Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kosten reparatie televisie, moet ik (bij)betalen?

Pagina: 1
Acties:

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Mijn televisie is stuk, een deel van de backlight doet het niet, bovenste helft is nu heel donker.
Hij is gekocht op 23 november 2013.

Nu wil de verkoper (Mediamarkt) de televisie wel repareren, maar dan dien ik de voorrijkosten en reparatiekosten te betalen en kan eventueel naderhand een deel terugvragen.

Ik ben het hier niet mee eens en stel dat de televisie gewoon hoort te werken na 2 jaar en 2 weken en het product niet deugdelijk is en ik derhalve recht heb op een gratis reparatie, zoals hier wordt gesteld:
Is een product ondeugdelijk? Dan hebt u recht op een gratis reparatie Γ³f een nieuw product.
[...]
Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen.
Zij verwijzen nu naar hun garantievoorwaarden:
Heeft u geen recht meer op garantie, maar is de economische levensduur van het artikel nog niet verstreken? Als het product buiten uw schuld kapot is gegaan binnen de economische levensduur, dan repareren of vervangen wij het artikel ook. Als de economische levensduur van het artikel wordt verlengd door een reparatie of vervanging, betaalt u wel een deel van de reparatiekosten. Hoe meer de economische levensduur verlengd wordt, hoe groter het deel van de reparatiekosten is dat u bijdraagt. Dit omdat u het gerepareerde product veel langer zult kunnen gebruiken dan het oorspronkelijke product en omdat bij een vervangend product de economische levensduur opnieuw begint te tellen.
Nu twijfel ik sowieso sterk aan de claim dat ik het product langer zou gebruiken omdat het gerepareerd wordt.

Maar wat zijn mijn opties?
Kan ik gewoon een kostenvrije reparatie eisen of desnoods de koopovereenkomst ontbinden, of hebben zij (ook) gelijk?

In mijn optiek heb ik gewoon recht op een werkend product zonder het gedoe eromheen. Ik hoef geen vervangend exemplaar of wat dan ook, maar gewoon een werkende televisie.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• ITsEZ
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 23:35

ITsEZ

parttime all-rounder

Lastig vraagstuk, in principe hebben zij gelijk dat bij de reparatie (wat waarschijnlijk een vervanging van een belangrijk onderdeel -lees paneel- zal zijn) de levensduur van het apparaat sterk wordt verlengd. Echter is het product nu onbruikbaar en zou de verwachten levensduur van een tv wel gemiddeld een jaar of 5 mogen zijn hij is hier dus nog lang niet en het model is net uit de fabrieksgarentie (2 jaar, gokje). Ik zou persoonlijk sowieso nooit akkoord gaan met de deal dat jij alles moet betalen en wellicht achteraf nog een deel terug zou kunnen krijgen, je hebt hier niks concreets en de kans dat zij het vervolgens afdoen met, je krijgt niks terug, schat ik groot.

What you see is always what you get.

• anandus
  • Niet online
ITsEZ schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:38:
Ik zou persoonlijk sowieso nooit akkoord gaan met de deal dat jij alles moet betalen en wellicht achteraf nog een deel terug zou kunnen krijgen, je hebt hier niks concreets en de kans dat zij het vervolgens afdoen met, je krijgt niks terug, schat ik groot.
Nee, precies, het is ook heel erg vaag dat ik eventueel een deel terug zou kunnen krijgen.

Ik ben overigens tot nu toe nog nergens akkoord mee gegaan behalve een eventuele kostenloze reparatie.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07:42

Vaal

𝖁𝖆𝖓 π•­π–Žπ–“π–˜π–‡π–Šπ–—π–Œπ–Šπ–“, π–‘π–šπ–‘!

