Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe router en switch

Pagina: 1
Acties:

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:40

Videopac

Rommelt wat aan.

Topicstarter
Huidige situatie:
Modem: Ubee in bridged modus.
Router: Asus RT-AC-66U

Problemen:
- matig 2,4GHz wifi-bereik
- te weinig UTP poorten: ik wil bedraad aan kunnen sluiten: NAS (DS713+), met link aggregation, 2x mediaspeler, printer, Zyxel-modem die ik alleen voor telefonie ga gebruiken.

Ik snap alleen niet hoe ik dan e.e.a. het best aan kan sluiten.
- is de beste volgorde: modem-switch-router of modem-router-switch?
- is het aan te raden alle bedrade aansluitingen op de switch te doen of kan ik het langzamere spul ook op de router aan sluiten (dit i.v.m. het aantal poorten van de nog aan te schaffen switch).
- heb ik een managed of een unmanaged switch nodig?
- dient de router als access point te gaan fungeren?
- als de volgorde: modem-switch-router is en ik het best alle bedrade aansluitingen op de switch kan maken: kan ik dan zowel de NAS als de router dubbel op de switch aansluiten (dus beide met link aggregation)?
- zijn er nog andere zaken waar ik aan moet denken?

Qua wifi-router denk ik aan een Asus RT-AC3200, maar als iemand een betere suggestie heeft hoor ik het graag. Qua switch weet ik het nog niet.

Geld is minder van belang, prijs/kwaliteit, probleemloze performance en dat ik weer een paar jaar zonder gedoe vooruit kan vind ik wel belangrijk.

NB: het lijken mij vrij standaardvragen, maar ik zag geen sticky-FAQ topic over het inrichten van iets complexere thuisnetwerken.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
modem > router > switch
langzame apparaten kunnen natuurlijk op je router
Als je geen andere access point hebt dan zal ik je router als AP instellen

Heb sinds kort de Synology Router. Eerst wat probleempjes, maar met een update van Apple en van Synology werkt doet het apparaat het voor mij nu heel goed. Je weet hoe de software werkt en dat ze regelmatig met updates komen.

Mijn Weblog