Ik zoek een?
65" tv
Wat is je budget?
Onder de €3000
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Beeldkwaliteit is voor mij het belangrijkste, ik heb een htpc geconfigureerd die het perfect doet (met kodi op), en die ik waarschijnlijk ook zal aansluiten op mijn nieuwe tv aangezien ik alleen maar miserie lees over de software in de tv's die nu uitgebracht worden
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben totaal geen voorstander van curved tv's, dus die vallen sowieso al af. De informatie die ik hier zet kan fout zijn, je mag me gerust verbeteren, want je leest zodanig veel tegenstrijdigheden dat het niet meer te volgen is. 4 modellen zijn nog in de running als mijn opzoekingen kloppen:
SONY KD65X8505CB
voordelen:
- als enige van de overblijvers Direct LED (wat toch iets beter is dan edge heb ik mij laten vertellen)
- Android TV (ik weet het, ik zal die niet direct veel gebruiken, maar naar de toekomst toe als alle bugs er uit gaan kan dit toch misschien mijn htpc overnemen) Android is hier blijkbaar ook niet overdreven beveiligd om vreemde software de installeren, in tegenstelling tot de Philips
- HDR functies, de enige in de rij volgens ik lees met hdr
- VA-paneel
nadelen:
- slechts 800hz na beeldverwerking
- héél véél klachten over crashes
LG 65UF850V
voordelen:
- 2000 Hz na verwerking
nadelen:
- IPS paneel
- matig contrast en IPS gloed in het paneel
- slechte naam LG
- slechte ervaringen met traag en log werkende toestellen
SAMSUNG UE65JU7000
Ik vind hier voor- noch nadelen aan. Van deze vind ik zelf niet terug als het een VA of ips panel is. Heb ook moeite om deze te kopen, iedereen spreekt over de 8000 en 9000 serie, deze wordt blijkbaar snel overgeslaan, met reden of niet?
PHILIPS 65PUS7600/12
Deze geniet al lang m'n voorkeur. Alhoewel ik de laatste dagen meer en meer naar de Sony neig.
voordelen:
- 1400 Motion Hz
- Ambilight!!
nadelen:
- IPS of VA, beiden al gelezen, maar welke is het nu?
- de strenge restricties op de Android-software
- het gebrek aan HDR functies.
Welke vragen heb je hier nog over?
Wat denken jullie? Enige aanvullende informatie? Verkeerde info van mij? (Please don't shoot me als ik iets verkeerd gezet heb of enige regels heb overtreden, dit is mijn eerste post, maar ik lees tweakers al jaren.)
65" tv
Wat is je budget?
Onder de €3000
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Beeldkwaliteit is voor mij het belangrijkste, ik heb een htpc geconfigureerd die het perfect doet (met kodi op), en die ik waarschijnlijk ook zal aansluiten op mijn nieuwe tv aangezien ik alleen maar miserie lees over de software in de tv's die nu uitgebracht worden
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben totaal geen voorstander van curved tv's, dus die vallen sowieso al af. De informatie die ik hier zet kan fout zijn, je mag me gerust verbeteren, want je leest zodanig veel tegenstrijdigheden dat het niet meer te volgen is. 4 modellen zijn nog in de running als mijn opzoekingen kloppen:
SONY KD65X8505CB
voordelen:
- als enige van de overblijvers Direct LED (wat toch iets beter is dan edge heb ik mij laten vertellen)
- Android TV (ik weet het, ik zal die niet direct veel gebruiken, maar naar de toekomst toe als alle bugs er uit gaan kan dit toch misschien mijn htpc overnemen) Android is hier blijkbaar ook niet overdreven beveiligd om vreemde software de installeren, in tegenstelling tot de Philips
- HDR functies, de enige in de rij volgens ik lees met hdr
- VA-paneel
nadelen:
- slechts 800hz na beeldverwerking
- héél véél klachten over crashes
LG 65UF850V
voordelen:
- 2000 Hz na verwerking
nadelen:
- IPS paneel
- matig contrast en IPS gloed in het paneel
- slechte naam LG
- slechte ervaringen met traag en log werkende toestellen
SAMSUNG UE65JU7000
Ik vind hier voor- noch nadelen aan. Van deze vind ik zelf niet terug als het een VA of ips panel is. Heb ook moeite om deze te kopen, iedereen spreekt over de 8000 en 9000 serie, deze wordt blijkbaar snel overgeslaan, met reden of niet?
PHILIPS 65PUS7600/12
Deze geniet al lang m'n voorkeur. Alhoewel ik de laatste dagen meer en meer naar de Sony neig.
voordelen:
- 1400 Motion Hz
- Ambilight!!
nadelen:
- IPS of VA, beiden al gelezen, maar welke is het nu?
- de strenge restricties op de Android-software
- het gebrek aan HDR functies.
Welke vragen heb je hier nog over?
Wat denken jullie? Enige aanvullende informatie? Verkeerde info van mij? (Please don't shoot me als ik iets verkeerd gezet heb of enige regels heb overtreden, dit is mijn eerste post, maar ik lees tweakers al jaren.)