computer traag windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 00:15
Het probleem;

De hele computer werkt traag (windows 10 pro x64) met allerlei applicaties zoals internet, documenten openen, reactietijd mappen openen etc.
Als ik de computer dan weer opnieuw opstart is het weer goed, maar dat mag de bedoeling niet zijn.

Ik blijf hier maar mee klooien sinds lange tijd, weet iemand de oplossing ?
Instelling bios, geheugen vervangen of wat kan het zijn ...

Windows 10 meerdere malen al opnieuw geinstalleerd.
Inmiddels ook een SSD schijf aangeschaft echter dit verhelpt het probleem niet.
Specificaties: core i5, 4gb geheugen, SSD 250gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:57
4GB geheugen?
Kun je eens taakbeheer openen en dan het tabblad met geheugen gebruik. Die grafiekjes. Loopt daar het geheugen op die momenten vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

Idd loopt het geheugen vol. Of zie je een bepaalde applicatie veel CPU's resources in beslag nemen.
Loopt je CPU temp niet op en gaat ie throttelen?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De vraag is dan, loopt die op win8 of 7 dan wel snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Geheugen komt vrijwel niet boven de 50%, hetzelfde geldt voor cpu.
Alles blijft wel redelijk laag in het taakbeheer schema.
Alleen in het begin loopt de harde schijf wel vlot omhoog maar dit zwakt dan wel weer af, zal met opstarten van diverse onderdelen te maken hebben vermoed ik zo, maar het verwonderde mij nog met een SSD dat dit nog steeds het geval is.
@Reepje: daar zat ik dus ook al aan te denken, om gewoon windows 7 weer te draaien om te zien wat er dan gebeurt. Maar mocht dit wel lekker stabiel lopen, wat zal het verschil dan moeten zijn met windows 10 ?
Nog meer suggesties ?
Het lijkt of de computer niet alle gegevens goed inlaadt tijdens het opstarten of ergens wat fout doet (bios instellingen ?) en dat dit met opnieuw opstarten verholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:53
Ik heb wel eens een vergelijkbaar probleem gehad, bleek aan de virusscanner (Bitdefender) te liggen. Had een aparte versie voor Windows 10 nodig, de Win7/8 variant veroorzaakte symptomen zoals jij die beschrijft.
Dus kijk eens naar wat er draait qua antivirus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanbosje
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-09 14:19
Heb je Anti-virus erop zitten? Zoja, welke? Want er zijn namelijk een aantal die de laptop erg vertragen! Verder kun je als het daar niet aan ligt even checken of de SSD nog SMART is, of je gaat voor een herinstallatie en kijkt dan of het verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Herinstallatie heb ik al tot vervelens toe geprobeerd.
Antivirus is ESET smart security maar ik heb al zonder en met virusscanner geprobeerd, het maakt geen verschil, het euvel blijft.
Wie weet inderdaad iets met windows defender of zo, ik kan hier nog eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:05
Kijk apparaat beheer na, ik heb tijd terug bij een kennis meegemaakt dat de laptop laggy was omdat de videokaart drivers niet correct waren.

Typ in de zoek balk apparaatbeheer en maak een screenshot, misschien maakt dat het duidelijker.

• Brabso
Heb inmiddels windows 7 er weer opgezet en het euvel blijft bestaan, weliswaar werkt het nu naar mijn idee allemaal wat vlotter dan met windows 10 maar toch.
Dus 1 keer opstarten dan werkt alles wat ik met de laptop doe vertragend, opnieuw opstarten en het euvel is verholpen... Wat doet die herstart toch wat die de 1e keer niet doet tijdens het normale opstarten ?
Kan het te maken hebben dat de accu van de laptop ten einde is en ik deze continue aan de stroom heb ?
Geheugen ?
Alle drivers zijn geinstalleerd, dus hier zie ik het probleem ook niet in .

• Arunia
  • Laatst online: 08:57
Ik denk dat er iets is wat je geheugen vol laat lopen.
Programma's die mee opstarten etc.
Zou je een screenshot kunnen posten van je programma's (daar waar je programma's verwijderd in Windows). Wellicht dat er iets staat wat het vertraagd.

Dat en taakbeheer als het traag is. En dan bijvoorbeeld het tabblad "Opstarten".

Er is iets wat je pc traag maakt ongeacht Win 10 of 7. Dus moet het haast wel een programma zijn.

• Brabso
Maar ze hebben het beide ook kaal, dus zonder enige programma's die ik extra geinstalleerd heb.
Ik zal me eens verdiepen hoe ik een en ander kan posten hier (alweer tijdje geleden)
Kan het niet iets zijn als een instelling in het BIOS ?

[ Voor 13% gewijzigd door Brabso op 17-12-2015 01:54 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Brabso schreef op maandag 14 december 2015 @ 06:26:
Geheugen komt vrijwel niet boven de 50%, hetzelfde geldt voor cpu.
Alles blijft wel redelijk laag in het taakbeheer schema.
Standaard 50% voor CPU is aan de hoge kant. Zeker als een computer staat te idlen hoort deze eigenlijk niet meer dan 2 tot 3% CPU te vragen.