Ik zou even aankloppen bij de fabrikant. Zeker als de garantieperiode nΓ©t verlopen is, en de verkopende partij lastig doet willen zij nog wel eens coulance geven :)

π•Ύπ–π–”π–“π–“π–Žπ–Š, π–Ÿπ–Š π–‘π–Šπ–Œ 𝖔𝖕 π–π–Š π–œπ–†π–Œπ–Šπ–“!

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Vaal schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:55:
Ik zou even aankloppen bij de fabrikant. Zeker als de garantieperiode nΓ©t verlopen is, en de verkopende partij lastig doet willen zij nog wel eens coulance geven :)
De fabrikant heeft 0 verplichtingen naar de klant toe. In Nederland is het juist zo geregeld dat alle garantie via de verkoper loopt. Als je met de fabrikant zelf in zee gaat en de verkoper buitenspel zet heb je 0 om op te staan als het mis gaat.

• mystie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
Van een televisie mag je er vanuit gaan dat hij langer meegaat dan 2 jaar. Is de televisie niet door onzorgvuldig gebruik/handelen defect gegaan, moet de verkoper een goede oplossing bieden.

• Anoniem: 639074
  • Registratie: december 2014
  • Niet online
Kenzi schreef op maandag 14 december 2015 @ 03:54:
[...]
De fabrikant heeft 0 verplichtingen naar de klant toe. In Nederland is het juist zo geregeld dat alle garantie via de verkoper loopt. Als je met de fabrikant zelf in zee gaat en de verkoper buitenspel zet heb je 0 om op te staan als het mis gaat.
Je hebt gelijk dat garanties via de winkelier horen te verlopen, maar aanspraken op beide partijen hoeven elkaar niet te bijten als de eerstverantwoordelijke tergend moeilijk doet, in dit geval het bekende MM.

Dat alle garanties via een shop verlopen is niet per se in het voordeel van de eindgebruiker als je bij de omvang van een grote tv al snel een transportprobleem kunt hebben en de fabrikant voor reparaties ook comfortabel aan huis wil verschijnen.
Je mag zelf kiezen. ;)

Ik zou in dit geval gewoon vrijblijvend de fabrikant polsen, dan kun je daarna naar omstandigheden handelen.

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22:57
Volgens mij heb je gewoon recht op 3 jaar garantie (op computers is dat 1 jaar + 2 jaar wettelijk).

Ik heb echter geen goede ervaring met de service van Media Markt, en wens je ook veel succes (en sterkte).

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

mugen4u schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:38:
Volgens mij heb je gewoon recht op 3 jaar garantie (op computers is dat 1 jaar + 2 jaar wettelijk).

Ik heb echter geen goede ervaring met de service van Media Markt, en wens je ook veel succes (en sterkte).
Geef jij maar eens een bron waar dat staat in de wet? :/

Zie ook de sticky.
In dat zelfde stukje van de Consuwijzer:
U kunt altijd andere afspraken met de verkoper maken. Bijvoorbeeld dat u een bepaald bedrag zelf betaalt. Bijvoorbeeld als u uw televisie al een aantal jaren hebt kunnen gebruiken, en u krijgt een nieuwe. Maar dat kunt u zelf beslissen, zoals hierboven is uitgelegd bent u niet verplicht om daarmee akkoord te gaan.
Dat is dus wat de MM wil, andere afspraken met je maken. Maar dat ben je dus niet verplicht.

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22:57
In Nederland is volgens mij geen wettelijke garantie daarvoor, lees even dit stukje:

Toch bijbetalen?
U kunt altijd andere afspraken met de verkoper maken. Bijvoorbeeld dat u een bepaald bedrag zelf betaalt. Dat is soms redelijk. Bijvoorbeeld als uw televisie na jaren kapot gaat en het gaat om een probleem dat u nog niet hoeft te verwachten. En u krijgt nu een nieuwe televisie. Of dat u een deel van de reparatiekosten betaalt als uw oudere koelkast na de reparatie dan toch zeker nog een extra aantal jaren meegaat. Maar of u bijbetaalt kunt u zelf beslissen. Zoals hierboven is uitgelegd bent u niet verplicht om daarmee akkoord te gaan.

