Toon posts:

Welk merk en tv is beter, led

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Omdat ik uit huis ga en een nieuwe tv nodig heb, heb ik ook een tv nodig. Mijn budget is rond 1000 a 1200 euro. Dus mijn zoektocht is gestart. Ben naar de MediaMa.... gegaan en heb te horen gekregen dat de led schermen niet echte led schermen zijn en dat de schermen van 100hz beginnen en naar de 1000hz softwarematig gebracht worden.

Ik heb 2 merken met model op het oog, Samsung ue55ju6870uxxn en Panasonic TX-55CX750E. De samsung is iets duurder maar kan hem krijgen voor rond een bedrag van 1300 met 2 jaar fabrieksgarantie. De panasonic kan ik krijgen voor een bedrag van rond 1100 euro met 5 jaar fabrieksgarantie. Nou zal ik de smart functie niet veel gebruiken en 3d functie ook niet. Beide schermen zijn in het zilver, dit is ook een must.

Ik kan helaas geen keus maken, ze zijn beiden 1000hz die begint vanaf 100hz. Ze lijken veel op elkaar vandaar dat ik ook aan jullie medeforumleden om hulp vraag. Welke is de betere?

Dank jullie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:32
Ik zou zelf gaan voor de Sony Bravia KDL-55W805C Zwart, ben je nog meerdere honderden euro's goedkoper uit ook ;)

Wat betreft de dingen die je te horen hebt gekregen (maar waar je verder niet op doorvraagt): het zijn geen OLED tv's nee, de achtergrondverlichting bestaat uit LED's. En die Hz'en is leuk en aardig, maar moet je niet op blind staren. Een paar jaar geleden moest de contrastratio zo hoog mogelijk zijn, volgens de fabrikanten, nu moeten de Hz'en zo hoog mogelijk zijn. Ze verzinnen altijd wel iets waardoor de ene tv beter lijkt dan de andere.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-10 22:49
Precies, een goeie film ala Silence of the Lambs, is toch wel goed op een kut-Tv, het gaat om de content, al is de vormgeving ook een factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus die sony is wel een betere optie dan? Kwa vormgeving is die wel mooi dun. De randjes niet veel zichtbaar, anders moest dat echt in het kleur zilver moeten zijn.

Ik ben wel in het bezit van chromecast, dus streaming dingen kan ik veel via chromecast regelen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10 00:32
De hele Samsung JU6xxx serie heeft 50hz panelen, dus die zou in mijn ogen direct afvallen. Tenzij je de twee tuners of iets beter kijkhoek van de Panasonic CX750 nodig hebt zou ik ook eerder voor de Panasonic 55CX700 gaan, welke een stuk hoger contrast (betere zwartwaardes) heeft dan de CX750 en 100 euro goedkoper is na de cashback (en ook 5 jaar garantie hebt).

Voor 75 euro meer dan de Sony heb je dan een UHD tv (verschil met fullHD begint rond deze maat zichtbaar te worden op kleinere kijkafstanden), een groter kleurbereik dan de Sony en betere responstijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
InEtVa schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:02:
...de Panasonic 55CX700 gaan, welke een stuk hoger contrast (betere zwartwaardes)
Neen, contrast ratio is het verschil in lichtopbrengst tussen maximaal wit en maximaal zwart. Als de TV 18400cd/m2 wit doet en 14cd/m2 als donkerste tint, kan de TV nog een intergalactisch hoog contrast hebben. Terwijl het zwart dan gewoon grijs is.

Zwart waarde is gewoon uit te drukken in cd/m2.

[ Voor 7% gewijzigd door baquelappe op 13-12-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
baquelappe schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:59:
[...]

Neen, contrast ratio is het verschil in lichtopbrengst tussen maximaal wit en maximaal zwart. Als de TV 18400cd/m2 wit doet en 14cd/m2 als donkerste tint, kan de TV nog een intergalactisch hoog contrast hebben. Terwijl het zwart dan gewoon grijs is.

