Apps syncen met iTunes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Wat mij al tijdje opvalt is dat geüpdatete apps op mijn iPhone 6 na een synchronisatie met m'n Mac niet geüpdatet zijn in iTunes. Als ik apps die niet op mijn iPhone staan in iTunes wilt updaten staan daar soms ook apps in die ik eerder al op de iPhone had geüpdatet.

Sinds de flinke veranderingen aan iTunes vind ik het niet meer zo fijn werken als voorheen (toen het logo nog gewoon blauw was).

Welke instelling zie ik over het hoofd of heeft Apple het één en ander veranderd?

Edit:
Ik zie zojuist dat ik de aankopen kan overzetten zoals ik gewend ben van de oudere iTunes versies.
Ik probeerde het via het iDevice plaatje dat zodra je je iPhone in de Mac prikt aan gaat.
Nu heb ik op het muzieknootje geklikt, daar komt de iPhone ook in te staan en daar kun je wel via rechter muisknop de aankopen over zetten.

Edit 2:

Inmiddels nieuwe updates gedownload op mijn iPhone, gesynchroniseerd in iTunes, aankopen overlaten zetten en toch zijn de gedownloaden apps op de iPhone niet bijgewerkt in iTunes!

[ Voor 36% gewijzigd door Ciedric op 14-12-2015 22:48 . Reden: Update ]

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik denk dat je tegen het probleem aanloopt dat AppThinning heet. Apps worden tegenwoordig (als de developer het wil) devicespecifiek geinstalleerd.
De optie om aankopen over te zetten werkt daardoor niet meer. Immers op je iPhone staat alleen de iPhone-specifieke app (en niet de "volledige" app).

Of Apple dit als bug ziet of als feature weet ik niet. Maar ik vind het ook heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Bedankt voor je reactie.

Ik vind het eerder een downgrade. Je kunt bijvoorbeeld wel internetpagina's als favorieten op je iPhone opslaan en je ziet dit dan weer terug op je Mac en andersom. Waarom dit dan weer anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Omdat het compleet anders werkt. Een bookmark is een url met een naam die via iCloud gesynchroniseerd wordt.
Als je een app op je iPhone in iTunes wilt dan zal je iPhone tegen iTunes moeten zeggen dat hij app A niet in de bibliotheek heeft staan en dan moet iTunes vervolgens de app gaan downloaden (vanuit de AppStore, als compleet pakket). Kopieer je namelijk de app vanaf je iPhone, dan kun je hem dus niet synchroniseren naar je iPad (want die informatie ontbreekt dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Wederom hetzelfde probleem.
Ik heb een app die te groot is om via de iPhone zelf te downloaden.
Downloaden op de iMac en synchroniseren naar de iPhone 6 werkte niet.
In iCloud op mijn iPhone automatische synchroniseren uitgezet en vervolgens via iTunes laten synchroniseren en ik heb plots mijn geüpdate app op de iPhone staan :)