Toon posts:

Teveel bass. Spikes een uitkomst?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Recentelijk heb ik de Denon AVR-x2200w gekocht. Ik heb als speakers:
1x Solid solutions PB100 (actieve sub)
1x Mission center speaker 73C i
2x Mission 734i (vloermodellen)
2x Mission 733i (vloermodellen) voor achter.

Nu vindt ik dat er erg veel bass (sub staat uit) uitkomt.
De speakers waren geweldig met mijn oude Sony TA-AV590.

Zouden spikes onder de speakers dit probleem kunnen verminderen? Zo ja, wat raden jullie aan?
(Ze moeten wel erg stabiel blijven staan ivm katten 😉)

Ter info: speakers staan nu op de vloerbedekking.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hoe heb je de crossover staan?

Verwijderd

Topicstarter
Crossover? Sorry, ik ben niet echt een kenner qua termen. (Wel een luisteraar haha)
Wat is dat?

• wagenveld
  • Niet online
Dan zou ik eens beginnen met de handleiding van je receiver lezen :)

Begin eens hiermee
http://manuals.denon.com/AVRX2200W/NA/EN/GFNFSYhguxmdhl.php

[ Voor 37% gewijzigd door wagenveld op 12-12-2015 11:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tja ben een man hè 😂
Dan lees je dat niet.
Blijkbaar dus iets wat een instelling op de receiver moet zijn. Ik ga zoeken.
Ik begrijp hieruit dus dat spikes niet echt zullen helpen?

Verwijderd

Volgens je bericht staat de subwoofer uit.
De crossover frequentie heeft dan geen enkele effect.

• wagenveld
  • Niet online
Hij zegt ook dat met de oude receiver het prima klonk. Als er verder niks ingesteld is op de nieuwe receiver dan lijkt me wel dat je hier eerst even naar kijkt.
Daarbij, met een hogere crossover gaat er wel degelijk minder bass uit de fronts komen, ook al staat de sub uit.

Edit: Of ben je tegelijkertijd ook verhuist Flibo?

[ Voor 8% gewijzigd door wagenveld op 12-12-2015 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb even gekeken. Ze staan op 80Hz. Zo laten staan, aangezien ik er niet bekend mee ben.
Ik begrijp dat daar dus wat mee "gespeeld" kan worden?
Top dat jullie meedenken / helpen!

Qua verhuizing; Nee. De ruimte is hetzelfde als waar ik mijn Sony gebruikte.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2015 11:47 ]

• Dick-007
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-12-2020
Met spikes krijgt de bas sowieso even ander karakter, strakker, minder wollig, het liefst zet je ze dan ook nog op een tegel of plaatje marmer. Maar of dat jouw probleem oplost, is nog maar de vraag. Heb je alleen een andere versterker, of staan de speakers ook anders opgesteld. Verder zou ik nog even checken of je alles juist hebt aangesloten, dus alles in de juiste fase staat.

Okidoki: Alles komt goed,ooit!

• wagenveld
  • Niet online
Eerst even Audyssey draaien mocht je dat nog niet gedaan hebben. Zie edit hierboven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen een andere versterker. Qua aansluitingen heb ik ze aangesloten zoals je zou denken: + op de versterker naar + op de speaker, etc. Mid-klasse kabel gebruikt. Op de Missions zit er een scheiding voor aansluiten van HF en LF, die met een metalen plaatje verbonden zijn. Deze dus niet apart aangestuurd.
Buiten de instellingen op de Denon, zou ik dus denken dat het goed moet zijn 😉

• Dick-007
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik zie net dat ear Audessy op je versterker zit, als je dat even draait zou het een stuk beter moeten zijn.
http://manuals.denon.com/AVRX2200W/EU/NL/GFNFSYhguxmdhl.php

[ Voor 22% gewijzigd door Dick-007 op 12-12-2015 11:56 ]

Okidoki: Alles komt goed,ooit!

Verwijderd

Topicstarter
Audyssey draaien
Dat heb ik idd nog niet gedaan. Dacht eerst ff mijn center hoger plaatsen voordat ik dat doe.
Dat wetende, wist ik dat het nog niet optimaal is ingesteld, maar had geen idee dat dat zoveel verschil zou kunnen geven.
Gaan we dus toch maar eerst doen!

