[PHP/parsing] Parsen htm in htm werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08-2023
Hallo allemaal,
Ik heb een heleboel pagina's op mijn websites, die werken met parsen.
Ik kwam er nu achter, dat ze niet meer geparst worden.
Vorige week heeft mijn provider geupdate van php 5.4 naar php 5.6. Ik weet niet of dat er mee te maken heeft, maar ik vermeld het maar.
Ik heb deze regel in mijn .htaccess bestand staan:

AddHandler application/x-httpd-php5 .php .htm .html

Ik heb op Google gezocht en ook andere regels gebruikt, maar tot nu toe werkt het nog steeds niet.
Ook hier heb ik hulp gezocht, maar tot nu toe geen succes: http://stackoverflow.com/...#comment56245013_34251640
En ik heb mijn provider gevraagd on Apache opnieuw op te starten, maar dat helpt ook niet.

Weet iemand wat de reden is, dat het niet meer werkt?
Dit is een van de pagina's met een include die dus niet meer werkt: http://www.tina-turner.nl/dvd-vhs-others.htm

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Waar zie ik de foutmelding?

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Geen foutmelding. Maar er hoort een pagina tevoorschijn te komen en dat gebeurt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Ik zie een pagina.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

In de HTML-source tref ik dit aan:

code:
1
<?php  include "dvdvhs-2.htm";  ?>

Dit betekent dat PHP niet uitgevoerd wordt. Hernoem je bestand eens naar .php als extentie i.p.v. .htm of .html. Standaard wordt er nooit PHP uitgevoerd op .html(l) pagina's.

[ Voor 121% gewijzigd door AW_Bos op 13-12-2015 19:28 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:39

Compizfox

Bait for wenchmarks

johanna52 schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:22:
Ik heb een heleboel pagina's op mijn websites, die werken met parsen.
Ik kwam er nu achter, dat ze niet meer geparst worden.
Je "hebt een heleboel pagina's die werken met parsen"? Wat bedoel je daar mee?

EDIT:

Ah wacht, na het lezen van je SO-thread denk ik dat ik het begrijp. Je wil graag files met .htm en .html extensie laten uitvoeren als PHP.

Normaal 'is het de bedoeling' dat alle pagina's met PHP-code erin de extensie .php krijgen. De meest voor de hand liggende (en juiste) oplossing zou dus zijn om de files met PHP-code te laten eindigen op .php.

De directive die je in je .htaccess gebruikt, werkt (zover ik weet) alleen met mod_php. Als je hostingprovider een andere SAPI gebruikt, zoals php-fpm (grote kans), dan werkt dat niet.

Als je toch per se .htm en .html files wilt uitvoeren als PHP, kun je dat het beste aan je hostingprovider vragen denk ik.

[ Voor 53% gewijzigd door Compizfox op 13-12-2015 19:39 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
En als je dit instelt?

[code=PHP]
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);
[/code]

EDIT: aha php wordt sowieso niet uitgevoerd dus.

[ Voor 22% gewijzigd door ByteMe_ op 13-12-2015 19:39 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

RonaldDesigns schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:37:
En als je dit instelt?

PHP:
1
2
ini_set('display_errors', 1); 
error_reporting(E_ALL);
Dat zal geen effect hebben lijkt me, want PHP-code in de files wordt niet uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Compizfox schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:27:
[...]

Je "hebt een heleboel pagina's die werken met parsen"? Wat bedoel je daar mee?

EDIT:

Ah wacht, na het lezen van je SO-thread denk ik dat ik het begrijp. Je wil graag files met .htm en .html extensie laten uitvoeren als PHP.

Normaal 'is het de bedoeling' dat alle pagina's met PHP-code erin de extensie .php krijgen. Dat zou dus de makkelijkste oplossing zijn.

De directive die je in je .htaccess gebruikt, werkt (zover ik weet) alleen met mod_php. Als je hostingprovider een andere SAPI gebruikt, zoals php-fpm (grote kans), dan werkt dat niet.

Als je toch per se .htm en .html files wilt uitvoeren als PHP, kun je dat het beste aan je hostingprovider vragen denk ik.
Tot nu toe heeft het altijd op deze manier gewerkt.
Misschien dat het te maken heeft met de update van PHP 5.4 naar PHP 5.6?
Mijn hostingprovider is er ook mee bezig, maar heeft het antwoord nog niet gevonden.
En ik heb heel veel htm pagina's met zo'n include. Het is heel veel werk om die allemaal te renamen naar .php
Tot nu toe heeft het toch ook gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Staan er short-tags ergens? Zoja, worden die ondersteund?

