Speakers voor in de badkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 715725

Topicstarter
Beste mede Tweakers

Sinds kort zijn we hier in huis het een en ander aan het verbouwen. Van de keuken tot de slaapkamers tot de gang ... noem maar op!

Nu komt de badkamer ook aan de beurt en had ik er graag wat speakers in het plafond gestoken, maar het probleem is dat ik er nauwelijks iets van af ken. Na enige tijd wat rond te surfen op het internet ben ik er ook nog niet wijs uit geworden omdat er wel 100 merken bestaan met elk 10.000 verschillende types. Daarom zou ik wat raad aan u willen vragen, de kenners, omtrent de perfecte speakers in verhouding van prijs/kwaliteit. Wat voor mij lijken de goedkope op de wat duurdere ;-)

Als laatste zou ik ook nog een goede amp willen waar de speakers op toe komen, deze zal dan verbonden worden op een Apple airport die als stream point dienst zal doen.

Alvast bedankt voor uw antwoorden _/-\o_

Met vriendelijke groeten

Sebastiaan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-05 23:47
De Bowers&Wilkins Ci300 serie is geschikt voor gebruik in vochtige ruimtes vanwege het gebruikte materiaal.

Combineer dat met bijvoorbeeld een HEOS Amp en je hebt ook nog eens een leuk begin van een multiroomsysteem. Beter dan klooien met Airplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste

Aangezien het maar speakers zijn om wat muziek te luisteren in de douche, bad ben ik niet van plan om er 700 euro aan uit te geven.

Zijn er geen andere opties?

Toch al bedankt voor uw antwoord!

Met vriendelijke groeten Sebastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:53
Je hebt er geen budget bij gezet,wat je er aan kwijt wilt,dus tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou aanraden om dat bijzonder simpel te houden en bijvoorbeeld zo'n waterdichte bluetooth speaker met zuignap te nemen. Daar komt vrij redelijk geluid uit :)

http://www.bol.com/nl/p/b...34053928-9200000041949054

Niet te vergelijken met een set van een woonkamer en ook niet zo goed als een sonos play 1 (die is ook waterdicht :P), maar voor de douche denk ik een prima optie.

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 12-12-2015 22:36 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
http://www.waterdichteaudio.nl/Complete-Audio-PakkettenJe kan iets met 12 volt speakers doen.

Die kunnen wel wat vocht hebben.
Zou je alleen een even moeten kijken voor een 12 volt adapter maar lijkt me wel te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:28

FreakNL

Well do ya punk?

Ben erg tevreden met mijn oplossing:

FreakNL in "badkamer audio"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie antwoord.

De speakers die u heeft aangekocht lijken me wel wat:
http://www.redcoon.nl/B29...R1640_Marine-luidsprekers

Nu vraag ik mij gewoon af of je echt het verschil gaat horen tussen de 160W versie en de 100W? Tenslotte maar voor onder mijn douche ;-)

Voor een amp moet ik nog even zoeken wat me het best lijkt. Weet nu ook al wat ik niet moet kopen aan de hand van uw topic. (@FreakNL Was deze dan zo slecht?)

Voor de rest, zijn er nog enkele mensen die me bepaalde sites kunnen aanraden voor het aankopen van kwaliteitsvolle speaker kabels? Diegene die ik nu heb voor mij home cinema zijn aan vervanging toe + heb er nog nodig voor mijn badkamer projectje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wattages moet je je niks van aantrekken, zie ook de FAQ van dit subforum. Zolang je niet op vol vermogen draait is er namelijk niks aan de hand :)

En met dit soort speakers hoef je ook niet naar kwaliteitskabels te kijken. Gewoon wat tweelingsnoer van de bouwmarkt doet het prima. Akoestisch gezien is een badkamer een drama, dus moet je niet teveel geld stoppen in dure dingen waar je niks van kunt horen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus ik ben nog wat op zoek geweest en kwam enkele heel goedkope speakers tegen. Aangezien mijn kennis op vlak van speakers echt praktisch niets is ... wat is het grote verschil tussen die goedkope: http://goo.gl/zQWCCJ en de andere Pioneers die ik hier in gelinkt heb.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Welkom op het forum. We schrijven elkaar hier geen brieven dus je post beginnen met "beste" is niet nodig. Daarnaast raad ik je aan deze even te bekijken: Het algemeen beleid #groeten

Aangezien je aankoopadvies vraag, krijgt je topic een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand die me kan zeggen wat het verschil is tussen de goedkope speakers en de wat duurdere?

Zoals eerder vermeld, mijn kennis hiervoor is nagenoeg niets, dus mijn excuses voor deze wat onbenullige vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fantasma7988
de gebruikte componenten zijn anders en dat maakt dat de ene beter is als de ander.
Tevens zie je dat dus terug in bijvoorbeeld het frequentie bereik van de speakers.?
Hieronder beide specificaties daarin kan je dus zien dat de duurdere speakers meer bereik hebben .

De goedkope :passieve plafond luidspreker – 100 volt
4.25 inch woofer
audio:
type: fullrange
RMS vermogen: 10 Watt
piek vermogen: 20 Watt

impedantie: 8 Ohm
power tap 1: 6 Watt / 1667 Ohm
power tap 2: 3 Watt / 3333 Ohm
power tap 3: 1.5 Watt / 6667 Ohm
maximale geluidsdruk: 100.8 dB SPL
frequentie bereik: 70 Hz tot 14 kHz

De duurdere :
16cm2-wegg Coaxiaal Marine Speaker
Maximaal vermogen: 160 Watt
RMS vermogen: 30 Watt
Frequentie bereik: 30 Hz - 30 kHz
Impedantie: 4 Ohm
Gevoeligheid: 91dB
Injection-Molded Polypropylene Conus
Waterproof & High-Compliance Rolled Edge
De slimme klant weet redcoon.com is beter!
Heat Resistant Voice Coil
Gold Plated Terminals
Strontium Magneet

Marine Waterproof Design
Waterbestendig
UV-werend

wattage is niet heel belangrijk bij deze maar het bereik is wel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke bedankt voor uw tijd!