Ps: echt verbaasd over de geweldige adviezen/ hulp hier. Dank jullie! ☺️

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:05
Zaten er geen schuimrubberen pluggen bij je Mission's. Zo ja, stop die eens in de bass reflexpoorten. Die zijn juist bedoeld om de hoeveelheid bass te reduceren.

[ Voor 5% gewijzigd door Gideon op 12-12-2015 12:27 ]

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:13
Audyssey stelt het geheel idd mooi af, maar met de dynamic eq aan zorgt het wel voor een flinke boost in het laag vind ik.
Wel zet Audyssey de crossovers soms wat te laag of speakers soms op large (wat niet gewenst is als een subwoofer altijd mee moet spelen) controleer dat nog na het afstellen.
80 hz is meestal wel ok en bij grote vloerstaanders zou rond de 60 hz ook nog wel kunnen, maar lager is in de meeste gevallen niet aan te raden.
Heb ook pas de x2200 gekocht

[ Voor 19% gewijzigd door Goofy1978 op 12-12-2015 13:44 ]

Verwijderd

Bij mij werd het een stuk minder door loudness uit te zetten. Kijk eens bij setup (op de afstandsbediening) - dan in het menu naar audio - surround parameter - loudness.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:34

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:45:
Heb even gekeken. Ze staan op 80Hz. Zo laten staan, aangezien ik er niet bekend mee ben.
Dat betekent dat alles onder de 80 Hz naar de subwoofer gaat en aangezien die uit staat kan ik eigenlijk niet geloven dat je met die instellingen te veel bas hebt.

Er moeten nog andere instellingen zijn. Staan de settings verder wel goed ingesteld? Of ben je überhaupt het menu van de receiver niet in geweest? Anders een Factory Reset zodat alle waarden weer op null staan.

Audyssey runnen kan, maar het geeft lang niet de resultaten die je zou willen hebben. Ik ben wel benieuwd wat Audyssey voor instellingen doet/meet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-12 16:26
Audessy heeft bij mij nooit het gewenste effect gegeven. Ik gebruik het enkel om de afstanden op te meten en daarna gaat het weer uit. In mijn geval was de bass veel te aanwezig. Ik ben uiteindelijk een dikke maand bezig geweest om het geluid goed af te stellen.

Ik denk zelf dat je er met Audessy alleen niet bent. Neem lekker de tijd, zet een bak goede koffie en ga een middag/avond even spelen met de settings totdat je uiteindelijk je gewenste effect hebt.

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Verwijderd

Topicstarter
@kokkerd: Loudness is niet te vinden
@Gideon: heeft nooit schuim voor de bass poorten bij gezeten. Met mijn oude Sony ook nog nooit gehad dat de bass teveel was. Weet dus goed hoe mijn speakers kunnen klinken zonder modificaties.
@Fear en Partypooper: ik zal dus blijven experimenteren 😉

Audyssey gedaan (met sub aan). Geluid wel iets beter, maar nog steeds zo-zo. Nog steeds veel bass (met nu de sub weer uitgezet), maar is wel wat minder.
Veel meetwerk voor de microfoon plaatsing 😜

Geeft mij de volgende resultaten;
AFSTAND
FL: 4.35. FR: 4.41. Center: 4.20. Surround L en R: 1.14.
LEVELS (db)
FL: -3.5. FR: -3.0. Cent: -5.0. SL: -3.0. SR: -3.5

Crossover:
Front: Full Band
Center: 80Hz
Surr. : Full Band

MultiEQ XT: ON
DynEQ: ON
DynVol: OFF

Bij de Surround Parameters:
CinemaEQ: OFF
Center Spread: OFF
--> geen Loudness te vinden!

Audio/Audyssey:
MultEQ: Reference
Dynamic EQ: on
-Reference Level Offset: 0db
Dynamic Volume: off

Dat is wat ik nu zie.
Verder nog suggesties, buiten het
advies om toch nog wat te "spelen" met de settings?

