Aankoopadvies laptop vader budget 2000 foto/video bewerking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 715755

Topicstarter
Hallo allemaal,

graag jullie hulp, mijn laptopkennis is lang niet voldoende voor mijn vaders verzoek. Hij zoekt een nieuwe laptop met een budget van +- 2000 euro, minder mag altijd.

Hij schiet fervent foto's en video's en wil deze overzetten naar zijn laptop en daarna naar een nog aan te kopen NAS. Dus een ssd is dacht ik een redelijke "musthave"? Hoe sneller hoe beter zegt hij. Liever niet naderhand zelf nog ssd's inplaatsen

De video's wil hij gaan bewerken op deze laptop. Groot werkgeheugen is dus belangrijk? (dat kan ik evt. nog wel later inprikken) Ook oude filmpjes die op dvd staan wil hij gaan inladen dus een optische/dvd drive is handig denk ik.

De laptop zal niet of weinig worden verplaatst, 17 inch heeft de voorkeur. Een hdmi uitgang is een vereiste (volgens mij heeft iedere laptop dit tegenwoordig toch?)

Merkvoorkeuren niet behalve dat hij geen mac wil.

Ook denk ik dat de touchpad kwaliteit goed moet zijn, hij zit vaak op de bank zonder muis email en dergelijke te checken. Veel laptops hebben hier problemen mee lees ik.

Ik hoop dat er niet teveel eisen worden gesteld, een goede compromis is ook geweldig!

Met vriendelijke groet,

Wiets