3.Geef eerst globaal aan wat het probleem is.
Het programma werkt maar 'print' niet de tekst tussen de delimiter ";' op een regel in csv file.
bv.
1;dit is een tekst; dit is nog een tekst; deze tekst wil ik lezen; deze niet; etc;;;;
ik wil de derde strings lezen en gebruik row[2]
Maar ik krijg niet de tekst?!: "deze tekst wil ik lezen"
mijn output is nu:
4.Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt.
Ik denk dat het te maken met de row variable. Ik weet niet precies wat row[0] wil zeggen? Volgens mij moet hij dan de eerste kolom van een regel laten zien uit csv?
5.Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.
Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn.
Ik heb de code op veel manieren uitgeprobeerd en geen goed resultaat wat ik dus wil?!
experimenteer veel en heb gegoogeld. En op YouTube videos bekeken.
6.Geef aan waarom je denkt dat jouw oplossing niet werkt of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt.
Je eigen oplossing heeft niet gewerkt. Als je begrijpt waarom niet, vertel dit dan. Als je dat niet begrijpt, kun je dat als "subvraag" in je topicstart opnemen.
Mijn oplossing werkt niet omdat ik noob ben, please help me begrijpen hoe ik dus woorden en strings etc uit een csv kan lezen?
7.Geef altijd aan wat voor eventuele foutmeldingen of waarschuwingen je krijgt.
programma gaat goed. geen fouten
uitkomst is niet bevredigend
8.Wanneer je alles duidelijk hebt uitgelegd, vat je je probleem samen en stel je de uiteindelijke vraag.
kortom alles gaat goed behalve bij invoeren van eigen waardes in laatste programma:
met:
Samengevat:
Ik heb dus een regel met 4 kolomen of x
1;kolom1;kolom2;kolom3;kolom4;kolom-x
Ik wil telkens de tweede kolom lezen van een rij: volgens mij doe ik dat met "for row in file: print row[1]"
Maar ik krijg wat anders op mijn output.
9.Plaats je vraag in één topic in één forum.
Zogenaamd "crossposten" is niet gewenst. Als je er niet zeker van bent of je op de goede plaats je topic opent, neem dan contact op met een moderator.
Het programma werkt maar 'print' niet de tekst tussen de delimiter ";' op een regel in csv file.
bv.
1;dit is een tekst; dit is nog een tekst; deze tekst wil ik lezen; deze niet; etc;;;;
ik wil de derde strings lezen en gebruik row[2]
Maar ik krijg niet de tekst?!: "deze tekst wil ik lezen"
mijn output is nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| 3;Naar muziek luisteren (cassette, cd, mp3 etc).;1;;2;;3;4;5;1;2;3;;4;;5 3;Naar 3 ; ; klaar N a a r m u z i e k |
4.Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt.
Ik denk dat het te maken met de row variable. Ik weet niet precies wat row[0] wil zeggen? Volgens mij moet hij dan de eerste kolom van een regel laten zien uit csv?
5.Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.
Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn.
Ik heb de code op veel manieren uitgeprobeerd en geen goed resultaat wat ik dus wil?!
experimenteer veel en heb gegoogeld. En op YouTube videos bekeken.
6.Geef aan waarom je denkt dat jouw oplossing niet werkt of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt.
Je eigen oplossing heeft niet gewerkt. Als je begrijpt waarom niet, vertel dit dan. Als je dat niet begrijpt, kun je dat als "subvraag" in je topicstart opnemen.
Mijn oplossing werkt niet omdat ik noob ben, please help me begrijpen hoe ik dus woorden en strings etc uit een csv kan lezen?
7.Geef altijd aan wat voor eventuele foutmeldingen of waarschuwingen je krijgt.
programma gaat goed. geen fouten
uitkomst is niet bevredigend
8.Wanneer je alles duidelijk hebt uitgelegd, vat je je probleem samen en stel je de uiteindelijke vraag.
kortom alles gaat goed behalve bij invoeren van eigen waardes in laatste programma:
met:
Samengevat:
Ik heb dus een regel met 4 kolomen of x
1;kolom1;kolom2;kolom3;kolom4;kolom-x
Ik wil telkens de tweede kolom lezen van een rij: volgens mij doe ik dat met "for row in file: print row[1]"
Maar ik krijg wat anders op mijn output.
9.Plaats je vraag in één topic in één forum.
Zogenaamd "crossposten" is niet gewenst. Als je er niet zeker van bent of je op de goede plaats je topic opent, neem dan contact op met een moderator.

Verstand van 'Alles' van 'Niets'