In Windows wil nog wel heel vaak de service host het probleem geven (svchost.exe), meestal als Windows aan het updaten is. Zeker als je vandaag de dag een kale Windows 7 installeert zal dit proces in 1e instantie je computer een tijdje bezig houden (aangezien Windows 7 updates erg traag binnenkomen).

Voor de rest is het toch een kwestie van kijken welk proces in je taakbeheer de meeste CPU vreet. Heb je toevallig services zoals Windows Search, Indexing en Superfetch ook uit staan? Die zijn namelijk met een ssd niet nodig.

Mijn YouTube Channel

• dannyke01
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 15:06
Brabso schreef op donderdag 17 december 2015 @ 01:54:
Maar ze hebben het beide ook kaal, dus zonder enige programma's die ik extra geinstalleerd heb.
Ik zal me eens verdiepen hoe ik een en ander kan posten hier (alweer tijdje geleden)
Kan het niet iets zijn als een instelling in het BIOS ?
Het enige waar ik aan kan denken in de BIOS is SATA mode. Zou normaal gesproken op AHCI moeten staan maar misschien bij jou op IDE? Aangezien zelfs een SSD langzaam is en ook traag met een kale installatie....

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lever de volgende zaken eens aan:

Exacte model moederbord, geheugen, SDD, CPU

En een screenshot van een test van je SSD zoals bijvoorbeeld Crystal Disk Mark. Test size op 1GB zetten.

Misschien kunnen we dan wat gerichter de hardware uitsluiten.

https://discord.com/invite/tweakers

• Brabso
Ik moet mij toch eens wat meer verdiepen in afbeeldingen uploaden, wat is dat alweer lang geleden ;)

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/295db3s.png

Moederbord: Mobile Intel® QM67 Express Chipse met Intel HD 3000 graphice
SSD : Samsung Evo 250 GB
Geheugen: Samsung 4GB
CPU: Intel core I5

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/107kyfp.png

Als er meer informatie nodig is, roept u maar, weet nu weer hoe ik een en ander kan uploaden ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Brabso op 17-12-2015 15:34 ]

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
Is het niet gewoon programma's die zich nog installeren op de achtergrond (na een tijdje zal je zien dat de cpu en ram-vraag terug lopen en je snelheid weer zo is al hij was.
laat hem zijn werk ff doen.

Ps. En check de log bestanden eens op fouten en je broncontrole op harde geheugen fouten. is dat hoog?

[ Voor 20% gewijzigd door Mel33 op 17-12-2015 15:40 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Brabso
@ mell33: dat is het niet, ik heb al eens een tijdje gewacht zonder resultaat en ook het feit dat hij bij een reboot direct merkbaar vlotter reageert zegt al genoeg.

Nog een overzicht van de toepassingen welke draaien op de achtergrond ;

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2urtuo8.png

[ Voor 3% gewijzigd door Brabso op 17-12-2015 15:48 ]

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Misschien een probleem met de SSD?

Xbox: Gulpener88

• Brabso
Nee zoals ik in de beginpost al heb gemeld is deze juist vervangen, hiervoor met andere schijf zelfde euvel.
Ik heb deze juist vervangen om dit uit te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Brabso schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:53:
[...]

Nee zoals ik in de beginpost al heb gemeld is deze juist vervangen, hiervoor met andere schijf zelfde euvel.
Ik heb deze juist vervangen om dit uit te sluiten.
Excuus, overheen gelezen!

Xbox: Gulpener88

• Brabso
[b][message=45454272,noline]
Ps. En check de log bestanden eens op fouten en je broncontrole op harde geheugen fouten. is dat hoog?
Geen fouten broncontrole geheugen.

Overzicht schijfactitviteit;

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/260rgow.png

• Mel33
trustedinstaller is nog wel bezig zo te zien (windows update) tot de updates gepatched zijn ben je nog lek (missc een botnet of virus)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TrustedInstaller, dat doet ook je windows updates, heb je nog updates in de wacht staan?

Zaken als superfetch en search index staan al uit? Die willen bij verse installaties (maar wel berg foto's etc) behoorlijk wat tijd in beslag nemen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Ik zie dat het een laptop betreft.
Misschien kan je een tool downloaden waarmee je de temperaturen in de gaten kan houden.
Je zegt dat het na het opstarten niet direct traag is, maar pas later.
Dus het kan zijn dat het aan de koeling ligt, waardoor de processor gaat terug clocken door hitte.

En zet eens bij de Power instellingen op de instelling "hoge prestaties".

[ Voor 11% gewijzigd door uname -r op 17-12-2015 16:07 ]

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

BIOS corrupted of problemen met SATA AHCI setting? Heb je de laatste a19 BIOS erop? http://www.dell.com/suppo...ct/latitude-e6320/drivers

NRG

• Brabso
zeadope schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:06:
Ik zie dat het een laptop betreft.
Misschien kan je een tool downloaden waarmee je de temperaturen in de gaten kan houden.
Je zegt dat het na het opstarten niet direct traag is, maar pas later.
Dus het kan zijn dat het aan de koeling ligt, waardoor de processor gaat terug clocken door hitte.