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 06:03

Croga

The Unreasonable Man

Kenzi schreef op maandag 14 december 2015 @ 03:54:
Leuk dat dat in de wet staat. In de praktijk is het zo dat zowel Sony als Philips hier heel goede regelingen Γ©n een heel goed reparatie netwerk voor hebben. Iets wat MM niet heeft en niet wenst te hebben.

Het is helemaal niet interessant wat er in de wet staat als de praktijk anders is Γ©n beter werkt.

• anandus
  • Niet online
Kenzi schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:59:
[...]
In dat zelfde stukje van de Consuwijzer:
[...]
Dat is dus wat de MM wil, andere afspraken met je maken. Maar dat ben je dus niet verplicht.
Ja, ik had dat stukje inderdaad ook gezien, al interpreteerde ik dat in het geval van een vervangend exemplaar.
Nu kan je stellen dat in de ogen van MM een gerepareerd toestel een deel ervan vervangen is en ze daarom een bijbetaling willen?

Maar wat kan ik het beste doen?
Ik wil gewoon een gerepareerd toestel, waar ik volgens mij gewoon recht op heb, nu is het product immers ondeugdelijk.

• Dekaasboer
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 07:35
Croga schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:05:
[...]

Leuk dat dat in de wet staat. In de praktijk is het zo dat zowel Sony als Philips hier heel goede regelingen Γ©n een heel goed reparatie netwerk voor hebben. Iets wat MM niet heeft en niet wenst te hebben.

Het is helemaal niet interessant wat er in de wet staat als de praktijk anders is Γ©n beter werkt.
Jup, zelfde ervaring maar dan met LG.

De tv ging kapot. Mediamarkt zei breng die 50 inch loodzware plasma maar naar onze vestiging in Rotterdam. (leuk als je een miniscule Mazda rijd) Lg stuurde gewoon een monteur langs op afspraak die terplekke het ding gerepareerd heeft. (voor niks)

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Croga schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:05:
[...]

En mocht het niet werken, (bijv als de fabrikant ineens een rekening presenteerd die hij wettelijk mag presenteren, of als de fabrikant het niet kan oplossen) mag je terug naar de verkooppunt die dan gewoon mag zeggen " je hebt het zelf proberen op te lossen zonder ons, dikke vinger voor je ".
Dus altijd de verkopen op de hoogte stellen, ookal wil je met de fabrikant direct in zee. Anders snij je jezelf in de vingers.

• KillerAce_NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Defect aanmelden bij fabrikant, vaak zit er wel langer als 2 jaar fabrieksgarantie op. Fabrikanten doen echt wel moeite voor hun goede naam.
MM eerst omzeilen, maar wel ff melden dat je niet akkoord gaat met hun voorstel.

@NL

• LangeJeroen
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20-10 16:54

LangeJeroen

Coach en Trainer

Hoi,

vervelend! Ik heb een aantal goede ervaringen opgedaan door zelf contact op te nemen met de fabrikant. Samsung was bereid om mijn monitor die net buiten de garantie kapot was gegaan gratis te repareren. Klantenservice was top en had binnen twee weken een nieuwe monitor. Het proberen waard!

www.MetBehulpVan.nl

• batumulia
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19-10 22:20
Ik zou dit stukje is doorlezen: https://www.consuwijzer.n...ik-reparatie-zelf-betalen

Zoals ik het interpreteer dient de TV gewoon een aantal jaren mee te gaan en is dat niet het geval dan zou er een kostenloze reparatie plaats moeten vinden.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Kenzi schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:10:
En mocht het niet werken, (bijv als de fabrikant ineens een rekening presenteerd die hij wettelijk mag presenteren, of als de fabrikant het niet kan oplossen) mag je terug naar de verkooppunt die dan gewoon mag zeggen " je hebt het zelf proberen op te lossen zonder ons, dikke vinger voor je ".
Dus altijd de verkopen op de hoogte stellen, ookal wil je met de fabrikant direct in zee. Anders snij je jezelf in de vingers.
Leuk voor je dat je weer een theoretisch stukje kunt schrijven over dingen die theoretisch mogelijk zijn. In de praktijk blijkt keer op keer weer dat je gewoon het beste naar de producent kunt gaan. Daar krijg je veel betere service die ook gewoon goed en goedkoop is.

