Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:03
Ik ben op zoek naar een plek waar ik een nieuwe Apple OEM accu kan kopen voor mijn 2012 MacBook Air. Dit beestje draait al meer dan 3 jaar prima het enige wat onderhevig is aan slijtage is de accu. Deze schommelt nu rond 70% van het origineel (4750mAh t.o.v. 6800mAh) na 500+ cycles wat nog altijd genoeg is voor 4 uur minimaal maar deze zou ik dus wel graag vervangen.

Nu word je helemaal overspoeld met opties als je naar een vervangende accu gaat kijken en zie je door de bomen het bos niet meer, het lijkt allemaal third party waar ik weinig vertrouwen in heb. Is er een manier om een OEM Apple accu ergens te kopen? Apple biedt een replace service aan maar er wordt nergens over kosten gesproken.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb hier donderdag mijn batterij besteld voor MacBook Air 2011 en deze is van dezelfde leverancier als waar de originele vandaan kwam: SMB. Hij draait goed en merk geen rare dingen. Ook het uiterlijk was exact hetzelfde. De vraag blijft altijd of het wel echt dezelfde is, maar het zou toeval zijn als het niet zo was.

Binnen 3 minuten had ik hem er in zitten. Wordt geleverd met twee schroevendraaiers. Die van mij was 64,95 euro. Apple vervangt voor 129 euro.

http://www.accu-outlet.nl/laptop-accu-kopen/apple.html

[ Voor 15% gewijzigd door THE_BASE op 13-12-2015 11:36 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 11:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:03
Thanks voor snelle respons. Jammer eigenlijk dat je bij Apple enkel met service kan kopen en niet een los onderdeel. 150,- vind ik wat veel voor wat je krijgt.

Hoe weet je dat het bij SMB vandaan komt The_Base? En dat Apple zelf ook daar batterijen vandaan haalt?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
bokkow schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:05:
Thanks voor snelle respons. Jammer eigenlijk dat je bij Apple enkel met service kan kopen en niet een los onderdeel. 150,- vind ik wat veel voor wat je krijgt.

Hoe weet je dat het bij SMB vandaan komt The_Base? En dat Apple zelf ook daar batterijen vandaan haalt?
Beetje Google doet een hoop. Bij Over deze Mac staat bij de oude SMB en bij de nieuwe ook. Met andere serienummers. Dus het is echt zo. ;)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2