Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazze1302
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik zoek een?
65" tv

Wat is je budget?
Onder de €3000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Beeldkwaliteit is voor mij het belangrijkste, ik heb een htpc geconfigureerd die het perfect doet (met kodi op), en die ik waarschijnlijk ook zal aansluiten op mijn nieuwe tv aangezien ik alleen maar miserie lees over de software in de tv's die nu uitgebracht worden

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben totaal geen voorstander van curved tv's, dus die vallen sowieso al af. De informatie die ik hier zet kan fout zijn, je mag me gerust verbeteren, want je leest zodanig veel tegenstrijdigheden dat het niet meer te volgen is. 4 modellen zijn nog in de running als mijn opzoekingen kloppen:

SONY KD65X8505CB
voordelen:
- als enige van de overblijvers Direct LED (wat toch iets beter is dan edge heb ik mij laten vertellen)
- Android TV (ik weet het, ik zal die niet direct veel gebruiken, maar naar de toekomst toe als alle bugs er uit gaan kan dit toch misschien mijn htpc overnemen) Android is hier blijkbaar ook niet overdreven beveiligd om vreemde software de installeren, in tegenstelling tot de Philips
- HDR functies, de enige in de rij volgens ik lees met hdr
- VA-paneel
nadelen:
- slechts 800hz na beeldverwerking
- héél véél klachten over crashes

LG 65UF850V
voordelen:
- 2000 Hz na verwerking

nadelen:
- IPS paneel
- matig contrast en IPS gloed in het paneel
- slechte naam LG
- slechte ervaringen met traag en log werkende toestellen

SAMSUNG UE65JU7000
Ik vind hier voor- noch nadelen aan. Van deze vind ik zelf niet terug als het een VA of ips panel is. Heb ook moeite om deze te kopen, iedereen spreekt over de 8000 en 9000 serie, deze wordt blijkbaar snel overgeslaan, met reden of niet?

PHILIPS 65PUS7600/12
Deze geniet al lang m'n voorkeur. Alhoewel ik de laatste dagen meer en meer naar de Sony neig.

voordelen:
- 1400 Motion Hz
- Ambilight!!

nadelen:
- IPS of VA, beiden al gelezen, maar welke is het nu?
- de strenge restricties op de Android-software
- het gebrek aan HDR functies.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat denken jullie? Enige aanvullende informatie? Verkeerde info van mij? (Please don't shoot me als ik iets verkeerd gezet heb of enige regels heb overtreden, dit is mijn eerste post, maar ik lees tweakers al jaren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-07 23:09
blijf deze volgen.. philips valt bij mij ook af. ( al is het ambilight wel heerlijk om me te kijken) . ik heb nu een 42 inch philips van 6 jaar oud. En deze philips bevalt prima maar wil binnenkort toch iets nieuwer en groter. ( 4meter 65 inch) sony staat bij mij geschreven als SO NIE .

blijven voor mij LG , panasonic en samsung over. ik wil absoluut geen curve en smart vind ik niet zo belangrijk.

ik heb de tv nu nog niet direct nodig, dus ik zou nog rustig kunnen afwachten. en misschien dat volgend jaar de 65 inch oled flink in prijs gaat zakken. moet nog wel eens evem horen/lezen hoe het zit met de levensduur van de lg. een ander op de lijst is de 55JS8000, maar die wil ik dan het liefts in een 65 inch..heb hier sasmung over gemaild maar die konden mij hier niks over zeggen of deze in 2016 in 65 inch leverbaar zou zijn. en als laatste de panasonic CX800. mij budget zal ook rond de 3000 euro liggen.. ik zal dit topic goed blijven volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazze1302
Hey Harley,

Waarom valt Sony af bij jou?
Qua specificaties is het nochtans de meest geavanceerde. Naar volgens ik lees zal er wel een soundbar moeten bijkomen want het geluid is slechtst van alle 4, maar hij is ook wel goedkoper dan de andere, dus dat kan er ook wel af dan.

Geen aanvullingen/verbeteringen van andere medetweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Alle modellen die je hebt genoemd, hebben een 100Hz paneel . Die waardes waar jij over spreekt zijn marketingwaardes waar je zo goed als niets aan hebt in je vergelijking omdat het niet representatief is voor de beeldkwaliteit. Lees ook eens mijn blog hierover Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazze1302
Dat weet ik, daarom heb ik er ook telkens dynamic hz of na beeldverwerking bijgezet. Dat het allemaal 100hz beeldschermen zijn klopt idd, alle 50hz zijn afgevallen omdat dit niet voldoende is om bvb naar voetbal te kijken.
Maar beeldverwerking naar een hogere verversing is toch belangrijk om de vloeiendheid van je beeld te garanderen, of las ik dat verkeerd?

[ Voor 0% gewijzigd door Mazze1302 op 16-12-2015 19:34 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:55

mr.paaJ

generatie cmd+z

Samsung 7000 is ook VA. In beeld redelijk vergelijkbaar met de Sony maar nog net iets betere scaling (reviews en eigen ervaring, al blijft het subtiel). Is wat aan de prijs, maar zeker een aanrader.
Wel jammer van de plastic behuizing.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1