W7- Plotsklaps compleet naar de maan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Topicstarter
Beste Tweakers,

een kennis vroeg me of ik kon helpen met een Windows 7 fix. Hij heeft sinds donderdag al niet meer op de PC kunnen werken, en weet niet genoeg van techniek om er zelf mee aan de slag te gaan.

Mijn eerste indruk was positief, Windows komt nog tot het login-scherm (dus hardware lijkt nog prima), echter na in te loggen, verschijnt er slechts een zwart scherm , met tig meldingen dat explorer is gestopt met werken, dus geen taakbalk, geen bureaublad, helemaal niks. Task Manager laat nog wel gegevens zien, en lijkt te werken.

Mijn eerste gedachte was een System Recovery via F8. Helaas loste dit niks op.
Ik zit er nu aan te denken om met een W7 ISO een " inplace Upgrade" te doen, zodat er geen gegevens verloren gaan.

Nog andere opties die mogelijk helpen? Hij heeft me verteld dat hij de laatste weken niks geeft geïnstalleerd, en dat er ook geen updates werden verwerkt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Jeroenneman schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:18:
Nog andere opties die mogelijk helpen? Hij heeft me verteld dat hij de laatste weken niks geeft geïnstalleerd, en dat er ook geen updates werden verwerkt.
Je kan even controleren met een bootable DVD of USB op malware. Download daarvoor iets als Hitman Pro of Kaspersky Rescue Disk.

Je kan (als je bovenstaande hebt gedaan) de schijf of schijven aansluiten op een andere computer en de bestanden redden. Eventueel kan dit ook met een Linux live cd.

Ik zou daarna de PC een schone installatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- HitmanPro Kickstart - scannen op malware en virussen. Is een bootable USB/CD. Werkt ook nog een snel en is een goed product.
- Rondkijken in Veilige Modus van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Eekii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-10-2022
booten met live cd ubuntu alles backuppen en opnieuw installeren windows als laatste optie

Orgin limited199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:55
En malware bytes en adw cleaner er over heen laten draaien. Als ik het zo hoor kan je dan daarna beter wel alles backuppen en de boel opnieuw installeren.omdat er te veel is beschadigt zeer waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:30:
- HitmanPro Kickstart - scannen op malware en virussen. Is een bootable USB/CD. Werkt ook nog een snel en is een goed product.
- Rondkijken in Veilige Modus van Windows.
Safe Mode heb ik al geprobeerd. Helaas kom ik zodra ik inlog in een zwart scherm, waarbij ik alleen de muiscursor nog zie. In taakbeheer zie ik niks raars draaien.

Zal even Hitman en Malwarebytes proberen.

-Edit, Hitman Kickstart werkte niet. Kreeg gelijk daarna Startup Repair te zien, met een melding dat Windows niet had kunnen starten. Malwarebytes kan ik niet uitvoeren, want ik kom niet in een bruikbare bureaublad omgeving.

[ Voor 18% gewijzigd door Jeroenneman op 13-12-2015 16:09 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 18:03
Lijkt inderdaad een software probleem te zijn. Kijk hier eens naar: http://www.hirensbootcd.org/download/ heel veel tooltjes op 1 Bootable CD.
Pagina: 1