Ofwel: Ga jij lekker naar de winkel, ik kies voor de pragmatische aanpak die mij, demonstrabel en bewezen, minder moeite, frustratie en geld kost.

Overigens maak je met de fabrikant ook gewoon een afspraak over de reparatie. Dan heb je dus geen onverwachte factuur en geen problemen als de reparatie niet goed gaat.

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:35
Lastig vraagstuk, in principe hebben zij gelijk dat bij de reparatie (wat waarschijnlijk een vervanging van een belangrijk onderdeel -lees paneel- zal zijn) de levensduur van het apparaat sterk wordt verlengd.
Nee, daar hebben zij geen gelijk in.

Daar zijn wel duizend argumenten voor te geven, maar de belangrijkste is dat er gewoon een refurbished onderdeel door de monteur wordt geplaatst. Er wordt in uitzonderlijke gevallen een nieuw onderdeel geplaatst. Het argument dat de levensduur daarmee wordt verlengd is dus niet te checken. Dat is zelfs niet te checken in het uitzonderlijke geval dat er een nieuw onderdeel wordt geplaatst. Het kan zelfs zo zijn dat er een ouder (refurbished) onderdeel wordt geplaatst. En in sommige gevallen kan er zelfs een onderdeel van een compleet ander merk worden geplaatst. Maar een nieuw onderdeel: bijna nooit.

En het kan geen kwaad om te controleren of je televisie niet toevallig NBD heeft. Vaak wil je liever gebruik maken van NBD dan van de winkel. Daarmee vervallen niet de verplichtingen van de winkel, maar daarmee ben je wel sneller geholpen.

[Voor 35% gewijzigd door Trommelrem op 14-12-2015 10:46]

• Dennism
  • Registratie: september 1999
Croga schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:39:
[...]

Leuk voor je dat je weer een theoretisch stukje kunt schrijven over dingen die theoretisch mogelijk zijn. In de praktijk blijkt keer op keer weer dat je gewoon het beste naar de producent kunt gaan. Daar krijg je veel betere service die ook gewoon goed en goedkoop is.

Ofwel: Ga jij lekker naar de winkel, ik kies voor de pragmatische aanpak die mij, demonstrabel en bewezen, minder moeite, frustratie en geld kost.

Overigens maak je met de fabrikant ook gewoon een afspraak over de reparatie. Dan heb je dus geen onverwachte factuur en geen problemen als de reparatie niet goed gaat.
Heb je deels zeker gelijk in, echter zou ik het wel altijd in samenspraak doen met de verkoper (bijna geen enkele verkoper zal hier op tegen zijn, omdat dit hem ook tijd en geld scheelt) zodat ook voor de verkoper de probleem geschiedenis van een apparaat duidelijk is. Wat je vaak namelijk ziet is dat fabrikanten vaak een jaar of 2 uitstekende service bieden (o.a. bijv Sony), maar daar na een jaar of 2 abrupt mee ophouden terwijl je rechten bij de verkoper dan nog (afhankelijk van de levensduur van het product) nog flink langer kunnen doorlopen. Bij een TV is bijv. een levensduur van 7 jaar niet uitzonderlijk. En je wil bij een defect na bijv. 4 jaar niet in een welles / nietus spelletje terecht komen omdat je buiten medeweten van de verkoper een 3de partij bij bijv. een defect in de eerste 2 jaar de reparatie hebt laten uitvoeren.

