Abonnement met toestel veel goedkoper dan sim-only, waarom?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:35
Ik zat even naar verlenging voor mijn t-mobile abonnement te kijken. Blijkt dat de 'korting' bij verlenging totale onzin is. De enige 'korting' die ik krijg is het feit dat ik geen aansluitkosten hoef te betalen, doh ik ben al klant dus ik hoef geen 2 keer aangesloten te worden, maargoed.

Wat ik helemaal vreemd vind is het feit dat ik voor een abonnement Stel Samen & Stel Bij 3gb+120min sim-only €21 euro kwijt ben terwijl als ik er een S6 bij neem voor €379 euro ditzelfde abonnement maar €16,50 per maand kost. Dat scheelt €4.50 in de maand aan abonnementskosten, ofwel 108 euro over 2 jaar.

Ik snap eigenlijk niet waarom dit verschil zo gigantisch is. Vooral omdat de prijs van de S6 van 379 euro ook al een redelijk lage prijs is. Waarom is het bedrijfstechnisch voor t-mobile toch aantrekkelijk de tarieven voor abonnementen met toestel zoveel lager te houden dan sim-only abonnementen. Vindt het echt een beetje vreemd.

Ik vond €16.50 voor 3gb data en 120 minuten een goede deal. Bij €21 euro zijn er toch betere alternatieven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Uiteraard kopen zij het toestel voor een veel lagere prijs in, dus hun winst zal bij het abo met toestel toch hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 17:28
De meeste providers verdienen niets aan handsets. De handsets worden voor inkoop + reëele administratie en risico kosten doorverkocht. De prijs van €379 is in werkelijkheid een stuk lager, waardoor de marge op het SIM only een toestel abonnement waarschijnlijk gelijk is iedere maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marceltl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-03-2021
Waar heb je dat abonnement gevonden voor 16.50?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:36
Bij t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Naast de eerder genoemde lagere inkoopkosten, biedt de gekoppelde verkoop telecomproviders ook het voordeel dat klanten na afloop van hun abonnement gestimuleerd worden om een nieuw abonnement af te sluiten. Dat nieuwe abonnement is weliswaar aantrekkelijker dan het huidige abonnement dat de klant heeft afgesloten (omdat daar de handsetsubsidie nog in doorloopt, terwijl de klant zijn toestel al afbetaald heeft), maar het nieuwe abonnement is mogelijk minder aantrekkelijk dan een eventueel sim-only abonnement dat de klant destijds afgesloten had kunnen hebben. Op de korte termijn, en wanneer een klant maximaal twee jaar met een toestel doet, is het voor de klant waarschijnlijk goedkoper om een gecombineerd abonnement af te nemen, maar op de lange termijn mogelijk niet. Voor een telecomprovider kan dit net andersom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-04 22:52
Begin dit jaar had ik hetzelfde. Was eigenlijk op zoek naar een sim-only, maar met toestel erbij was veel goedkoper.

Stel Samen en Stel bij abo met onbeperkt bellen met 3 GB voor 20 euro per maand.
Samsung Galaxy S5 voor eenmalig 300 euro toen (februari 2015).

Enkel het abonnement afsluiten zonder toestel was denk ik een euro of 28 per maand. Toestel was eventueel door te verkopen zodat je alsnog goedkoper uit was dan 20 euro per maand (heb ik niet gedaan, toch maar gewoon zelf gebruikt)

Kon die actie ook alleen maar terugvinden op de S5 en dat lijkt nu met de S6 het geval te zijn. Kies je een ander toestel, dan zijn de kortingen op de onderdelen van het abonnement een stuk minder.

[ Voor 4% gewijzigd door Hugo__Boss op 13-12-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:35
Opi schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:41:
Naast de eerder genoemde lagere inkoopkosten, biedt de gekoppelde verkoop telecomproviders ook het voordeel dat klanten na afloop van hun abonnement gestimuleerd worden om een nieuw abonnement af te sluiten. Dat nieuwe abonnement is weliswaar aantrekkelijker dan het huidige abonnement dat de klant heeft afgesloten (omdat daar de handsetsubsidie nog in doorloopt, terwijl de klant zijn toestel al afbetaald heeft), maar het nieuwe abonnement is mogelijk minder aantrekkelijk dan een eventueel sim-only abonnement dat de klant destijds afgesloten had kunnen hebben. Op de korte termijn, en wanneer een klant maximaal twee jaar met een toestel doet, is het voor de klant waarschijnlijk goedkoper om een gecombineerd abonnement af te nemen, maar op de lange termijn mogelijk niet. Voor een telecomprovider kan dit net andersom zijn.
Dat is natuurlijk simpelweg niet waar. Als ik een abonnement met toestel koop betaal ik eenmalig €379 voor het toestel en €16.50 per maand. Als ik sim-only zonder toestel koop betaal ik €21 per maand. Aan het eind van de contractduur (24 maanden) vervalt bij beide abonnementen de korting (korting is enkel geldig gedurende de contractduur) waardoor zowel het abonnement van €16.50 als het abonnement van €21 op €30 per maand uitkomt. Het wegvallen van de korting is in beide gevallen voldoende stimulans om een nieuw abonnement af te sluiten.