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12 09:49
Toch zou ik even proberen om je bass poorten op te vullen met schuim of en paar sokken of een zachte spons.

Spikes ontkoppeld waardoor er minder trillingen zijn en het geluid klinkt strakker mits je er een tegel onder legt.

Kan zijn dat je andere versterker hem anders aanstuurde .
Vrij logisch dat het anders klinkt.

Zet de speakers ook iets van de muur af dat werkt meestal ook wel .

• Goofy1978

Als je dat uit zet zal het laag stukken minder aanwezig zijn.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12 22:42

Jag

En als dat niet voldoende is dan je fronts op small zetten en volume van de sub zelf instellen.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:22
Denon is sowieso niet zuinig met Bass(ik heb zelf een Denon)

Heb je wel de goede reciever gekocht,wat bij je smaak past en speakers.Heb je de receiever beluisterd of gekocht gelijk .

Elke reciever heeft z'n eigen klankkleur

[ Voor 21% gewijzigd door freaky35 op 12-12-2015 17:57 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Waarom zie ik dan de subwoofer niet ergens op "YES" staan dan wel de subwoofer tussen de afstanden?

Dat de speakers nog op Large/Full Range staan klopt ook niet als Audyssey de subwoofer goed detecteert. Dan zou alles op "SMALL" moeten staan. Of je moet echt Full Range speakers hebben en dat zijn je huidige speakers zeker niet.
freaky35 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:03:
Elke reciever heeft z'n eigen klankkleur
Dan kom je toch op een pijnlijk punt hier op GoT. Bij deze heb ik je gewaarschuwd :P

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:22
:) ok dat is mijn mening dan,maar ik zal vast wel commentaar erop krijgen :)

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-12 22:25
freaky35 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:38:
:) ok dat is mijn mening dan,maar ik zal vast wel commentaar erop krijgen :)
Jouw mening is niet feitelijk te onderbouwen. In dubbelblind uitgevoerde tests is het vaak gebleken dat er geen verschil tussen receivers ontdekt kon worden.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik neem dat je weet, hoe het bas reflex systeem werkt? Zo niet, hier wat huiswerk voor je :

Betaalbare luidsprekers en de concessies hiervan

[ Voor 12% gewijzigd door Lip op 12-12-2015 18:07 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Goofy1978
Ik vind audyssey wel een mooie toevoeging.
Heb dyn eq aan en dyn volume op Light. Zodat je wat zachtere geluiden ook hoort, zonder dat je het volume erg hoog moet gaan zetten.

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-12 19:02
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:31:
@kokkerd: Loudness is niet te vinden
@Gideon: heeft nooit schuim voor de bass poorten bij gezeten. Met mijn oude Sony ook nog nooit gehad dat de bass teveel was. Weet dus goed hoe mijn speakers kunnen klinken zonder modificaties.
@Fear en Partypooper: ik zal dus blijven experimenteren 😉

Audyssey gedaan (met sub aan). Geluid wel iets beter, maar nog steeds zo-zo. Nog steeds veel bass (met nu de sub weer uitgezet), maar is wel wat minder.
Veel meetwerk voor de microfoon plaatsing 😜

Geeft mij de volgende resultaten;
AFSTAND
FL: 4.35. FR: 4.41. Center: 4.20. Surround L en R: 1.14.
LEVELS (db)
FL: -3.5. FR: -3.0. Cent: -5.0. SL: -3.0. SR: -3.5

Crossover:

MultiEQ XT: ON
DynEQ: ON
DynVol: OFF

Bij de Surround Parameters:
CinemaEQ: OFF
Center Spread: OFF
--> geen Loudness te vinden!