En zet eens bij de Power instellingen op de instelling "hoge prestaties".
Power instellingen had ik reeeds op hoge prestatie staan.
En de computer is direct traag hoor, niet na enige tijd ;)

• Brabso
SinergyX schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:05:
TrustedInstaller, dat doet ook je windows updates, heb je nog updates in de wacht staan?

Zaken als superfetch en search index staan al uit? Die willen bij verse installaties (maar wel berg foto's etc) behoorlijk wat tijd in beslag nemen.
Heb deze nu uitgezet ;)

• Brabso
GerardVanAfoort schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:13:
BIOS corrupted of problemen met SATA AHCI setting? Heb je de laatste a19 BIOS erop? http://www.dell.com/suppo...ct/latitude-e6320/drivers
Klopt laatste bios update V.19 staat erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Andere insteek. Zet in Taakbeheer Processen van alle gebruikers weergeven eens aan. Staat Defender uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Niet om 't één of ander, maar: TS klaagt over traagheid op een Win10 installatie. Mag ik 't dan op z'n minst vreemd vinden dat er door hem/haar alleen Vista screendumps gepost worden met "vage" taskmanagers"?

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 18-12-2015 02:22 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

wimmel_1 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 02:12:
Niet om 't één of ander, maar: TS klaagt over traagheid op een Win10 installatie. Mag ik 't dan op z'n minst vreemd vinden dat er door hem/haar alleen Vista screendumps gepost worden met "vage" taskmanagers"?
Eerder Windows 7 en ik zie trouwens geen vage taskmanager.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sHELL schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 02:37:
[...]

Eerder Windows 7 en ik zie trouwens geen vage taskmanager.
De startknop is "Vista" ......

En geloof maar dat ik me er aan geërgerd heb, met WIN8.1 kwamen de functies pas weer terug (RMB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Brabso schreef op donderdag 17 december 2015 @ 01:45:
Heb inmiddels windows 7 er weer opgezet en het euvel blijft bestaan, weliswaar werkt het nu naar mijn idee allemaal wat vlotter dan met windows 10 maar toch.
Dus 1 keer opstarten dan werkt alles wat ik met de laptop doe vertragend, opnieuw opstarten en het euvel is verholpen... Wat doet die herstart toch wat die de 1e keer niet doet tijdens het normale opstarten ?
Kan het te maken hebben dat de accu van de laptop ten einde is en ik deze continue aan de stroom heb ?
Geheugen ?
Blijkbaar ergens overheen gelezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Brabso schreef op donderdag 17 december 2015 @ 01:45:
Geheugen ?
De screenshots zijn van Windows 7 en Broncontrole (Resource Monitory) zit standaard in Windows.
wimmel_1 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 02:40:
[...]

De startknop is "Vista" ......

En geloof maar dat ik me er aan geërgerd heb, met WIN8.1 kwamen de functies pas weer terug (RMB).
Dat is de startknop van Windows 7. Kijk ook goed naar de taakbalk. Die is van Windows 7.

[ Voor 13% gewijzigd door EricJH op 18-12-2015 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Dacht ff dat ik gek aan het worden was jah, blijkbaar heeft wimmel niet vaak met het windows 7 bijltje gehakt.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sHELL schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 02:45:
Dacht ff dat ik gek aan het worden was jah, blijkbaar heeft wimmel niet vaak met het windows 7 bijltje gehakt.
Misschien te vaak...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Vista meer liefst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
EricJH schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 01:54:
Andere insteek. Zet in Taakbeheer Processen van alle gebruikers weergeven eens aan. Staat Defender uit?
Defender staat ingeschakeld, ik heb tijdelijk even ESET niet geinstalleerd vandaar.
Hieronder screenshot van de processen van alle gebruikers ;

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/21j588w.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Ik heb ook nog windows update uitschakeld maar het probleem blijft bestaan ... om moedeloos van te worden.
Kan het dan een hardware issue zijn, maar wat ?
Iemand nog suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:53
Wel alle drivers geïnstalleerd na de herinstallatie? Chipset drivers en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Brabso schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:37:
Ik heb ook nog windows update uitschakeld maar het probleem blijft bestaan ... om moedeloos van te worden.
Kan het dan een hardware issue zijn, maar wat ?
Iemand nog suggesties ?
lees jij wel de adviezen?
windows update moet je net zovaak doen totdat de windows update geen updates meer voor je heeft, dan pas is hij snel en dichtgetimmerd voor botnets en virussen, En zorg voor een legale windows dvd want je weet nooit wat er ingebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
mell33 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 11:43:
[...]

lees jij wel de adviezen?
windows update moet je net zovaak doen totdat de windows update geen updates meer voor je heeft, dan pas is hij snel en dichtgetimmerd voor botnets en virussen, En zorg voor een legale windows dvd want je weet nooit wat er ingebouwd is.
Ik lees wel degelijk de adviezen hoor, waarom suggereer je dat dat niet zo is ?
Heb eerst een tijdje de updates laten installeren totdat hij geen nieuwe updates meer vond en daarna updates uitgeschakeld en handmatig updates geinstalleerd om te zien als updates ingeschakeld is te zien of deze de boel vertraagt.
Vandaag nog eens de drivers nagelopen maar dit was allemaal al up to date, dus ook niks te halen.
Verder nog steeds last van vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Hier nog even de temperaturen.
Het hoge percentage van de harde schijf van 97% vind ik wat vreemd, wat moet dit voorstellen ?

