Fout bij displayport-koppeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:32
Afgelopen week mijn nieuwe pc gebouwd, met hierin een MSI Radeon R9 390 8GB Gaming gekoppeld aan 2 Dell Ultrasharp U2414H beeldschermen. OS op de pc is windows 10.
Ik ga vanuit de videokaart met displayport naar de mini-displayport op scherm 1, en daarvandaan met de displayport out naar de mini-displayport op scherm 2. Op scherm 1 heb ik displayport 1.2 enabled in het menu, zoals nodig was om de schermen te kunnen doorlinken.

Nu krijg ik soms bij het opstarten van de pc de volgende melding na het inloggen.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/25g450x.png
De 2 schermen geven echter bij gewoon beeld, dus lijkt er geen probleem. De melding zal echter neem ik aan niet zomaar komen, maar ik weet niet waarom.

Eigenschappen van het scherm: hierin staat netjes dat multi-streamtransport ondersteund is
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/30tqn1v.png
Diagnostische gegevens Displayport
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/nbbr7m.png

Iemand een tip waar te kijken? Of moet ik maar gewoon aanvinken dat hij de melding niet meer toont als alles toch lijkt te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Helemaal niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:30
nee, geen flauw idee.
Je zegt dat ze beide beeld geven, maar is niet één van beiden terug geschakeld naar een lagere verversingssnelheid?
Zelf heb ik vrij slechte ervaringen met 4K 60Hz. Het grootste deel van de DP kabels kan dat niet aan.
Misschien dat het bij jou ook aan de kabel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Nee, beide hebben dezelfde resolutie en verversingssnelheid volgens het Ati control panel.
De kabels die ik gebruikt heb zijn degene bij de schermen zaten. Ik mag toch hopen dat Dell de juiste kabels bijvoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-06 21:59
Kun je beide schermen proberen in te stellen op dp1.2?

Gebruik zelf 3 van deze monitoren in daisychain met de bijgeleverde kabels dus denk niet dat het daar aan licht.

Heb je de beeldscherm drivers al geïnstalleerd?

http://www.dell.com/suppo...oduct/dell-u2414h/drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Beide schermen instellen is niet zoals het staat beschreven, alleen het scherm wat met de pc is verbonden moet het enabled hebben. Staat bij een instructie voor een ander Dell scherm ook zo beschreven.
http://www.dell.com/support/article/us/en/04/SLN295251/EN

Drivers heb ik net gedownload en geinstalleerd, had dat nog niet gedaan.
Zal kijken of dat nog verschil geeft na een reboot later vandaag of morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-07 20:33
Lijkt me een gevalletje drivers updaten.

http://support.amd.com/en...?os=Windows%2010%20-%2064

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
De drivers voor het scherm hebben in ieder geval niet geholpen helaas.
Van de Ati drivers heb ik reeds de laatste geïnstalleerd staan.

Ik heb nu vanmorgen maar gewoon het vinkje aangezet dat hij het niet meer moet tonen, ik geloof het verder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 14:38

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik zie in je Control Center staan dat de maximale refresh rate 75Hz is. Is dit niet 60Hz voor de 2414H? Misschien dat het besturingssysteem probeert om een te hoge refresh rate in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-07 22:00
JeroenV_ schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:00:
Iemand een tip waar te kijken? Of moet ik maar gewoon aanvinken dat hij de melding niet meer toont als alles toch lijkt te werken?
Zijn de display port kabels van Dell of heb je andere kabels? Niet alle kabels ondersteunen nieuwere DP standaarden namelijk. Melding uitzetten zou ik niet doen, comminucatiestoringen tussen beeldscherm en pc zijn niet gewenst lijkt mij ;)
Ook is de kwaliteit van DP kabels niet altijd hetzelfde.
Heeft je videokaart maar 1 DP? Anders kan je ze direct aansluiten ipv chained, dan hoeft er maar half zoveel data door de DP kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
ETzPliskin schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:54:
Ik zie in je Control Center staan dat de maximale refresh rate 75Hz is. Is dit niet 60Hz voor de 2414H? Misschien dat het besturingssysteem probeert om een te hoge refresh rate in te stellen?
Op een andere plek in het Ati panel heb ik het scherm ingesteld op 1920*1080 @ 60 Hz.
Geen idee waar die 75 Hz vandaan komt.
base_ schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:54:
Zijn de display port kabels van Dell of heb je andere kabels? Niet alle kabels ondersteunen nieuwere DP standaarden namelijk. Melding uitzetten zou ik niet doen, comminucatiestoringen tussen beeldscherm en pc zijn niet gewenst lijkt mij ;)
Ook is de kwaliteit van DP kabels niet altijd hetzelfde.
Heeft je videokaart maar 1 DP? Anders kan je ze direct aansluiten ipv chained, dan hoeft er maar half zoveel data door de DP kabel.
Het zijn de standaard Dell kabels die bij de 2 schermen geleverd zijn.
De videokaart heeft inderdaad maar 1 DP poort, verder 1 hdmi en 2 dvi.
En ja, storingen zijn niet gewenst, maar hij meldt alleen een storing zonder een storing te geven 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Veel schermen hebben op lagere resoluties de mogelijkheid om 75hz aan te kunnen. Daar komt het vandaan, helaas zorgt dit ook voor veel verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-07 22:00
Mijn ATI klaagde over DP1.2, daardoor 30Hz @4K, ik weet wel dat dat chainen ook afhankelijk is van de DP versie? Je zou misschien een monitor op hdmi aan kunnen sluiten? (evt hoge color depth hangt hier ook van versie af)
Geeft het systeemlogboek geen extra info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Ik had eerst een hdmi - dp kabel gebruikt voor het 2e scherm, maar kreeg daar uberhaupt geen beeld op.
Wellicht dat je de dp en hdmi uitgang niet tegelijk kan gebruiken?

Logboeken zeggen verder helaas ook niets nuttigs.

[ Voor 13% gewijzigd door JeroenV_ op 16-12-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-07 20:33
JeroenV_ schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:49:
Van de Ati drivers heb ik reeds de laatste geïnstalleerd staan.
Dat lijkt me sterk want de UI van Crimson 15.11 ziet er heel anders uit. De link naar de nieuwste AMD driver staat in mijn vorige post.

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/forums/attachments/catalyst-jpg.69472/

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 16-12-2015 14:40 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Apart, als ik hem liet checken voor een update gaf hij aan dat er niets nieuws was.
Zal die andere dan ook downloaden en installeren. Geen idee of het vinkje dan weer gereset wordt, want die heb ik vanmorgen dus al aangezet zodat hij geen fout meer laat zien.
Pagina: 1