Toon posts:

Pioneer DVD-ROM niet in win98se te zien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het Bios wordt ie gewoon gedetecteerd enz. alleen in windows staat ie 'r bij Deze Computer gewoon niet bij :?
Daarnaast doet mijn USB Gaming Muis van Logitech het niet. Hij zegt gewoon bij 't opstarten dat er geen ps/2 muis is en er dus geen muis geïnstalleerd is :(
Ook mijn videodrivers doen het ff niet goed meer, maar zonder Internet en CD-rom-drive kom ik daarmee ook niet veel verder :r

Verwijderd

Topicstarter
Owja, HD zit op Primary master en cd-rom speler heb ik al op alledrie de andere plekken geprobeerd ;(

Daarnaast doet ie 't wel met een win98se-opstartdiskette in DOS :*

Verwijderd

Dit zul je zelf denk ik ook wel weten. Maar ja is het vermelden waard.

Weet je zeker dat de jumper instellingen van je HD en Cdrom goed staan als je ze aansluit :?

Probeer anders een een andere busmaster driver. Kan ook wezen dat je huidige er problemen mee heeft

Oh ja.. zet trouwens auto detection van je cdrom in bios ies uit als het andere niet helpt

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 16:36 schreef SoftIce het volgende:
Dit zul je zelf denk ik ook wel weten. Maar ja is het vermelden waard.

Weet je zeker dat de jumper instellingen van je HD en Cdrom goed staan als je ze aansluit :?

Probeer anders een een andere busmaster driver. Kan ook wezen dat je huidige er problemen mee heeft

Oh ja.. zet trouwens auto detection van je cdrom in bios ies uit als het andere niet helpt
Sja.. staat gewoon goed, staat nu HD op Master en DVD-Rom op slave, allebei op primary en nieuwe bios ziet ze allebei netjes bij 't opstarten... :?

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 16:43 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Sja.. staat gewoon goed, staat nu HD op Master en DVD-Rom op slave, allebei op primary en nieuwe bios ziet ze allebei netjes bij 't opstarten... :?
Heb je het trouwens al met de standaard microsoft ide driver geprobeerd :?

Ah het is dus een dvd rom speler :? Die dingen kunnen verrekte lastig zijn als je die niet specifiek aansluit als master.

Hoeft niet perse, maar was wel zo in mijn geval.

Probeer die dvd rom ies gewoon helemaal alleen op 1 kabel te zetten. En gebruik een goed werkende busmaster driver.

Dan moet het toch echt werken hoor. Anders is je hw misschien niet compatible met die dvdrom.. lijkt me sterk trouwens.