Nieuwe audio setup, subwoofer ook vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-07 09:54
Hi all,

SInds enkele weekjes beginnen mijn Audioengine A5's kuren te vertonen. Constant komt er een irritant geluid uit de speakers, alsof iemand in een microfoon blaast. HEEL JAMMER! Want ik vind het geniale speakers.
Blijkbaar hebben meer Audioengine A5 gebruikers hier last van en lijkt de keus eenvoudig; OF bij een technicus laten onderzoeken en repareren OF nieuwe speakers kopen.

Daar ik zelf niet super technisch ben en een technicus wellicht wat geld gaat kosten, bereid ik me voor op het ergste, nieuwe speakers. Ik zat te denken aan de volgende combi:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jw2EkjY.jpg

Echter, momenteel heb ik een Inifinity Beta-SW10 subwoofer (foto achterkant) welke ik via de Audioengine's aangesloten heb. De vraag is; kan ik met bovenstaande combi de sub nog aansluiten of heb ik hier weer iets anders voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

De AudioEngine A5 hebben een Output voor Left en Right, een simpele stereo interlink vanaf die uitgangen naar de subwoofer en je hebt signaal. Een uitgang mis ik op de KRK, ik zie daar alleen (on)gebalanceerde ingangen. Je moet dan de subwoofer aansluiten via de Scarlet 2i2 die er bij zit. Echter heeft die ook geen dedicated subwoofer uitgang, alleen twee Line Out die naar de speaker gaan. Als je die splitst (per kanaal) ga je met de ene naar de speaker en de andere naar de subwoofer. Het kan wel, het is mijn inziens alleen niet zo mooi als je met de A5 hebt/had.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-07 20:25
Let erop dat je trs kabels neemt die gebalanceerd zijn. Deze worden soms verkocht als stereo kabels.

http://www.sweetwater.com...etween-ts-and-trs-cables/

Verder zou ik nog eens wat verder kijken dan KRK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
FeaR schreef op zondag 13 december 2015 @ 02:23:
De AudioEngine A5 hebben een Output voor Left en Right, een simpele stereo interlink vanaf die uitgangen naar de subwoofer en je hebt signaal. Een uitgang mis ik op de KRK, ik zie daar alleen (on)gebalanceerde ingangen. Je moet dan de subwoofer aansluiten via de Scarlet 2i2 die er bij zit. Echter heeft die ook geen dedicated subwoofer uitgang, alleen twee Line Out die naar de speaker gaan. Als je die splitst (per kanaal) ga je met de ene naar de speaker en de andere naar de subwoofer. Het kan wel, het is mijn inziens alleen niet zo mooi als je met de A5 hebt/had.
Hmm, zal eens kijken of er nog alternatieven zijn voor de Scarlet welke ook ondersteuning bieden voor een sub. edit: zoals de Scarlett 2i4:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CkEKB5N.jpg
Dit zou moeten lukken in theorie toch?
JAHRASTAFARI schreef op zondag 13 december 2015 @ 08:37:
Let erop dat je trs kabels neemt die gebalanceerd zijn. Deze worden soms verkocht als stereo kabels.

http://www.sweetwater.com...etween-ts-and-trs-cables/

Verder zou ik nog eens wat verder kijken dan KRK.
Dat wist ik niet, thanks. Klopt, verder kijken dan de KRK was ik ook aan het denken alleen lees ik zoveel positiefs over de KRK en relatief weinig verschil met de Audioengine's.

[ Voor 4% gewijzigd door injectx op 13-12-2015 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:01

Jag

Op zich kan het helemaal geen kwaad om het signaal te splitten, daar wordt het niet minder van. Het ziet er hooguit wat rommelig uit qua kabels/connectors.

Verder zou ik idd ook verder kijken dan Krk. Ik zou zeker ook de JBL 3 serie overwegen: de ls305 of ls308. Wat mij betreft een no brainer!

Edit: deze is nog wel aardig, vergelijk (met audio) tussen drie studio monitors waaronder ls308 en een KRK: link.

[ Voor 22% gewijzigd door Jag op 13-12-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Jag schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:18:
Op zich kan het helemaal geen kwaad om het signaal te splitten, daar wordt het niet minder van. Het ziet er hooguit wat rommelig uit qua kabels/connectors.

Verder zou ik idd ook verder kijken dan Krk. Ik zou zeker ook de JBL 3 serie overwegen: de ls305 of ls308. Wat mij betreft een no brainer!

Edit: deze is nog wel aardig, vergelijk (met audio) tussen drie studio monitors waaronder ls308 en een KRK: link.
Hmm, die JBL's zijn wellicht een hele goeie keuze zo te zien (en horen).

De bovenstaande geluidsinterface, gaat die werken met mijn sub denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:01

Jag

Ja hoor. Jouw sub heeft gewoon een full range signaal nodig, hetzelfde als de andere speakers. Je kan dus evt ook een goedkopere interface nemen en het signaal splitten. Of door linken vanuit de monitors kan waarschijnlijk ook. Maakt allemaal niet uit.

Die JBLs zijn wel goed doordachte speakers, ik denk eigenlijk beter dan de KRKs. Die zijn vooral modieus :P. Die JBLs zijn technisch goed ontworpen. Veel speaker voor weinig.

[ Voor 26% gewijzigd door Jag op 13-12-2015 21:43 ]

Pagina: 1