Hieronder beide opties ter verduidelijking. Met toestel:
http://www.gsmeasy.nl/dea...lid_11=1371&f_bundelid_1=

Zonder toestel:
http://www.gsmeasy.nl/dea...lid_6=1061&f_cat=verleng&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Janpietertje89 schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:05:
[...]

Dat is natuurlijk simpelweg niet waar. Als ik een abonnement met toestel koop betaal ik eenmalig €379 voor het toestel en €16.50 per maand. Als ik sim-only zonder toestel koop betaal ik €21 per maand. Aan het eind van de contractduur (24 maanden) vervalt bij beide abonnementen de korting (korting is enkel geldig gedurende de contractduur) waardoor zowel het abonnement van €16.50 als het abonnement van €21 op €30 per maand uitkomt. Het wegvallen van de korting is in beide gevallen voldoende stimulans om een nieuw abonnement af te sluiten.

Hieronder beide opties ter verduidelijking. Met toestel:
http://www.gsmeasy.nl/dea...lid_11=1371&f_bundelid_1=

Zonder toestel:
http://www.gsmeasy.nl/dea...lid_6=1061&f_cat=verleng&
In mijn geval betaal ik na aflopen van het abonnement, nog steeds dezelfde prijs. Sinds het sim only abonnement verlopen is, heb ik geen abonnementen gevonden die hetzelfde bieden voor dezelfde prijs of minder. Voor mij is het zodoende niet interessant om over te stappen naar een ander abonnement.

Ik zie op de site van T-Mobile inderdaad dat ze aangeven dat de korting beperkt is tot de duur van het initiele contract. KPN en Vodafone lijken dit niet te doen, maar beperken de korting tot de loopduur van het contract (wat stilzwijgend verlengd wordt).

[ Voor 10% gewijzigd door Opi op 13-12-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:33
Op de Coolblue site las ik in een popup op de pagina voor het afsluiten van een abonnement in combinatie met een Galaxy S6 dit, blijkbaar is het een speciale abonnementssoort:
Stel Samen & Stel Bij extra korting
T-Mobile Stel Samen & Stel Bij geeft jou de controle over je maandelijkse kosten. Niet alleen kun je je abonnement maandelijks zowel naar boven als naar beneden aanpassen, ook bepaal je zelf hoe je het toestel wilt betalen. Verspreid je het over de looptijd van je abonnement of betaal je het toestel liever in een keer vooraf? Met de T-Mobile Toestelservice is de keuze aan jou.

De extra korting is van toepassing op de volgende toestellen:
Apple: iPhone 5s en 6s
Samsung: Galaxy S6, S6 edge en S6 edge Plus
LG: G4 en Nexus 5X
Sony: Xperia Z5 en Z5 Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Het zal ermee te maken hebben dat ze met deze toestellen voice over 4G kunnen aanbieden, of hoe heet dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 17:28
VoLTE, maar ik zou niet weten waarom T mobile daar op zou willen sturen. Zij hebben immers gewoon 2G en 3G beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Voor voLTE hoeven ze nauwelijks netwerkcapaciteit/bandbreedte vrij te houden.
Er was ook een andere provider, ik weet even niet meer welke, die gratis onbeperkt bellen aanbiedt maar alleen i.c.m. een nieuw toestel zodat ze zeker weten dat je over voLTE belt wanneer dat beschikbaar is.

Er zit een kostenbesparing in voor de provider, dus wellicht dat ook t-mobile extra korting geeft wanneer je een voLTE geschikt toestel neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik heb zelf een tijdje terug verlengd bij vodafone. Had het RED abbo nodig, en deze was door een actie ism een Motorola Moto G goedkoper dan sim-only afsluiten. Telefoon maar verpatst en bel dit jaar ERG goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
Klopt, mensen staren zich blind op simonly maar simonly is tegenwoordig helemaal niet altijd goedkoper.

Je moet wel opletten, meestal zit er maar 12 of 24 maanden korting op je abonnement. Dus als je niet tijdig verlengd of opzegt dan ga je fors meer betalen.

Ik heb in januari ook een abonnement met iPhone 6, 6GB data en onbeperkt bellen afgesloten en netto kost het abonnement mij iets meer dan een tientje per maand
Pagina: 1