Audio/Audyssey:
MultEQ: Reference
-Reference Level Offset: 0db
Dynamic Volume: off

Dat is wat ik nu zie.
Verder nog suggesties, buiten het
advies om toch nog wat te "spelen" met de settings?
Zoals FeaR al heeft aangegeven
  1. Je subwoofer staat niet aangegeven, ofwel deze is volgens de receiver niet aanwezig. Dit betekend dat je surrounds alles onder de 80Hz doorsturen naar je twee fronts die op LARGE staan.
  2. Je DynamicEQ staat aan, dit zorgt voor het boosten van bepaalde frequenties bij lager volume. Zet dit UIT voor waarschijnlijk verbetering.
Is het echt ALLEEN de bass die te hard staat of klinkt de rest ook al luider bij hetzelfde volume. Het kan ook zijn dat de versterker gewoon sterker is dan de vorige (waarschijnlijk) en als de vorige net niet sterk genoeg was voor het laag naar de speakers, dan zul je je fronts wat verder van de muur (en zeker UIT een hoek) moeten halen. Of als de sony wel goed stond afgesteld en dit allemaal naar de subwoofer stuurde (welke waarschijnlijk beter geplaatst & afgesteld staat) dan kan daar ook het probleem liggen.

Mijn ervaring is dat speakers net huizen zijn. Locatie, locatie, locatie. Je kunt nog zo'n mooi huis hebben, alsie op een vuilnisbuilt staat ben je nog niet blij. Je kunt de duurste speakers in de wereld kopen, als je de ruimte voor correcte plaatsing niet hebt kan je met een Bose ( :r ) setje het zelfde resultaat halen. (Plaatsing van speakers is nogal een puntje waar Mobzy zich aan ergert in het 'show je homecinema' topic.)
Goofy1978 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:07:
Ik vind audyssey wel een mooie toevoeging.
Heb dyn eq aan en dyn volume op Light. Zodat je wat zachtere geluiden ook hoort, zonder dat je het volume erg hoog moet gaan zetten.
Ik vind/vond Audessey (of what ever de afstelling heet) op mijn Marantz SR6004 en nu Yamaha RX-A840 een blamage, stonden/staan allebij *altijd* op puredirect, uiteraard na grondig meten, rekenen, luisteren, en verplaatsen van speakers voor het 'best' haalbare stereobeeld in de gegeven ruimte. Alle luisteraars waren altijd overtuigd dat de surround decoding aanstond als ze hun favo album mochten proef lusiteren. Zelfs nadat de center speaker zonder kabel getoond werd :*) . Spelen met afstand van de achter en zij muur was dan ook niet ongewoon om het laag wat af te stellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mobzy op 12-12-2015 19:49 ]

• Goofy1978
Als je veel verstand van inregelen hebt en er veel tijd insteekt kun je misschien een beter resultaat neerzetten dan de inregelsoftware van audessey idd.
Toch werkt audessey voor de meeste mensen waaronder ikzelf perfect, en is een mooie basis om verder af te stellen.
crossovers is een punt van aandacht en large of small instelling, maar de afstanden en volumes van de boxen is gewoon erg goed gedaan vind ik.
En mocht je de schil die audessey eroverheen zet niet bevallen,dyn eq bijvoorbeeld kun je het gewoon uitzetten.
Ik vind de punch in het laag dat dyn eq geeft wel mooi bij films, interstellar klinkt geweldig.

Maar als ik de ts zijn instelling en speakers bekijk zou ik zelf de fronts en rears op small zetten met hun crossovers op 60hz.
En dyn eq uit als het laag je niet aanstaat :)

[ Voor 12% gewijzigd door Goofy1978 op 13-12-2015 00:08 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als je niet beter weet ga je de resultaten van Audyssey ook niet in twijfel trekken. Afstanden gaan inderdaad veelal wel goed. Dat klopte hier tot op de centimeter. Maar speakers worden vaak niet goed gedetecteerd of ingesteld. Hier mist ook weer de subwoofer die dus blijkbaar niet door Audyssey op is gemerkt.

Crossover zou ik persoonlijk hoger zetten dan 80 Hz. Mede omdat TS al aangeeft de bas te veel te vinden. En de speakers doen opgegeven 70 Hz op -2 dB en 38/40 Hz op -6 dB. Dan lijkt 60 Hz me net te laag. Puur afgaande op de cijfers en wensen van TS, akoestiek hebben we hier geen inzicht op natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 13-12-2015 00:49 ]

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Helemaal zeker weet ik het niet, want ik gebruik pas sindskort een Denon versterker, maar volgens mij heb je zo de minste bass en mooi mid / hoog:

• DynEQ & VoLeQ > Off.
• MultiEQ > Flat.
• Frontspeakers > Large (Menu > Manual Setup > Speaker Setup > Speaker Config)
• Overige speakers > No (zie hierboven) als je meer boxen hebt, dan moeten er meer op Yes staan uiteraard.