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2rzfeio.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Laatst online: 04-10 15:14
Wat denk je nou zelf wat die 97% voorstelt ? Wat is een belangrijke eigenschap van een harddisk ?
Hoeveel opslag die heeft natuurlijk ! :o
Als ik dit zie denk ik: Harddisk misschien vol :?
Dus even controleren in Mijn computer

[ Voor 3% gewijzigd door peterpv op 19-12-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Precies, de search-indexer en windows updates kunnen in het begin voor lage(re) prestaties zorgen. Ook zou misschien nieuwe koelpasta kunnen helpen als de laptop te heet wordt en teveel terugklokt.

Wat ik overigens zie is dat je SSD in ieder geval nog niet optimaal werkt. Maar dit heeft niks met je probleem te maken. Is hij gealigned en heb je de intel chipset drivers geïnstalleerd? Dit is wat ik haal in mijn laptop, Samsung EVO 850 250GB:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2ikzfwj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
peterpv schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 15:07:
Wat denk je nou zelf wat die 97% voorstelt ? Wat is een belangrijke eigenschap van een harddisk ?
Hoeveel opslag die heeft natuurlijk ! :o
Als ik dit zie denk ik: Harddisk misschien vol :?
Dus even controleren in Mijn computer
Nou meneer de betweter, ik zal het niet weten.
Daarom heb ik ook de vraag gesteld in dit topic.
De harde schijf is namelijk nog lang niet vol (nog 150gb van 250gb over)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 15:26
Zover ik weet is die 97% de drive fitness. Weet die beste man waarschijnlijk niet. Hij brengt het niet charmant. Toevallig geen brak usb apparaat aangesloten? Lappie even gebruiken zonder de accu er in ?
Of draai even memtest met een bootcd/dvd.

[ Voor 9% gewijzigd door Xfade op 19-12-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Laatst online: 04-10 15:14
Brabso schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 15:56:
[...]
Nou meneer de betweter, ik zal het niet weten.
...
Precies, jij zegt dat je het niet weet, dus doe ik (om je te helpen !!!! :) ) een suggestie.
Het blijkt dat het wat anders is dan wat ik dacht, dat kan gebeuren.
Je harddisk zit niet vol. Nou dat is mooi.
Maar ik zal verder geen suggesties meer doen hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Brabso schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 12:00:
[...]

Ik lees wel degelijk de adviezen hoor, waarom suggereer je dat dat niet zo is ?
Heb eerst een tijdje de updates laten installeren totdat hij geen nieuwe updates meer vond en daarna updates uitgeschakeld en handmatig updates geinstalleerd om te zien als updates ingeschakeld is te zien of deze de boel vertraagt.
Vandaag nog eens de drivers nagelopen maar dit was allemaal al up to date, dus ook niks te halen.
Verder nog steeds last van vertraging.
Omdat je feedback op de tips te karig is, daarmee geef je de indruk dat je niet naar de tips luistert, is een kwestie van toppic etiquette.

Even over je updates "zijn die ook al klaar met installeren dan?"

edit: vraag verwijderd

[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 19-12-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 19:57
Als je met Windows 7 alle updates gaat installeren zit die voor de Windows 10 upgrade (KB3035583) daar op een gegeven moment ook weer bij. Vis die ertussen uit en zet hem op hidden en check dat hij er niet nog eens alsnog tussen wordt gezet. (En check of op je C:\ de Windows 10 installatiefolders $Windows.~BT en $Windows.~WS staan.)

Zet de Indexer en je antivirus uit en installeer alle updates (+ herstart en nog een checken of er updates zijn).

Scan dan je pc met iets als Antimalwarebytes.

Zet daarna je gewone antivirus weer aan.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Kalief schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 17:09:
Als je met Windows 7 alle updates gaat installeren zit die voor de Windows 10 upgrade (KB3035583) daar op een gegeven moment ook weer bij. Vis die ertussen uit en zet hem op hidden en check dat hij er niet nog eens alsnog tussen wordt gezet. (En check of op je C:\ de Windows 10 installatiefolders $Windows.~BT en $Windows.~WS staan.)

Zet de Indexer en je antivirus uit en installeer alle updates (+ herstart en nog een checken of er updates zijn).

