Ik heb een kaart waar ik op klik om markers te plaatsen middels Google Maps api v3.
Na het plaatsen van een x-aantal markers wordt een route tussen deze markers berekend.
Echter, het kan zijn dat 1 van de markers midden in het bos of op zee geplaatst worden.
Ik krijg vanuit de routeberekening dan een foutmelding.
Om dit te checken gebruik ik de onderstaande code om te kijken of het een geldig punt is. Echter, krijg ik soms toch een status OK terug terwijl deze in de routeberekening niet gebruikt kan worden.
Het volgende screenshot geeft weer wat ik bedoel. Farallon Drive is de marker waarbij ik OK terug krijg maar waar geen auto-route heen berekend kan worden. Ik wil dan terug krijgen dat de route berekend moet worden naar Doolittle Drive (dat doet hij nu) waarbij ik daarna kan aangeven dat het laatste stuk gelopen dient te worden.

Dit is wat ik tot nu toe heb.
Hoe kan ik aangeven dat het punt vanaf Doolittle Drive naar de marker gelopen dient te worden met een stippellijn?
Na het plaatsen van een x-aantal markers wordt een route tussen deze markers berekend.
Echter, het kan zijn dat 1 van de markers midden in het bos of op zee geplaatst worden.
Ik krijg vanuit de routeberekening dan een foutmelding.
Om dit te checken gebruik ik de onderstaande code om te kijken of het een geldig punt is. Echter, krijg ik soms toch een status OK terug terwijl deze in de routeberekening niet gebruikt kan worden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| var directionsService = new google.maps.DirectionsService; var requestObj = { origin: new google.maps.LatLng(LAT,LONG), destination: new google.maps.LatLng(LAT,LONG), travelMode: google.maps.DirectionsTravelMode.DRIVING, waypoints: [{location:new google.maps.LatLng(LAT,LONG)}], optimizeWaypoints: true }; directionsService.route(requestObj, function(response, status) { if (status !== google.maps.DirectionsStatus.OK) { //SEARCH FOR ALTERNATIVE!! } }); |
Het volgende screenshot geeft weer wat ik bedoel. Farallon Drive is de marker waarbij ik OK terug krijg maar waar geen auto-route heen berekend kan worden. Ik wil dan terug krijgen dat de route berekend moet worden naar Doolittle Drive (dat doet hij nu) waarbij ik daarna kan aangeven dat het laatste stuk gelopen dient te worden.

Dit is wat ik tot nu toe heb.
Hoe kan ik aangeven dat het punt vanaf Doolittle Drive naar de marker gelopen dient te worden met een stippellijn?

[ Voor 34% gewijzigd door robg1984 op 12-12-2015 16:50 ]