Dit gebruik ik in ieder geval om de muziek harder te kunnen zetten, zonder harde bass.

[ Voor 8% gewijzigd door Luxicon op 13-12-2015 01:17 ]

...

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Luxicon schreef op zondag 13 december 2015 @ 01:07:
• Frontspeakers > Large (Menu > Manual Setup > Speaker Setup > Speaker Config) bass.
TS geeft aan dat hij een subwoofer heeft en de bas uit de fronts te veel vindt. Dan zou ik niet voor "Large" gaan. Sowieso niet omdat er al een subwoofer aanwezig is.

• Luxicon
FeaR schreef op zondag 13 december 2015 @ 01:41:
[...]

TS geeft aan dat hij een subwoofer heeft en de bas uit de fronts te veel vindt. Dan zou ik niet voor "Large" gaan. Sowieso niet omdat er al een subwoofer aanwezig is.
Het is misschien apart, maar als ik naar Small wijzig, dan krijg ik juist meer Bass. :P

...

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Op small zet je het deel onder de ingestelde crossover naar de subwoofer. Als je daardoor meer bas krijgt heb je of een te hoge crossover (subwoofer die dan te actief is); het volume op de subwoofer hoger staan en eigenlijk alles wat er nog meer speelt met de subwoofer dan wel plaatsing van de subwoofer. Als je de speakers op "small" zet en de subwoofer uit dan zou je zeker niet meer laag moeten hebben.

• Luxicon
FeaR schreef op zondag 13 december 2015 @ 02:27:
Op small zet je het deel onder de ingestelde crossover naar de subwoofer. Als je daardoor meer bas krijgt heb je of een te hoge crossover (subwoofer die dan te actief is); het volume op de subwoofer hoger staan en eigenlijk alles wat er nog meer speelt met de subwoofer dan wel plaatsing van de subwoofer. Als je de speakers op "small" zet en de subwoofer uit dan zou je zeker niet meer laag moeten hebben.
Oke, top, misschien staan m'n instellingen zo. Ik heb trouwens twee frontspeakers zonder subwoofer.

...

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als je geen subwoofer hebt dan zal je alles op "large" moeten zetten. Hoe je zonder subwoofer uit twee speakers meer laag krijgt door deze op "small" te zetten (en ze daarmee dus afkapt) is me een raadsel.

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-12 16:00

BLN

Wat al vaker genoemd wordt: al die dynamic instellingen uitzetten. En alle equalizers (behalve eventueel de audyssey instellingen) uitschakelen. Verschillende receivers met mosfet versterkers (eigenlijk alle receivers dus) klinken anders, maar dat komt omdat de processing verschillend is. Met andere woorden, er gaat een ander signaal de mosfets in dan bij een andere receiver.

Spikes met zuilluidsprekers halen trouwens niks uit voor de basweergave, tenzij de spikes van handgeraapt zilver zijn en op bolletjes parelmoer staan. Spikes worden bijgeleverd voor mensen met dikke vloerbedekking, daar staat een luidspreker niet stevig op, en dat kan de weergave wel beinvloeden. De driver beweegt in het horizontale vlak. Als de luidspreker in die richting flexibel is "verlies" je geluidsdruk. Maar op een harde vloer heb je daar geen last van. Het is tevens de reden dat spikes niks doen voor je geluid als je speakers op een harde vloer staan. Speakers stralen vooral in horizontaal vlak uit.

If it ain't broken, don't fix it

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-12 19:02
BLN schreef op zondag 13 december 2015 @ 05:34:
Wat al vaker genoemd wordt: al die dynamic instellingen uitzetten. En alle equalizers (behalve eventueel de audyssey instellingen) uitschakelen. Verschillende receivers met mosfet versterkers (eigenlijk alle receivers dus) klinken anders, maar dat komt omdat de processing verschillend is. Met andere woorden, er gaat een ander signaal de mosfets in dan bij een andere receiver.

