Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 17:43
Beste allen,

Ik zoek een low-budget (± € 150) videokaart, waarmee AutoCAD 3D (modelleren + renderen) soepeler moet gaan draaien.

Ik heb een vrij recent systeem met Intel Core i5-4670, 3.40GHz processor.
Ik heb daarbij (nog) geen externe videokaart maar draai applicaties nu op de interne GPU (Intel 4600)

Zoals de titel van het topic aangeeft heb ik 2 kaarten op het oog.
De Nvidia Quadro K620 is gecertificeerd door Autodesk en is dus geschikt voor AutoCAD.
Echter kom ik in hetzelfde segment ook de Sapphire Dual-X R7 265 2GB tegen.
Deze is volgens mij meer gericht op games, maar zou deze ook geschikt zijn voor 3D applicaties?

Bij het vergelijk van de specificaties van deze 2 kaarten weet ik eerlijk gezegd niet goed waar ik op moet letten. Ik ben daarom benieuwd naar jullie advies, alvast bedankt daarvoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willempipi
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-08 22:44
..

[ Voor 98% gewijzigd door willempipi op 24-07-2023 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als het echt voor Autocad enzo is zou ik voor een Quardo of FireGL kaart gaan, deze geven je beter performance in autocad enzo dan een gamer kaart (ondanks dat een gamer kaart stukken sneller is). Eventueel probeerd zo'n kaart 2de hands te krijgen in de plaats van de volle pot (=support prijs).

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:23
willemWS schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 20:38:
Laatst een youtube filmpje gezien waarin een instap quadro werd vergeleken met de gtx 980 ti in 3d max. In de test was de veel goedkopere quadro 3x sneller dan de top nvidia kaart. Was een filmpje van een Chinees volgens mij.
3DS MAX is een heel ander programma. Zo makkelijk kun je dat niet vergelijk. Inventor draait bijvoorbeeld weer veel beter op een gamekaart en voor 2D tekeningen in Autocad maakt het weer geen bal uit welke videokaart je gebruikt.
Ik zou dus specifiek op zoek gaan naar een benchmark voor Autocad 3D. Deze bijvoorbeeld: http://www.tomshardware.c...-2013/benchmarks,146.html
Daarnaast kun je, je afvragen of Autocad tijdens het renderen de gpu überhaupt wel gebruikt.

Dat iets gecertificeerd is door Autodesk is overigens gewoon marketingbullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren