Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chromecast verbinden

Pagina: 1
Acties:

• kingre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11 13:06
Hoi!

Ik heb vandaag een chromecast gehaald en deze werkt perfect beneden. Alleen op mijn eigen kamer welke op zolder is heb ik niet werkend.

Ons netwerk is als volgt opgedeeld.
Ubee modem ziggo, router netgear wndr3700 beneden en op mijn kamer een icidu dat ingesteld als accespoint.

Nu kan de chromecast boven geen verbinding maken. Iemand toevallig een idee hoe ik het juist kan instellen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:26

lier

MikroTik nerd

Het zou nogal helpen als je relevante informatie post.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• kingre
lier schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:46:
Het zou nogal helpen als je relevante informatie post.
Wat wil je exact weten?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 13:15
Bijvoorbeeld of de Icidu ook echt als accesspoint fungeert en niet zelf DHCP doet

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:26

lier

MikroTik nerd

Netwerk instellingen, WiFi instellingen, IP informatie, netwerk tekening (wat is waarop op welke manier aangesloten).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• kingre
Ubee staat wifi uit, netgear is hoofd router en op de netgear is de icidu aangesloten met een kabel.
Icidu staat ingesteld als accespoint en dchp is gedisabled.
In alle de 3 staat upnp aan en ap kon ik enkel in de ubee uitschakelen en daar staat het ook uit.
Maar in de netgear neem ik aan dat dit goed staat want hier lukte de verbinding wel.

Edit:

Kan het zijn dat ik de icidu moet vervangen voor een andere router die wel ap isolatie uitheeft staan of uit kan zetten?

Edit 2:

Oplossing zat dus inderdaad in weghalen van de icidu en een router neergezet waar AP isolation uit gezet kon worden. Werkte direct

[ Voor 29% gewijzigd door kingre op 13-12-2015 16:14 ]

Pagina: 1