Cooler Master N200 Closed | € 39,95 | € 39,95 |
1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 34,- | € 34,- |
1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 62,48 | € 62,48 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 35,95 | € 35,95 |
1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 12,21 | € 12,21 |
1 | be quiet! System Power 7 300W | € 32,95 | € 32,95 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 81,24 | € 81,24 |