Hij zal ook de telemetry updates uit moeten vissen, die zijn ook bedoelt voor de overstap van 7 naar 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
peterpv schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 16:47:
[...]

Precies, jij zegt dat je het niet weet, dus doe ik (om je te helpen !!!! :) ) een suggestie.
Het is de toon die de muziek maakt zoal de andere tweaker hier ook al aangaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
mell33 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 16:55:
[...]

Omdat je feedback op de tips te karig is, daarmee geef je de indruk dat je niet naar de tips luistert, is een kwestie van toppic etiquette.

Even over je updates "zijn die ook al klaar met installeren dan?"

edit: vraag verwijderd
Ik lees de tips wel degelijk en waardeer deze ook enorm !
Dat ik een bepaalde indruk wek is een aanname van je maar ik zal wat meer feedback geven. Tot nog toe heb ik alle adviezen goed opgevolgd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Brabso schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:14:
[...]

Ik lees de tips wel degelijk en waardeer deze ook enorm !
Dat ik een bepaalde indruk wek is een aanname van je maar ik zal wat meer feedback geven. Tot nog toe heb ik alle adviezen goed opgevolgd ;)
Dat kunnen wij dan niet weten, als je dat niet verteld. En dan wek je de indruk dat je ze niet opvolgt, en dat nemen we dan aan. kan er ook niks aan doet dat het zo werkt ;)
(aannamen doen, proberen we dan ook zoveel mogelijk te voorkomen)

Maar we zijn er wel uit dat het hem in de 'windows update' zit, suc6 met de tips.
en laat even weten of het opgelost is.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mizgala28 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:07
Hij zal ook de telemetry updates uit moeten vissen, die zijn ook bedoelt voor de overstap van 7 naar 10.

@Mizgala28 heey ben jij hier ook kerel

[ Voor 32% gewijzigd door Mel33 op 19-12-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
Mizgala28 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:07:
[...]
Of hij gebruikt de GWX Stopper/Control Panel.
http://blog.ultimateoutsi...o-permanently-remove.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Kan, misschien zelfs de beste en simpelste manier om het uit te vissen.

Ik hou het bij de ouderwetse manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
mell33 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:52:
[...]
Maar we zijn er wel uit dat het hem in de 'windows update' zit, suc6 met de tips.
en laat even weten of het opgelost is.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mizgala28 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:07

@Mizgala28 heey ben jij hier ook kerel
Ik denk zelf niet dat het aan de Windows Update ligt hoor, waarom denk je dat het hieraan ligt dan ?
Het enigste feit dat ik tot nog toe vast heb kunnen stellen is dat de computer na een herstart weer normaal functioneert, maar waar dit dus aan ligt heb ik nog niet kunnen achterhalen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Kalief schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 17:09:

Op dit moment is de laptop wederom traag en heb ik een paar gegevens vastgelegd, zie hieronder.

Heb zojuist weer alle updates handmatig geraadpleegd maar hij vind geen nieuwe belangrijke updates, wel optionele updates, dus neem aan dat hij dan up-to-date is.
Indexer was inmiddels al uitgeschakeld en zal nu antimalewarebytes installeren en zien of dit iets brengt ;)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/23w8uaq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
ToFast schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 15:13:
Precies, de search-indexer en windows updates kunnen in het begin voor lage(re) prestaties zorgen. Ook zou misschien nieuwe koelpasta kunnen helpen als de laptop te heet wordt en teveel terugklokt.

Wat ik overigens zie is dat je SSD in ieder geval nog niet optimaal werkt. Maar dit heeft niks met je probleem te maken. Is hij gealigned en heb je de intel chipset drivers geïnstalleerd? Dit is wat ik haal in mijn laptop, Samsung EVO 850 250GB:
[afbeelding]
Je cijfers liggen inderdaad een stukje hoger dan die van mij.
Is er nog winst te behalen dan met uitlijnen ? Ik heb me hier nog niet in verdiept over hoe en wat.
Windows 7 heb ik er gewoon vers opgezet vanaf dvd zonder bepaalde instellingen.
Chipset drivers zijn als het goed is allemaal up-to-date maar zal deze nog eens controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
De optionele updates zijn ook ter verbetering van je onderdelen en OS dus dat kan ook helpen.
Kan je nog eens uitleggen wat dan precies traag is, en nog een tip met betrekking op je ssd, kijk een of je de Intel® Rapid Storage Technology (Intel® RST) wel hebt geinstaleerd
http://www.intel.com/cont...technology-intel-rst.html
want hij is wat traag op de 4k test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
mell33 schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:25:
De optionele updates zijn ook ter verbetering van je onderdelen en OS dus dat kan ook helpen.
Kan je nog eens uitleggen wat dan precies traag is, en nog een tip met betrekking op je ssd, kijk een of je de Intel® Rapid Storage Technology (Intel® RST) wel hebt geinstaleerd
http://www.intel.com/cont...technology-intel-rst.html
want hij is wat traag op de 4k test.
Zal ik er ook nog even opzetten als dat nog niet zo is, maar denk niet dat het mijn probleem aan de harde schijf ligt aangezien mijn vorige schijf ook dezelfde problemen gaf. Maar goed, de cijfers kunnen wellicht wat omhoog gekrikt worden hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Brabso schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:14:
[...]