Zwart waarde is gewoon uit te drukken in cd/m2.
Het is inderdaad de verhouding, maar als je ze allebei calibreert op 120cd/m2 (de standaard voor een donkere ruimte) zal degene met het hogere contrast een betere zwartweergave hebben. Oftewel met dezelfde helderheid heeft degene met het hogere contrast een beter zwartweergave (je hebt verder gelijk hoor, maar bij televisies is het een makkelijkere manier om het te vertalen naar een betere zwartweergave, wat uitgaande van dezelfde helderheid ook zo is ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de samsung aangesmeerd gekregen. Hij zei echter bij dat het om een 100hz paneel ging. Nou lees ik hier dat die serie 50hz is. Dit was een must van mij dat die 100hz zou zijn. Ik ga morgen terug om te zeggen dat ik voor de panasonic ga. Ik had wel helaas een aanbetaling gedaan omdat het om een besteld product ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:08:
Ik heb de samsung aangesmeerd gekregen. Hij zei echter bij dat het om een 100hz paneel ging. Nou lees ik hier dat die serie 50hz is. Dit was een must van mij dat die 100hz zou zijn. Ik ga morgen terug om te zeggen dat ik voor de panasonic ga. Ik had wel helaas een aanbetaling gedaan omdat het om een besteld product ging.
Samsung adverteert met een 100hz paneel in die modellen, en het MediaMarkt personeel neemt dat in veel gevallen klakkeloos over. Samsung adverteert voor al hun UHD modellen met een 2 keer zo hoge refresh rate als wat het paneel aankan. Met andere woorden: pas vanaf de JU7000 wordt een 100hz paneel gebruikt. Hier is een artikeltje erover waarin dit ook genoemd wordt:
http://www.rtings.com/tv/...otionflow-vs-lg-trumotion

En hier eentje van een andere website eentje van een model uit dezelfde serie (JU6670) die tot dezelfde conclusie komt:
http://www.digitalversus....55ju6410-p24193/test.html

Ook hier op het forum is het al meerdere malen besproken.

[ Voor 12% gewijzigd door InEtVa op 13-12-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben heel erg blij met uw uitleg. Hier heb ik zeker wat aan. Morgen ga ik de samsung annuleren en de panasonic nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
En hier nog écht bewijs dat de JU6*** serie geen 100(120)Hz is:

Afbeeldingslocatie: http://bilder.hifi-forum.de/medium/553541/samsung-service-codes_555188.jpg

Hebben ze deze Panasonic niet daar? http://www.mediamarkt.nl/...-tx-55cxm710-1377953.html (al zie ik dat het geen cashback actie model is en veel duurder tov de gewone CX700)

[ Voor 38% gewijzigd door apis29 op 13-12-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
apis29 schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:50:
En hier nog écht bewijs dat de JU6*** serie geen 100(120)Hz is
Dat was een plaatje waar ik ook al naar op zoek was, maar kon hem zo snel niet vinden, bedankt voor de aanvulling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ik heel goed gebruiken om mijn bestelling te annuleren. Super!

Het model die je stuurde is net iets te duur. Dat model is wel een cashback actie maar hij is net te veel.

De panasonic in dit topic is een goeie?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 22:11:
Dat kan ik heel goed gebruiken om mijn bestelling te annuleren. Super!

Het model die je stuurde is net iets te duur. Dat model is wel een cashback actie maar hij is net te veel.

De panasonic in dit topic is een goeie?
In de winkel kun je ze het laten zien met de afstandbediening mocht het nodig zijn, of gewoon om ze wat te leren >:) , via: (vanuit standby) info - menu - mute - power (en weer eruit via power/op standby)
De eigenaren van de CX750 lijken er ig tevereden mee te zijn vlgns mij. Zou zelf denk ik de voorkeur voor de CX700 hebben (zeker bij letterboxed films) maar die meerprijs bij MM voor de 710 zou ik er dan weer niet voor over hebben. Dan is die aanbieding van hificorner een stuk beter (CX720 voor de prijs van CX700, zelfde toestel alleen net als bij de 710 een smart remote erbij. Zit vlgns mij al standaard bij de 750)