[Voor 3% gewijzigd door Dennism op 14-12-2015 12:36]

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Dennism schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:34:
Heb je deels zeker gelijk in, echter zou ik het wel altijd in samenspraak doen met de verkoper (bijna geen enkele verkoper zal hier op tegen zijn, omdat dit hem ook tijd en geld scheelt) zodat ook voor de verkoper de probleem geschiedenis van een apparaat duidelijk is. Wat je vaak namelijk ziet is dat fabrikanten vaak een jaar of 2 uitstekende service bieden (o.a. bijv Sony), maar daar na een jaar of 2 abrupt mee ophouden terwijl je rechten bij de verkoper dan nog (afhankelijk van de levensduur van het product) nog flink langer kunnen doorlopen. Bij een TV is bijv. een levensduur van 7 jaar niet uitzonderlijk. En je wil bij een defect na bijv. 4 jaar niet in een welles / nietus spelletje terecht komen omdat je buiten medeweten van de verkoper een 3de partij bij bijv. een defect in de eerste 2 jaar de reparatie hebt laten uitvoeren.
Mijn ervaring met Philips, Sony Γ©n LG is dat die, als fabrikant, veel langer doorgaan met service leveren dan de winkel. Zeker MM is er zo eentje die het concept "abrupt" uitgevonden heeft terwijl Philips standaard 8 jaar aanhoudt voor zijn televisies.

• anandus
  • Niet online
Dank voor alle reacties!
Grappig dat is precies wat hier het geval is.
Zoals ik het interpreteer dient de TV gewoon een aantal jaren mee te gaan en is dat niet het geval dan zou er een kostenloze reparatie plaats moeten vinden.
Zo zie ik dat ook.

Heb Mediamarkt erop gewezen en wederom gemeld dat ik niet akkoord ga met het betalen van de kosten.

Mochten ze niet akkoord gaan en voet bij stuk houden over de betaling, hoe moet ik dan verder handelen?
Gelijk dreigen over annuleren van de koopovereenkomst of zijn er nog wat andere stappen die ik kan nemen?

Heb, just in case, tevens Samsung op Twitter aangeschoten, kijken of zij iets voor me kunnen betekeken.

• Paupert
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:47
Coulanceregeling, is het 3e levensjaar van de tv dus je zal waarschijnlijk niet zoveel moeten bijleggen.

De winkel is puur een doorgeef luik, ik zou gewoon zelf contact opnemen met Samsung of een reparatie bedrijf benaderen die een coulanceregeling kan regelen.

• Dennism
Croga schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:14:
[...]

Mijn ervaring met Philips, Sony Γ©n LG is dat die, als fabrikant, veel langer doorgaan met service leveren dan de winkel. Zeker MM is er zo eentje die het concept "abrupt" uitgevonden heeft terwijl Philips standaard 8 jaar aanhoudt voor zijn televisies.
Excuses, ik had i.p.v. service misschien beter kosteloze reparatie neer kunnen zitten. Zo is mijn ervaring dat de grotere fabrikanten best na het verlopen van (de vaak 2 jaar) fabrieksgarantie nog wel service leveren (zo heb ik bijv. zelfs 4 jaar na aanschaf nog diverse schroefjes voor mijn Minidisc speler toegestuurd gekregen evenals een vervangend beschermhoesje van Sony).

