Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Eerst pc opnieuw opstarten of een cold boot.
De eerste keer dat je een programma opstart, leest hij de bestanden van de SSD of HDD.
De 2e keer dat je hetzelfde programma opstart, leest hij het vanuit het RAM.
RAM is veel sneller dan een M.2 SSD of een SATA SSD.
Ik heb SATA SSD's, maar merk geen verschil of het programma vanaf de SSD wordt gelezen of het RAM.
Ik weet niet of je deze review al had gelezen?
Hier een test kwa snelheid tussen M.2 SSD's vs SATA SSD's.
http://nl.hardware.info/r...2-ssds-pcmark8-deelscores
Een M.2 SSD is sneller met programma's opstarten, maar echt heel veel scheelt het niet.
De eerste keer dat je een programma opstart, leest hij de bestanden van de SSD of HDD.
De 2e keer dat je hetzelfde programma opstart, leest hij het vanuit het RAM.
RAM is veel sneller dan een M.2 SSD of een SATA SSD.
Ik heb SATA SSD's, maar merk geen verschil of het programma vanaf de SSD wordt gelezen of het RAM.
Ik weet niet of je deze review al had gelezen?
Hier een test kwa snelheid tussen M.2 SSD's vs SATA SSD's.
http://nl.hardware.info/r...2-ssds-pcmark8-deelscores
Een M.2 SSD is sneller met programma's opstarten, maar echt heel veel scheelt het niet.
indd het scheelt niet heel erg veel . dan vraag ik me af het nu meerprijs van nu wel rechtvaardigt .. denk dat ik dan ook gewoon een 850 evo in de laptop zet en mijn huidige ssd in mijn desktop laat zitten
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Het voordeel van M.2 is dat deze iets sneller is en je een SATA aansluiting overhoudt. Zeker bij laptops is dit een voordeel, gezien je dan nog een grote HDD kan plaatsen voor je overige data naast je OS en programma's.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Het verschil zal zeker niet zo groot zijn in beleving als de verandering van HDD naar SSD. Zeker niet in dagdagelijks gebruik. Het is pas bij toepassingen die intensief gebruik maken van je opslagruimte (wanneer je met zeer grote bestanden werkt) dat je het verschil echt gaat merken. Of het die investering waard is zal dus vooral afhangen van waar je vooral snelheid hoopt te winnen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ik heb een Intel 750 gehad en ook een 850 EVO en nee gewoon in normaal windows, programmas en game gebruik merk je het niet.
Let overigens wel op dat je laptop nvme ondersteund als je voor de 950 pro gaat.
Let overigens wel op dat je laptop nvme ondersteund als je voor de 950 pro gaat.
Pagina: 1