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 14-12-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik zeker doen dan. Ik laat het jullie weten wat doe ervan vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De verkoper bleef maar doordrammen dat die niet een 50 of 60hz paneel was. Ik mocht niet eens laten zien hoe je dat kon laten zien. Wel mocht ik dat op een panasonic laten zien. Toen ik hem vertelde dat ik ervan niet gediend was dat ik steeds te horen kreeg waarom niet de samsung, zei die heel kort is goed jullie je zin. Onprofessioneel zeg ik. Althans alleen deze verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:22:
De verkoper bleef maar doordrammen dat die niet een 50 of 60hz paneel was. Ik mocht niet eens laten zien hoe je dat kon laten zien. Wel mocht ik dat op een panasonic laten zien. Toen ik hem vertelde dat ik ervan niet gediend was dat ik steeds te horen kreeg waarom niet de samsung, zei die heel kort is goed jullie je zin. Onprofessioneel zeg ik. Althans alleen deze verkoper.
Helaas nemen veel verkopers zoals ik eerder al zei klakkeloos de informatie van Samsung over zonder dit zelf te checken. Wel heel apart dat je het niet aan hem op de Samsung, maar wel op de Panasonic mocht laten zien. Overigens sluit ik mij bij de aanbeveling van Apis aan, de CX700 zou ook mijn voorkeur hebben, en de aanbieding bij Hificorner is erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de verkoper het heel goed wist dat er een verschil was. Alleen was er denk ik een bonus als hij een samsung verkocht. Hij zei namelijk ook erbij dat ze trainingen kregen van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:26:
Ik denk dat de verkoper het heel goed wist dat er een verschil was. Alleen was er denk ik een bonus als hij een samsung verkocht. Hij zei namelijk ook erbij dat ze trainingen kregen van samsung.
Vermoedelijk wel, ja. In mijn tijd als verkoper bij een andere grote winkelketen zat op de toestellen van Samsung doorgaans een hogere marge dan op toestellen van andere merken. Hierdoor waren de bonussen op het verkoop van deze modellen ook groter en dus verkocht je als verkoper graag Samsung.

Die trainingen zijn overigens heel basic en gaan nauwelijks in op de technische aspecten van televisies. Daar leer je als verkoper dus weinig van, behalve de marketingtermen die je aan klanten verkoopt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel heel jammer omdat je dan als verkoper niet de beste tv in die prijsklasse aanbied. Dit zei de verkoper wel overigens.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-10 22:49
Dimens schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:18:
[...]

Die trainingen zijn overigens heel basic en gaan nauwelijks in op de technische aspecten van televisies. Daar leer je als verkoper dus weinig van, behalve de marketingtermen die je aan klanten verkoopt.
tJa dat is inderdaad jammer, maar hee ik wil het toch even opnemen voor de verkopers, die worden gek als ze elk wissewasje (wat wij hier uitmeten), weten. Ok stel dat ze het weten, een jaar later komt de nieuwe serie en mag je opjnieuw beginnen, je zou gek worden ervan.

En dat ze provisie op samsung krijgen, tja van eerlijk zijn is nog nooit iemand rijk geworden, lijkt het wel (zei hij zuur, want dat betreur ik ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als verkoper moet je toch wel weten wat je verkoopt. Dat doet elke verkoper namelijk, weten wat die verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-10 15:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:06:
Als verkoper moet je toch wel weten wat je verkoopt. Dat doet elke verkoper namelijk, weten wat die verkoopt.
Maar dit zie je toch overal, ga voor de grap eens naar een winkelketen als de MM en vraag naar wat de beste telefoon is. Ligt een beetje aan de verkoper, maar ga er maar vanuit dat de mainstreamconsument met een Samsung artikel de winkel uit loopt.

Zelfde als jij een auto gaat kopen, de autoverkoper moet ook rekening houden met zijn marges en tegenwoordig krijgen steeds meer bedrijven een betaalstructuur waarbij er meer betaald wordt per auto naarmate je meer accessoires erbij verkoopt e.d. De verkoper kan je van alles wijsmaken, qua verbruik, rijeigenschappen en comfort. Wat doe je normaal gezien als je een auto koopt? Je maakt een testrit en oordeelt zelf.

Dit moet je met alle producten doen, er bestaan genoeg eerlijke verkopers, maar ook genoeg verkopers die graag het modeproduct aansmeren.

Persoonlijk vind ik de Samsung panelen simpelweg niet mooi, maar Sony des te meer. Wellicht is dit met de volgende serie anders, wie weet. Iedereen heeft een andere mening en smaak.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:32
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:06:
Dat zou elke verkoper moeten doen, maar theorie en praktijk zijn twee heel erg verschillende dingen.

The devil is in the details.

Pagina: 1