Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
ik heb gisteren een complete nieuwe pc gebouwd
de windows die ik had op mijn HDD (upgrade van win7 naar 10) heb ik verplaatst naar een SSD
Na de opstart van de nieuwe pc via de SSD (ging zonder enig probleem)
kreeg ik de melding dat ik de windows moet activeren

de enige product key die ik heb is nog van windows 7 en word niet aanvaard

Wat zouden mijn opties kunnen zijn. ik zat te denken om terug te booten via mijn HDD

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:10:
Hallo
ik heb gisteren een complete nieuwe pc gebouwd
de windows die ik had op mijn HDD (upgrade van win7 naar 10) heb ik verplaatst naar een SSD
Na de opstart van de nieuwe pc via de SSD (ging zonder enig probleem)
kreeg ik de melding dat ik de windows moet activeren

de enige product key die ik heb is nog van windows 7 en word niet aanvaard

Wat zouden mijn opties kunnen zijn. ik zat te denken om terug te booten via mijn HDD

alvast bedankt
De GUID van je hardware is drastisch veranderd en de Windows activatie is daaraan verbonden. Dit ligt niet aan je SSD, maar aan zaken als nieuw moederboard etc. etc.. Ik geloof dat de november build van Windows 10 ook keys van 7 en 8 accepteert. Maar in feite is je gratis licentie komen te vervallen toen je de hardware zo radicaal wijzigde.

Alternatief moet je opnieuw Windows 7 installeren en deze opnieuw upgraden naar 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

In principe hoort een Windows oem licentie bij de Pc waarop deze ooit is geactiveerd. Jij geeft aan een compleet nieuwe Pc gebouwd te hebben, dit betekend dat je volgens Microsoft regels ook een nieuwe licentie nodig bent. Je kunt proberen zoals hierboven aangegeven een nieuwe installatie van Windows 7 uit te voeren en deze (mogelijk telefonisch) te activeren.

Overigens een bestaande Windows installatie op deze manier naar een geheel nieuwe Pc te verplaatsen is nooit echt aan te raden. DE zal hoogstwaarschijnlijk voor nog meer problemen gaan zorgen. Het is dus soieso verstandig een schone installatie uit te voeren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/