Mijn televisie is stuk, een deel van de backlight doet het niet, bovenste helft is nu heel donker.
Hij is gekocht op 23 november 2013.
Nu wil de verkoper (Mediamarkt) de televisie wel repareren, maar dan dien ik de voorrijkosten en reparatiekosten te betalen en kan eventueel naderhand een deel terugvragen.
Ik ben het hier niet mee eens en stel dat de televisie gewoon hoort te werken na 2 jaar en 2 weken en het product niet deugdelijk is en ik derhalve recht heb op een gratis reparatie, zoals hier wordt gesteld:
Maar wat zijn mijn opties?
Kan ik gewoon een kostenvrije reparatie eisen of desnoods de koopovereenkomst ontbinden, of hebben zij (ook) gelijk?
In mijn optiek heb ik gewoon recht op een werkend product zonder het gedoe eromheen. Ik hoef geen vervangend exemplaar of wat dan ook, maar gewoon een werkende televisie.
Hij is gekocht op 23 november 2013.
Nu wil de verkoper (Mediamarkt) de televisie wel repareren, maar dan dien ik de voorrijkosten en reparatiekosten te betalen en kan eventueel naderhand een deel terugvragen.
Ik ben het hier niet mee eens en stel dat de televisie gewoon hoort te werken na 2 jaar en 2 weken en het product niet deugdelijk is en ik derhalve recht heb op een gratis reparatie, zoals hier wordt gesteld:
Zij verwijzen nu naar hun garantievoorwaarden:Is een product ondeugdelijk? Dan hebt u recht op een gratis reparatie óf een nieuw product.
[...]
Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen.
Nu twijfel ik sowieso sterk aan de claim dat ik het product langer zou gebruiken omdat het gerepareerd wordt.Heeft u geen recht meer op garantie, maar is de economische levensduur van het artikel nog niet verstreken? Als het product buiten uw schuld kapot is gegaan binnen de economische levensduur, dan repareren of vervangen wij het artikel ook. Als de economische levensduur van het artikel wordt verlengd door een reparatie of vervanging, betaalt u wel een deel van de reparatiekosten. Hoe meer de economische levensduur verlengd wordt, hoe groter het deel van de reparatiekosten is dat u bijdraagt. Dit omdat u het gerepareerde product veel langer zult kunnen gebruiken dan het oorspronkelijke product en omdat bij een vervangend product de economische levensduur opnieuw begint te tellen.
Maar wat zijn mijn opties?
Kan ik gewoon een kostenvrije reparatie eisen of desnoods de koopovereenkomst ontbinden, of hebben zij (ook) gelijk?
In mijn optiek heb ik gewoon recht op een werkend product zonder het gedoe eromheen. Ik hoef geen vervangend exemplaar of wat dan ook, maar gewoon een werkende televisie.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu