Monitor niet scherp met hdmi aansluiting via laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 715773

Topicstarter
Ondanks heb ik een Benq RL2455hm beeldscherm gekocht voor mijn playstation en laptop. Het probleem is echter dat bij mijn playstation de beeldkwaliteit optimaal is, maar wanneer ik mijn laptop via de hdmi dupliceer de beeld kwaliteit een stuk slechter is dan op mijn laptop zelf. Bij gewoon internetten en dergelijke is dit probleem minder opvallend maar bij videos kijken bijvoorbeeld is het erg vervelend.

Weet iemand hoe ik dit probleem zou op kunnen lossen? Heb al geprobeerd om de hdmi kabel van de playstation te gebruiken voor de laptop maar dit maakte geen verschil.

De laptop die ik gebruik: HP PAVILION 15-P238ND http://www.laptopshop.nl/...p-pavilion-15-p238nd.html

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 715773 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:24:
maar wanneer ik mijn laptop via de hdmi dupliceer de beeld kwaliteit een stuk slechter is dan op mijn laptop zelf.
Je zou eens kunnen proberen om je scherm niet te dupliceren, maar voor "Uitbreiden' te kiezen.

Vaak veroorzaakt het dupliceren kwaliteitsverlies, omdat de resolutie van een laptop en een TV / computer scherm lager is. In jou geval hebben beide apparaten een Full HD scherm, maar het valt te proberen.

Controleer dus ook nog even wat de resolutie is van het beeld dat je naar je scherm stuurt.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 12-12-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:04
En los van de ingestelde resolutie, zie je wel exact hetzelfde qua beeld op beide schermen? Dus niet dat er op het externe scherm zwarte randen rondom zijn of er delen missen in de weergave, zoals een halve startknop of titelbalk. Als dat wel zo is (en zo niet dan toch) even kijken bij de zoom of under-/overscan instellingen van de videokaart en beeldscherm. Als dat ook niet helpt, kijk dan naar het kleurenprofiel en de refreshrate.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Wat rens zegt. Als dat niet helpt, je kan ook naar de tv instellingen zelf even kijken en de functies langs gaan. Als ik mijn laptop aan een TV hang is dat ook elke keer een vraag of hij in 1 keer het normaal doet. Bij een Samsung is het beeld wat te groot geweest en moest in de tv iets met scaling veranderd worden. De eerste keer dat ik hem aan een LG hier hing was het beeld ook wat vaag en was het ook een input (beeldinstelling) op de tv zelf.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-04 16:04
Wat voor resolutie word er naar het scherm gestuurd? In mijn ervaring gaat het nogal eens mis met goedkope HDMI kabels, maar dat had je zelf al uitgesloten dus.
In ieder geval nuttige informatie welke informatie je OS uitstuurd (Windows/Linux), en welke resolutie je monitor claimed te ontvangen, deze heeft daar over het algemeen ook wel een menu voor.

[ Voor 0% gewijzigd door thegve op 12-12-2015 22:00 . Reden: typo ]