Echter is mijn ervaring dat ze buiten fabrieksgarantie o.a. TV's of andere electronica vaak best willen repareren, maar wel tegen betaling (wat ook hun goed recht is, trouwens wel regelmatig nette tarieven gezien). Terwijl je echter bij de verkoper vaak in dat soort situaties nog gewoon recht hebt op kosteloze reparatie c.q. vervanging. Voor zover ik kan zien geeft Philips trouwens ook maar 2 jaar fabrieksgarantie op hun tv's gezien het document dat ze op hun website bij de tv's plaatsen http://www.support.philip...BO_TV_NL_NLD_20130806.pdf

[Voor 12% gewijzigd door Dennism op 14-12-2015 14:10]

• mathelicious
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:56
Lastig vraagstuk, in principe hebben zij gelijk dat bij de reparatie (wat waarschijnlijk een vervanging van een belangrijk onderdeel -lees paneel- zal zijn) de levensduur van het apparaat sterk wordt verlengd. Echter is het product nu onbruikbaar en zou de verwachten levensduur van een tv wel gemiddeld een jaar of 5 mogen zijn hij is hier dus nog lang niet en het model is net uit de fabrieksgarentie (2 jaar, gokje). Ik zou persoonlijk sowieso nooit akkoord gaan met de deal dat jij alles moet betalen en wellicht achteraf nog een deel terug zou kunnen krijgen, je hebt hier niks concreets en de kans dat zij het vervolgens afdoen met, je krijgt niks terug, schat ik groot.
Ik zou hooguit die 2 weken afschrijving betalen,dus 2/104 van de aanschafprijs. Maar eigenlijk hoort MM dit gewoon gratis te doen.

• sanderinozie
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-10 12:04
Misschien eerst de economische levensduur en verwachte levensduur van een tv achterhalen.

Vriend van mij had een paar weken geleden een kapotte laptop die hij 2,5 jaar had. Hij is teruggegaan naar paradigit die zelf op hun site stelde dat de economische levensduur van een laptop 3 jaar was. Zij hebben vervolgens zijn moederbord vervangen zonder extra kosten. Misschien kan je iets vinden op economisch levensduur van een tv?

Uit mijn hoofd heb je in Nederland garantie binnen de verwachte levensduur van een product, maar mogen er kosten worden gerekend als de levensduur van het product aanzienlijk wordt verlengd. Als jij bijvoorbeeld kan aantonen (misschien bron of iets?) dat verwachte levensduur van een tv 10 jaar is kunnen zij max stellen dat door de reparatie de tv weer in nieuw staat zou zijn en vanaf dat punt 10 jaar mee gaat. 2 Jaar ten opzichte van 10 jaar verwacht kunnen ze jou volgens mij maar 1/5 van de reparatiekosten in rekening brengen.

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23:54

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Hier heb je een lijst waar je van uit mag gaan voor de verwachte economische levensduur:

En natuurlijk: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

[Voor 12% gewijzigd door Wim-Bart op 14-12-2015 16:03]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• kimiferrari
  • Laatst online: 04:18
Mediamarkt zelf heeft ook zo een lijstje. De levensduur voor een TV is ook precies hetzelfde:

http://www.mediamarkt.nl/...omische-levensduur-mm.pdf

• Dennism
Wim-Bart schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:02:
Hier heb je een lijst waar je van uit mag gaan voor de verwachte economische levensduur:

[afbeelding]

Hou er wel rekening mee dat de Uneto-VNI een organisatie is voor o.a. electronica retailers, waardoor de door deze organisatie opgegeven levensduur zo nu en dan met een korreltje genomen moet worden gezien o.a. de categorisatie op prijs (een lagere prijs betekend lang niet altijd dat de levensduur automatisch korter is), maar ook daar ze bijv. emotionele factoren als het uiterlijk van nieuwe producten meenemen om de levensduur van andere apparaten te bepalen.

Ook gaan ze bijv. volgens hun rekenvoorbeelden nog steeds uit van een verdeelsleutel bij herstelkosten in het geval van non-conformiteit, terwijl er al diverse uitspraken zijn dat herstel van een non-conform goed kosteloos moet zijn.

• Verderf
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:29
Ik zou gewoon de fabrikant een keer bellen, misschien kunnen ze wat voor je doen.

Zelf ook een paar keer direct met samsung contact opgenomen omdat mn nieuwe TV bad pixels had en een keer omdat mijn tv een raar geluid maakte.
Eerste geval zijn ze voor langs geweest en tweede geval hebben ze hem kostenloos opgehaald en terug gebracht.