Op dit moment is de laptop wederom traag en heb ik een paar gegevens vastgelegd, zie hieronder.

Heb zojuist weer alle updates handmatig geraadpleegd maar hij vind geen nieuwe belangrijke updates, wel optionele updates, dus neem aan dat hij dan up-to-date is.
Indexer was inmiddels al uitgeschakeld en zal nu antimalewarebytes installeren en zien of dit iets brengt ;)

[afbeelding]
Het kan niet de bedoeling zijn dat je de indexer en alle updates uit moet zetten om een werkbaar systeem te krijgen.

Als je een "clean" Windows 7 installatie hebt op een SSD, dan vliegt dat. Gewoon standaard, zonder allerlei dingen aan te moeten passen. Is dat niet zo, dan zou ik eerder eens naar een hardware issue gaan kijken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
-De hele computer werkt traag (windows 10 pro x64) met allerlei applicaties zoals internet, documenten openen, reactietijd mappen openen etc.
Als ik de computer dan weer opnieuw opstart is het weer goed, maar dat mag de bedoeling niet zijn.-
einde quote:

De fabrikanten van harde schijven stappen sinds 2011 massaal over van de traditionele sectorgrootte van 512 bytes naar een groter en efficiënter sectorformaat van 4096 bytes, ook wel bekend als 4K-sectoren. dat kan de vertraging zijn die bij jou optreed en word met RST sneller.

Maar het kan ook je ram zijn die slecht is/word
en/of je videokaart die niet snel werkt in combi met je ram, dat is ook vertragend.
maar idd standaard moet het al snel zijn zoals jeroeneman uit legt

[ Voor 15% gewijzigd door Mel33 op 20-12-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Jeroenneman schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:34:
[...]

Het kan niet de bedoeling zijn dat je de indexer en alle updates uit moet zetten om een werkbaar systeem te krijgen.

Als je een "clean" Windows 7 installatie hebt op een SSD, dan vliegt dat. Gewoon standaard, zonder allerlei dingen aan te moeten passen. Is dat niet zo, dan zou ik eerder eens naar een hardware issue gaan kijken.
Ik heb eerlijk gezegd ook het gevoel dat het aan een van de onderdelen van de hardware ligt, maar wat ?
Harde schijf is al vervangen, geheugentest doorgelopen met succes, heb het dell test programma in het bios doorlopen met succes (test ook alle onderdelen). Wat meer kan ik doen ?
Op software gebied ben ik nu dus ook van alles aan het proberen maar denk om eerlijk te zijn niet dat dit mij veel gaat opleveren, maar goed ik probeer wel alles om dit uit te sluiten.
Ik probeer gewoon alles nog een keer, mocht het niet lukken gaat de laptop met een deuk de vuilnis in, ben er dan wel klaar mee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Brabso schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:39:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd ook het gevoel dat het aan een van de onderdelen van de hardware ligt, maar wat ?
Harde schijf is al vervangen, geheugentest doorgelopen met succes, heb het dell test programma in het bios doorlopen met succes (test ook alle onderdelen). Wat meer kan ik doen ?
Op software gebied ben ik nu dus ook van alles aan het proberen maar denk om eerlijk te zijn niet dat dit mij veel gaat opleveren, maar goed ik probeer wel alles om dit uit te sluiten.
Ik probeer gewoon alles nog een keer, mocht het niet lukken gaat de laptop met een deuk de vuilnis in, ben er dan wel klaar mee >:)
Kheb er wel belang bij voor je er een deuk is slaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:28
peterpv schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 16:47:
[...]

Nou nou je bracht het helemaal niet als een suggestie, je kwam met iets op een manier alsof het een feit was.
Eerste wat ik dacht, hu 97% vol hoe komt die daarbij?
Persoonlijk dacht ik: hij draait nu op 97% en dat zou dus heel goed kunnen verklaren dat die traag is aangezien die op volle toeren draait.

Het kan van alles zijn maar zulke zaken moet je niet als feit brengen en dan ook nog de topicstarter een naar gevoel geven alsof die dom is.
Echt zo van ja wat denk je zelf, hij is 97% vol duhhh. Terwijl dat natuurlijk onzin is.

Verder guys, we zijn hier om elkaar te helpen, iedereen kan ook weggaan uit dit topic indien er niet normaal gesproken kan worden.
Ja het is zondag, ja morgen begint het werkleven weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:28
Brabso schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:39:
[...]