Spikes met zuilluidsprekers halen trouwens niks uit voor de basweergave, tenzij de spikes van handgeraapt zilver zijn en op bolletjes parelmoer staan. Spikes worden bijgeleverd voor mensen met dikke vloerbedekking, daar staat een luidspreker niet stevig op, en dat kan de weergave wel beinvloeden. De driver beweegt in het horizontale vlak. Als de luidspreker in die richting flexibel is "verlies" je geluidsdruk. Maar op een harde vloer heb je daar geen last van. Het is tevens de reden dat spikes niks doen voor je geluid als je speakers op een harde vloer staan. Speakers stralen vooral in horizontaal vlak uit.
Een beetje late reactie (misschien telaat) maar hier was ik eigenlijk naar opzoek om te "quoten".

Na mijn verhuizing (naar appartement) kwam mijn zij buurvrouw langs om te vertellen dat ze de speakers te duidelijk kon horen. Deze staan in een kamer die niet aan haar appartement grenst, maar de beton vloer loopt dus door. Ik heb laminaat, en haar advies was "koop spikes, dan wordt de bas minder en dreunt het niet zo door". Daarop heb ik lachend gereageerd dat ik er wel wat aan zou doen _/-\o_ .

Nu heb ik natuurlijk GEEN spikes gekocht, aangezien ze op laminaat staan en dan zouden ze NOG meer gegrond worden en dus NOG meer vibraties naar de (laminaat) vloer geleiden. Wat dus doordreunt. Ik heb toen juist een auralex subdude II gekocht (kan ook makkelijk na gemaakt worden voor goedkoop, maar vrouwtje wou mooi..). Dit 'ontgrond' de speakers juist (en subwoofer als je die hebt, ik niet 5.0 setup) waardoor het minder naar de vloer door dreunt.

Het resultaat:
Buurvrouw hoort nooit meer wat zegt ze.
Het volume kan hoger >:)
De bas is strakker (meer 'punch' en minder 'door dreun')

En dat van een schuimblok met een plankje erop gelijmd... Misschien een beetje "zilveren kabels gesmeed van engelen haar bij maanlicht door kabouters" gehalte maar hierzo zit nog wel harde natuurkunde achter waar ik achter kan gaan staan. Mijn (slechte) laminaat vloer trilt nu (minder) mee en daardoor dreunt mijn huis/mubilair niet en hoor ik (meer) de geluidsgolven door de lucht wat voor een 'directer' laag zorgt. :o

Bij vloerbedeking zou ik dan dus ook kijken, of spikes tot op het beton (mits goeie vloer). Of 'subwoofer' isolatie. Al denk ik dat subwoofer isolatie + vloerbedeking teveel van het goeie is :+ .

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:31:

Crossover:
Alles op 80Hz zetten. Dan de subwoofer aan zetten op eveneens 80Hz en een slinger aan de volumeknop geven totdat je blij bent.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als je de crossover in de receiver regelt moet je de crossover op de subwoofer zelf op maximaal dan wel "LFE" zetten. Niet in de receiver én op de subwoofer de crossover instellen.

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:02
Ik weet niet of je er al uit bent, maar mijn ervaring met Mission (dan wel de M73) is dat als ze voldoende power geleverd krijgen inderdaad een stevige bas kunnen creëren.

Alhoewel de basspoort aan de voorkant lijkt te zitten bij de 734, zie ik op de plaatjes op het internet ook achter een soort van gat zitten.

De speakers meer ruimte geven van de muren deed bij mij wonderen. (min 30cm)

Ik had dit probleem ook toen ik overstapte van een Sony receiver naar een Marantz.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-12 15:59

JB

Cédric roelt!

mcg_nl schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:34:

De speakers meer ruimte geven van de muren deed bij mij wonderen. (min 30cm)

Ik had dit probleem ook toen ik overstapte van een Sony receiver naar een Marantz.
LOL dus bij het vernieuwen van je reciever heb je de speakers ook verplaatst om het geluid weer hetzelfde te krijgen :?

Mijn boefje is liev!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:02
Niet hetzelfde, het werd beter :)
Pagina: 1