Ik zou het gewoon proberen :)

| MSI Z270 Gaming M7 | Intel i7 7700K | 2x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 1080 Ti | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 840 256GB |

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:31
bel de fabrikant (wel het nederlandse nummer bellen) en vraag wat hun mening hierover is.
Geef gerust aan dat de MM moeilijk doet en je niet wilt helpen.

Vinden fabrikanten meestal niet zo leuk om te horen... dus kans dat er daarna in ene wel van alles mogelijk is. Overigens bij de TD's waar ik heb gewerkt werd altijd 2 jaar + 3 maanden gerekent uit coulance. De eerste 3 maanden na die 2 jaar werd totaal niet over nagedacht maar gewoon onder garantie uitgevoerd. Na die 3 maanden werd er pas echt gekeken hoe en wat. En zelfs dan vaak nog coulance afhankelijk van de soort probleem en de staat van het apparaat.

• Wim-Bart

Wim-Bart

Probleem is voornamelijk wat men als klant verwacht en wat de verkoper wil geven. Mijn ervaring met TV's bijvoorbeeld van A-merken is dat deze tijd met gemak de 10 jaar hebben overleefd zonder defecten. Maar mag je dat ten alle tijden dus ook verlangen? Want wat zegt een winkel als ik na 8 jaar aan kom met, vroeger haalden ze de 10 jaar? Maar aan de andere kant, als een TV na 4 jaar kapot gaat dan heb ik ook zo iets van, ja repareer het maar. Maar wat is nu de juiste benadering.

Een wasmachine van 800 die na 3,5 jaar kapot gaat is in mijn opinie gewoon een fout die de verkoper moet herstellen, maar een wasmachine van 150 zie kapot gaat is weer een heel ander verhaal.

Prijs en naam scheppen verwachting. Een Sony tv van 1000 minder dan 5 jaar levensduur kan er bij mij niet in, een bokkiewokkie van 250 euro met zelfde specs weer wel.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Figo112
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19-10 16:04
Ik denk dat je het nog erg moeilijk krijgt. Ik heb een tijdje terug de zelfde situatie meegemaakt met een wasdroger. Die was bijna 3 jaar oud. Mediamarkt verwijst je naar de leverancier. Die moet langs komen om een schatting te maken van de kosten of je laat het meteen repareren, maar de kosten moet je altijd voorschieten. Vervolgens naar de mediamarkt en die gaat dan uitrekenen wat je terugkrijgt. Waarschijnlijk rekening houdend met de economische levensduur komt daar een bedrag uit die je dan terugkrijgt. Maar goed ik heb het toen ook niet geaccepteerd, maar je komt echt nergens met die gasten. Vervolgens heb ik het toen gewoon neergelegd bij mijn rechtsbijstand. Maar die heeft toen meteen een aanbod gedaan omdat ze meer kosten maken als het tot een rechtszaak komt. Ik heb toen 70% van het aankoopbedrag teruggekregen. Op zich erg netjes, maar op deze manier ontkomt mediamarkt wel steeds aan zijn plicht.

Met de BCC is dit gewoon naar mijn ervaring veel beter geregeld. Die doen tenminste niet zo moeilijk en verwijzen je niet steeds naar de leverancier.

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 07:30
Figo112 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:41:
Ik denk dat je het nog erg moeilijk krijgt. Ik heb een tijdje terug de zelfde situatie meegemaakt met een wasdroger. Die was bijna 3 jaar oud. Mediamarkt verwijst je naar de leverancier. Die moet langs komen om een schatting te maken van de kosten of je laat het meteen repareren, maar de kosten moet je altijd voorschieten. Vervolgens naar de mediamarkt en die gaat dan uitrekenen wat je terugkrijgt. Waarschijnlijk rekening houdend met de economische levensduur komt daar een bedrag uit die je dan terugkrijgt. Maar goed ik heb het toen ook niet geaccepteerd, maar je komt echt nergens met die gasten. Vervolgens heb ik het toen gewoon neergelegd bij mijn rechtsbijstand. Maar die heeft toen meteen een aanbod gedaan omdat ze meer kosten maken als het tot een rechtszaak komt. Ik heb toen 70% van het aankoopbedrag teruggekregen. Op zich erg netjes, maar op deze manier ontkomt mediamarkt wel steeds aan zijn plicht.