Ik heb niet ELKE reactie hier gelezen ( geen tijd voor ).
Ik heb een laptop met windows 10 icm AVG en laptop was niet vooruit te branden. AVG verwijdert problem solved. Heb jij toevallig ook AVG draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Het enigste hardware issue wat ik trouwens wel heb momenteel is dat de accu ten einde is en deze vervangen moet worden. Zit dus alleen aan de stroom.
Zou iets als dit de oorzaak van alle ellende kunnen zijn, ik kan uiteraard een nieuwe accu bestellen maar als dit niet helpt en ik sla toch een deuk in mijn laptop dan is het een beetje zonde geld voor de accu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
Jeroenneman schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:34:
[...]
Een clean installatie vliegt pas als ie helemaal klaar is.
Een Indexer en antivirus slaan aan als ze nieuwe bestanden aantreffen en laat dat nou massaal het geval zijn bij veel achterstallige updates. Pas als ze alle bestanden hebben bekeken hoeven ze alleen nog maar de nieuwkomers bij te houden. Het duurt nou eenmaal even voordat ze hun database vol hebben. Geldt ook voor een AVG of eender welke antivirus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Kalief schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:48:
[...]

Een Indexer en antivirus slaan aan als ze nieuwe bestanden aantreffen en laat dat nou massaal het geval zijn bij veel achterstallige updates. Pas als ze alle bestanden hebben bekeken hoeven ze alleen nog maar de nieuwkomers bij te houden. Het duurt nou eenmaal even voordat ze hun database vol hebben. Geldt ook voor een AVG of eender welke antivirus.
Dan nog zou dat geen probleem moeten zijn voor een Core i5 en een SSD.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Kalief schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:48:
[...]

Maar het feit blijft wel hoe ik de instellingen ook heb staan, altijd na opnieuw opstarten is de laptop wel snel !
Ook al zal dit misschien niet optimaal staan, het is werkelijk een behoorlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Malwarebytes programma op bovenstaand advies van Kalief doorlopen, niks kunnen vinden.
Driver chipset gecontroleerd, was nog up-to-date.
Na herstart was de laptop gelijk weer lekker snel zoals altijd na herstart.
Gelijk weer printscreen gemaakt van alle gegevens, zie hieronder;
Wat opvalt is dat test nummer 2 van Crystaldiskmark een stuk hoger is na de herstart, zal dit eens in de gaten houden.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/119mrk6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Nu is je load ook gewoon 0% en geheugen verbruik ook normaal. 69 processen is ook niet abnormaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Instaleer RST nou maar eens voor je chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
mell33 schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:38:
Instaleer RST nou maar eens voor je chipset.
Daar ben ik momenteel druk mee bezig maar krijg het niet voorelkaar tot dusver, misschien de verkeerde driver.

Ps heb bios ook maar even gereset, daarna staat deze standaard in RAID configuratie waardoor deze niet opstart en dus moest ik deze even op AHCI zetten.

Edit : als ik onderstaande lees gaat dit dus ook niet lukken aangezien ik deze eerst op RAID moet zetten.

This driver supports RAID 0, 1, 5 and 10. The driver should be installed after the operating system has been installed. F6 and RAID BIOS configurations need to be performed prior to installation of this driver for proper operation.

[ Voor 50% gewijzigd door Brabso op 20-12-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ja kijk bij je laptop fabrikant type enz welke chipset je hebt, ish belangrijk dat die juist zijn.

AHCI is correct, RAID is voor 2 of meer schijven samen te laten werken.
RST is idd voor raid, maar er zit ook chipset in voor AHCI, het gaat erom dat je de juiste type chipsetdrivers neemt idd, meestal is dit door windows wel goed mee gekomen maar je kan een bijzonder lappie hebben.

[ Voor 65% gewijzigd door Mel33 op 20-12-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
mell33 schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:43:
Ja kijk bij je laptop fabrikant type enz welke chipset je hebt, ish belangrijk dat die juist zijn.

AHCI is correct, RAID is voor 2 of meer schijven samen te laten werken.
RST is idd voor raid, maar er zit ook chipset in voor AHCI, het gaat erom dat je de juiste type chipsetdrivers neemt idd, meestal is dit door windows wel goed mee gekomen maar je kan een bijzonder lappie hebben.
Ik krijg het niet voor elkaar in ieder geval deze te installeren, er is naar mijn weten maar 1 welke ik moet hebben maar daarvoor moet je dus RAID instellen...

https://downloadcenter.in...age-Technology-Intel-RST-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
https://downloadcenter.in...d-and-support-information
Indentificeer hem eens, en kijken bij je fabrikant of het klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
In de link staat niet hoe ik deze precies moet identificeren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Brabso schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:00:
[...]

In de link staat niet hoe ik deze precies moet identificeren ...
jawel ff beetje naar beneden scrollen en de Intel® Chipset Identification Utility klikken.

of bij je fabrikant de chipsetdriver downen, ik zie dat ze voor w10 het niet meer ondersteunen ;)

http://www.intel.com/cont...t/detect.html?iid=dc_iduu

[ Voor 23% gewijzigd door Mel33 op 20-12-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Windows 10 is bekend inderdaad, maar goed heb nu Windows 7 geinstalleerd.