[ Voor 35% gewijzigd door ByteMe_ op 13-12-2015 19:45 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
RonaldDesigns schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:44:
Staan er short-tags ergens? Zoja, worden die ondersteund?
Ja voor die include code dus. Tot nu toe wel.

[ Voor 3% gewijzigd door johanna52 op 13-12-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

johanna52 schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:43:
[...]

Tot nu toe heeft het altijd op deze manier gewerkt.
Misschien dat het te maken heeft met de update van PHP 5.4 naar PHP 5.6?
Mijn hostingprovider is er ook mee bezig, maar heeft het antwoord nog niet gevonden.
En ik heb heel veel htm pagina's met zo'n include. Het is heel veel werk om die allemaal te renamen naar .php
Tot nu toe heeft het toch ook gewerkt?
Het heeft misschien altijd gewerkt, maar het is een rare manier. Dat het nu ineens niet meer werkt is een goed voorbeeld waarom je dingen beter op de 'juiste' manier kunt doen ;)

Waarom het eerder wel werkte, en nu niet meer, zul je aan je provider moeten vragen. Ik kan wel een mogelijke reden bedenken (misschien is je provider overgestapt van mod_php naar php-fpm, bijvoorbeeld), maar dat blijft speculeren en dat kan ik je niet met zekerheid vertellen zonder de serverconfiguratie van je provider te kennen.

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 13-12-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Compizfox schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:48:
[...]

Het heeft misschien altijd gewerkt, maar het is een rare manier. Dat het nu ineens niet meer werkt is een goed voorbeeld waarom je dingen beter op de 'juiste' manier kunt doen ;)

Waarom het eerder wel werkte, en nu niet meer, zul je aan je provider moeten vragen. Ik kan wel een mogelijke reden bedenken (misschien is je provider overgestapt van mod_php naar php-fpm, bijvoorbeeld), maar dat blijft speculeren.
Stel dat mijn provider is overgestapt van mod_php naar php-fpm wat betekent dat dan in dit geval? Hoe kan ik het oplossen op de makkelijkste manier?

Edit: ik heb net gelezen over mod_php en php-fpm en ik denk niet dat mijn provider php-fpm gebruikt, maar ik zal het morgen navragen.

[ Voor 9% gewijzigd door johanna52 op 13-12-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

johanna52 schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:52:
[...]

Stel dat mijn provider is overgestapt van mod_php naar php-fpm wat betekent dat dan in dit geval?
Even voor de duidelijkheid; het was maar een speculatie, geen idee of dat ook werkelijk aan de hand is. Dat moet je toch echt aan de provider vragen.

Als je provider van mod_php naar php-fpm zou zijn overgestapt, dan betekent dat dat de directive
code:
1
geen effect meer heeft.

Wat in dat geval dan wel de juiste directive is, kan ik zo niet zeggen. Dat hangt (ja, alweer :P) af van de specifieke configuratie. Het is nogal lastig om je hiermee te helpen zonder de serverconfiguratie te kennen. Het beste kun je dit dus aan je provider vragen.
Hoe kan ik het oplossen op de makkelijkste manier?
De makkelijkste manier om het op te lossen heb ik al genoemd, dat is het op .php laten eindigen van alle files met PHP-code :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Compizfox schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:57:
[...]

Even voor de duidelijkheid; het was maar een speculatie, geen idee of dat ook werkelijk aan de hand is. Dat moet je toch echt aan de provider vragen.

Als je provider van mod_php naar php-fpm zou zijn overgestapt, dan betekent dat dat de directive
code:
1
geen effect meer heeft.

Wat in dat geval dan wel de juiste directive is, kan ik zo niet zeggen. Dat hangt (ja, alweer :P) af van de specifieke configuratie. Het is nogal lastig om je hiermee te helpen zonder de serverconfiguratie te kennen. Het beste kun je dit dus aan je provider vragen.

[...]

De makkelijkste manier om het op te lossen heb ik al genoemd, dat is het op .php laten eindigen van alle files met PHP-code :)
Begrijp ik, maar mijn websites hebben honderden pagina's. Daar ga ik nu nog niet aan beginnen.
Er moet toch een andere oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:29
Dat renamen hoef je natuurlijk ook niet met de hand te doen, daar zijn allerlei andere manieren voor.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
En zo'n serverconfiguratie, als jullie die hebben, kunnen jullie dan wel andere oplossingen aandragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Ramon schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:05:
Dat renamen hoef je natuurlijk ook niet met de hand te doen, daar zijn allerlei andere manieren voor.
Ja dat snap ik, maar ik zal toch eerst alle pagina's met php include en ook de verwijzingen in het menu in kaart moeten brengen voor ik iets kan veranderen. En dat alleen al is veel werk.
Pagina: 1