Ik ga dus best de Pioneers nemen op redcoon. Zal ze dan meer morgen eens bestellen! Tenzij er nog beter opties uit de bus komen. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Fantasma7988 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:23:
de gebruikte componenten zijn anders en dat maakt dat de ene beter is als de ander.
Tevens zie je dat dus terug in bijvoorbeeld het frequentie bereik van de speakers.?
Hieronder beide specificaties daarin kan je dus zien dat de duurdere speakers meer bereik hebben .

De goedkope :passieve plafond luidspreker – 100 volt
4.25 inch woofer
audio:
type: fullrange
RMS vermogen: 10 Watt
piek vermogen: 20 Watt

impedantie: 8 Ohm
power tap 1: 6 Watt / 1667 Ohm
power tap 2: 3 Watt / 3333 Ohm
power tap 3: 1.5 Watt / 6667 Ohm
maximale geluidsdruk: 100.8 dB SPL
frequentie bereik: 70 Hz tot 14 kHz

De duurdere :
16cm2-wegg Coaxiaal Marine Speaker
Maximaal vermogen: 160 Watt
RMS vermogen: 30 Watt
Frequentie bereik: 30 Hz - 30 kHz
Impedantie: 4 Ohm
Gevoeligheid: 91dB
Injection-Molded Polypropylene Conus
Waterproof & High-Compliance Rolled Edge
De slimme klant weet redcoon.com is beter!
Heat Resistant Voice Coil
Gold Plated Terminals
Strontium Magneet

Marine Waterproof Design
Waterbestendig
UV-werend

wattage is niet heel belangrijk bij deze maar het bereik is wel groter.
Nou vergelijk je appels met peren. 100v is voor een omroepinstallatie en die Marine voor in een auto of boot. De laatste zijn eigenlijk waterproof autospeakers, niet meer of minder. Die kun je met een normale versterker aansturen. De 100v speakers heb je een speciale versterker boor nodig.
Bovendien vergelijk je op wattage en dat zegt helemaal niks, zeker niet als je dan ook nog de RMS pakt :X
Ter indicatie: bij normaal volume spelen verbruik je een paar watt, geen tientallen of honderden ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fantasma7988
Uh volgens mij gaf ik ook aan dat wattage helemaal niet belangrijk is.
Die marine speakers zijn inderdaad voor in een boot en niet voor in de auto maar dus wel geschikt voor de badkamer.

Wat ik zei is dat het frequentie bereik belangrijk is en dat bij de marine speaker duidelijk beter is.
Plus dat het een 2 weg speaker is.

Ts gaf de link van de 100 volt speaker hier heb ik niets overgezegd alleen de speakers onder elkaar gezet.

Maar jij mag me wel vertellen hoe jij een auto speaker selecteerd voor aanschaf ,buiten het feit dat je op verschillende forums post dat wattage niet belangrijk is .

Als ik kijk let ik op het bereik,de componenten
De gevoeligheid en de ohm.
En naar mijn weten is het wattage wel belangrijk bij de juiste gevoeligheid en ohm om de juiste versterker te gebruiken

Topicstarter
Of watt er nu toe doet of niet, ik ben blij dat jullie mij beide trachten iets bij te brengen in verband met speakers. Ik vind het zeer handig om al deze elementen te mogen lezen ;-)
Maakt uiteindelijk mijn visie weer wat opener voor eventueel toch een ander setje, in plaats van deze boot speaker.

(Kan toch moeilijk zijn hé, iets zoeken waar je niets van afweet)

• Fantasma7988
Haha ja sorry voor het off topic discussiëren .

Maar wat is nu je budget ? En ga de versterker op zolder plaatsen of in de badkamer zelf ?

Topicstarter
Budget voor de speakers en de versterker gaat rond de 250-300 zijn. Moeten geen luxe speakers zijn voor de badkamer.

De versterker komt in een kast in de badkamer. Of is toch de bedoeling, moet de kabels nog zien door te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Om nog even terug te komen op dit topic.

Ik heb reeds enkele speakers aangekocht. Ben nu nog op zoek naar een goede amp. (Zou er mijn AE op aansluiten die hier toch maar staat.)

Zou deze een goede zijn? http://www.maxtotaal.nl/6...ling-en-ventilatorkoeling

Andere mogelijke optie is ook om een nieuwe receiver te kopen in mijn slaapkamper. (Budget rond de 800, liefst met speakers dan.) En dat dan als multiroom te gaan gebruiken. (Geen idee welke receivers dit kunnen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voelt wat zagerig aan, maar aangezien ik toch een uiteindelijk wil gaan beslissen zou ik het op prijs stellen als iemand me kan helpen.

Oftewel met een kleine goed amp. (Max 100 euro, komt een Airport Express bij dan om via airplay te streamen.)

Oftewel een nieuwe receiver voor in mijn slaapkamer, waar ik ook dan de boxen van de badkamer kan op aansluiten. Multiroom (Prijs 800 euro).

Heb al bijna elke website op afgestoomd naar deze zaken, maar je hebt letterlijk duizenden mogelijkheden.. dus ik kom er echt niet uit.
Pagina: 1