Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanbosch
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-04 19:27
Ik heb laatst een tweedehands NAS gekocht. Zoals ik al verwachte was de HDD in de NAS volledig geformatteerd. Echter blijkt de NAS nu niet meer te werken omdat de firmware/OS ook op deze HDD stond. De NAS boot dus niet meer, maakt geen netwerk activiteit en ik kan hem dus ook niet benaderen.

Ik heb contact gehad met de support van Freecom en zij bevestigen dat de NAS niet meer werkt indien de HDD volledig geformatteerd is. Firmware bieden zij niet meer aan en ook het OS van de NAS konden zij mij niet aanbieden omdat dit geen 'public tool' is.

Wie kan mij verder helpen? Is er wellicht iemand die eenzelfde (werkende) NAS heeft staan en bereid is de firmware/OS van de HDD te kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlsp
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-04-2020
Ik heb er hier eentje en de firmware staat er nog op. Een disk van 1Tb.

Ook data, dus om er firmware vanaf te pulken zal hij uit elkaar moeten. Ik heb geen idee wat voor smaak OS erop staat, wat voor processor erin zit en hoe de disk is ingedeeld. De web interface gebruikt een .pl extensie en hij doet alleen samba-1 protocol. Windows 10 weigert te verbinden, vindt het niet veilig. OS X high sierra (v10.13.6) durft het nog wel zonder aanpassingen.