Met de BCC is dit gewoon naar mijn ervaring veel beter geregeld. Die doen tenminste niet zo moeilijk en verwijzen je niet steeds naar de leverancier.
Dat is ook het probleem. Tevens als je wint moet je het nog krijgen. Mijn buurvrouw krijgt nog ong 10.000 euro van de gemeente. Dit is na onderhand 3 rechtzaken. Puntje bij paaltje kan ze gewoon fluiten naar der centen. Omdat een 4de rechtzaak daar geen verandering in zal brengen.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• anandus
  • Niet online
Even een kick :)

Mediamarkt bleef moeilijk doen, omdat volgens hen bij een reparatie toch echt de levensduur wordt verlengd waardoor ik toch echt moet betalen, yadda yadda yadda :(

Naar aanleiding van dit topic ook even contact opgenomen met de webcare van @Samsung_NL

Ik werd heel vriendelijke te woord gestaan, samen even alles doorgelopen (beetje troubleshooten), toen mailtje met gegevens opgestuurd en vandaag is de reparateur langs geweest en heeft het defecte scherm van de televisie vervangen en ik heb weer prima beeld :) Dit alles zonder gezeur en zonder kosten :)

Hulde voor Samsung, zowel de vriendelijkheid als de snelheid van de service! *O* _o_
En boooeeeee, Mediamarkt! :N Daar zien ze me niet meer terug.

• Hokkie
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19-10 19:23

Hokkie

Hello

Precies! En zo ontspringt de retailer weer de dans!

Ik snap jouw stappen en als ik jou was, had ik dat ook gedaan. Maar de consument houdt dit ook zelf in stand op deze manier, helaas...

 MacBook Pro 2017 15inch TouchBar  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone Xs || Denon X3600h + mono || Dynaudio Evoke || REL T/9i || Omega Seamaster || Philips HUE || Synology DS716+

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Wim-Bart schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:02:

[afbeelding]

Dat is allemaal veel te weinig, je mag er echt van vanuit gaan dat een nieuwe televisie langer dan drie jaar werkt. Als je een model hebt dat consequent na 3,5 jaar kapot gaat zou iedereen het een prul vinden.
anandus schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:23:
Hulde voor Samsung, zowel de vriendelijkheid als de snelheid van de service! *O* _o_
En boooeeeee, Mediamarkt! :N Daar zien ze me niet meer terug.
Fijn voor jou, maar helaas voor Mediamarkt. Ze maken hun naam wel weer waar bij die toko. Moraal van het verhaal: alleen naar de Mediamarkt om aan de spullen te gaan zitten, maar er nooit wat kopen :P

[Voor 28% gewijzigd door Camacha op 24-12-2015 20:37]

Persuader of bytes.

• Wim-Bart

Wim-Bart

Camacha schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:36:
[...]

Dat is allemaal veel te weinig, je mag er echt van vanuit gaan dat een nieuwe televisie langer dan drie jaar werkt. Als je een model hebt dat consequent na 3,5 jaar kapot gaat zou iedereen het een prul vinden.

[...]

Fijn voor jou, maar helaas voor Mediamarkt. Ze maken hun naam wel weer waar bij die toko. Moraal van het verhaal: alleen naar de Mediamarkt om aan de spullen te gaan zitten, maar er nooit wat kopen :P
Zo is het, en niet anders :)

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True