Ik had de "Intel Driver Update Utility Installer" al geinstalleerd en deze haalt dan automatisch alle updates binnen, alleen zit hier dus geen Intel RST driver bij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik zie nog de MBAM anti-malware services draaien in de screenshots; misschien die eens deinstalleren en rebooten (uitschakelen heeft niet altijd hetzelfde effect, zeker niet bij dergelijke low-level filter drivers). En inderdaad chipset (storage, powermanagement) drivers en graka-drivers op orde hebben. Windows updates zijn belangrijk uit veiligheids- en functioneel oogpunt, maar zullen je noot significante performance-winst opleveren tenzij het een ontbrekende driver is ...

Oja, en Indexing Service is killing voor performance; merk je met een SSD amper, maar probeer maar eens Win8 op een laptop-HDD te draaien met indexing aan; vreet significant resources en levert latency op. Is onder Win en Vista en XP stukken minder, maar ook daar speelt het al. Heb die bende al 15 jaar uitstaan, heb je als gemiddelsde gebruikers nergens voor nodig; een zoekopdracht duurt ietsjes langer, meer niet.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
mell33 schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:06:
[...]

jawel ff beetje naar beneden scrollen en de Intel® Chipset Identification Utility klikken.

of bij je fabrikant de chipsetdriver downen, ik zie dat ze voor w10 het niet meer ondersteunen ;)

http://www.intel.com/cont...t/detect.html?iid=dc_iduu
Toch nog gelukt, de driver stond bij Dell onder de opslag drivers helemaal onderaan, duh
Maar moet ik hier nog wat mee doen na de installatie met de instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
SKiLLa schreef op zondag 20 december 2015 @ 16:29:
Ik zie nog de MBAM anti-malware services draaien in de screenshots; misschien die eens deinstalleren en rebooten (uitschakelen heeft niet altijd hetzelfde effect, zeker niet bij dergelijke low-level filter drivers). En inderdaad chipset (storage, powermanagement) drivers en graka-drivers op orde hebben. Windows updates zijn belangrijk uit veiligheids- en functioneel oogpunt, maar zullen je noot significante performance-winst opleveren tenzij het een ontbrekende driver is ...

Oja, en Indexing Service is killing voor performance; merk je met een SSD amper, maar probeer maar eens Win8 op een laptop-HDD te draaien met indexing aan; vreet significant resources en levert latency op. Is onder Win en Vista en XP stukken minder, maar ook daar speelt het al. Heb die bende al 15 jaar uitstaan, heb je als gemiddelsde gebruikers nergens voor nodig; een zoekopdracht duurt ietsjes langer, meer niet.
MBAM was antimalwarebytes, deze heb ik tijdelijk geinstalleerd om alles uit te sluiten en is inmiddels weer verwijderd van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Is het ook mogelijk om op de een of andere manier in het bios Sata op RAID te zetten, of heeft dat geen enkele nut ? Standaard staat hij daar op maar dan start hij niet op totdat ik deze weer op AHCI mode zet. Het is mij verder duidelijk dat RAID juist wordt gebruikt bij 2 of meer schijven maar je moet toch wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Ik heb hier alles gelezen.
En het lijkt mij een ram probleem.
In het begin is het probleem niet geef je aan.
Als windows opstart word naar mate je ram vol gegooid. Dus wie weet een defect in je ram geheugen.
Probeer eens dit. (als je 2 reepjes van 2gb ram hebt)
Haal 1 eruit en test nog eens
Zo ja haal de andere eruit en duw de 1ste weer terug in
Als dit het probleem oplost. ofc een nieuw bankje ram kopen.
Of met 1 bankje van 2 doen.
Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
coolbvrobin schreef op maandag 21 december 2015 @ 01:15:
Ik heb hier alles gelezen.
En het lijkt mij een ram probleem.
In het begin is het probleem niet geef je aan.
Als windows opstart word naar mate je ram vol gegooid. Dus wie weet een defect in je ram geheugen.
Probeer eens dit. (als je 2 reepjes van 2gb ram hebt)
Haal 1 eruit en test nog eens
Zo ja haal de andere eruit en duw de 1ste weer terug in
Als dit het probleem oplost. ofc een nieuw bankje ram kopen.
Of met 1 bankje van 2 doen.
Good luck!
Dit is in ieder geval het laatste wat ik kan proberen qua hardware dan.
Het probleem is trouwens wel gelijk merkbaar hoor met opstarten, deze reageert gelijk dan al wat laag, bij een herstart is deze gelijk merkbaar sneller.
Ik heb er 1 bankje van 4gb in, dus zal dan nog een bankje erbij moeten halen of even van iemand moeten lenen om te zien of dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
http://www.memtest86.com/ deze even 24uur laten stampen, en dan eens kijken hoeveel fouten op je ram zitten. dan heb je ook een redelijk duidelijk antw of je ram fouten heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Na de laatste update duurt het bij mij ook langer voordat een programma is geopend. Photoshop duurt de eerste keer openen 10 seconden en na afsluiten en opnieuw openen duurt het 5 seconden.

Dit geldt ook voor alle andere programma's..

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Pagina: 1