Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan geen Windows Server 2012 R2 installeren

Pagina: 1
Acties:

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Goedenavond,

Tijdens de Windows 2012 R2 setup loop ik telkens tegen het probleem aan "We couldn't create a new partition or locate an existing one. For more information, see the Setup log files" als ik de installatie wil starten.

Op vele forums wordt geadviseerd om met diskpart de schijf te formatteren(list disk, select disk, clean all, create partition primary, format fs=ntfs quick, active, assign) maar dit heb ik al tig keer gedaan door de SSD in een dock aan te sluiten op m'n laptop maar blijf dezelfde foutmelding krijgen.

Bios is gereset naar default setting en er zit geen extra SD kaart of HDD/SSD in de desktop.

Onboard SATA/IDE Ctrl Mode staat op AHCI.

Ik ben een beetje ten einde raad, hoop dat iemand een weet hoe ik dit werkend krijg...

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 11:39
Al geprobeerd de SSD in je notebook te proppen en vervolgens hierop 2012 proberen te installeren?
Indien dit ook niet lukt is er iets mis met de SSD.

• H8M3CuzUaintM3
HiDNN schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:40:
Al geprobeerd de SSD in je notebook te proppen en vervolgens hierop 2012 proberen te installeren?
Indien dit ook niet lukt is er iets mis met de SSD.
Nee nog niet geprobeerd, maar lijkt me dat dit niet efficient is om hem vervolgens weer in de desktop terug te plaatsen. Lijkt me dat ik hiermee de hardware niet overeenkomt?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja wat staat er dan in de logfiles ....

ik heb wel een home server zitten installeren op een te kleine drive en dan bokt hij er uit zonder een duidelijke melding in het log geloof ik (lang geleden dus ik weet het niet precies)

[ Voor 70% gewijzigd door Fish op 11-12-2015 21:46 ]

Iperf

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 11:39
supra_indo schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:42:
[...]

Nee nog niet geprobeerd, maar lijkt me dat dit niet efficient is om hem vervolgens weer in de desktop terug te plaatsen. Lijkt me dat ik hiermee de hardware niet overeenkomt?
Dat klopt inderdaad, maar het is alleen om te testen of het niet aan de SSD ligt. Want zoals je beschreef lijkt het niet aan de machine te liggen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:06

DarkSide

theres no place like ::1

zie je wel een HDD om een partitie op aan te maken?
anders tijdens de setup extra drivers installaren waarmee je je HDD herkenbaar maakt voor de setup van 2012

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• H8M3CuzUaintM3
HiDNN schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:45:
[...]

Dat klopt inderdaad, maar het is alleen om te testen of het niet aan de SSD ligt. Want zoals je beschreef lijkt het niet aan de machine te liggen.
Heb de SSD eens in me laptop gedaan en de setup gestart, zelfde foutmelding... Tevens ook even een splinternieuw SSD uit het magazijn gepakt, zelfde foutmelding met de desktop. Tevens Windows 7 installatie gaat wel goed...

[ Voor 4% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 11-12-2015 21:58 ]

• H8M3CuzUaintM3
DarkSide schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:50:
zie je wel een HDD om een partitie op aan te maken?
anders tijdens de setup extra drivers installaren waarmee je je HDD herkenbaar maakt voor de setup van 2012
Ja SSD is wel zichtbaar en kan er ook een partitie op aanmaken...

• DarkSide

DarkSide

Hoe start je de installatie?
vanaf CD? Of vanaf USB? Je meld dat er geen extra SD kaartjes e.d in zitten. Maar meestal installaren we via USB tegenwoordig.
Dit kan soms met USB3 poorten een probleem geven. Of als de bootorder in de bios niet op HDD als eerste staat.
Zet HDD op first boot. En start op middels F9 (of andere toets om de USB te selecteren).
Dan start de installatie en kunnen de boot partities op de HDD gemaakt worden.
Als je USB als first boot hebt kan het zijn dat windows daar de boot partities op wilt maken en dat vindt windows niet fijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• H8M3CuzUaintM3
DarkSide schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:13:
Hoe start je de installatie?
vanaf CD? Of vanaf USB? Je meld dat er geen extra SD kaartjes e.d in zitten. Maar meestal installaren we via USB tegenwoordig.
Dit kan soms met USB3 poorten een probleem geven. Of als de bootorder in de bios niet op HDD als eerste staat.
Zet HDD op first boot. En start op middels F9 (of andere toets om de USB te selecteren).
Dan start de installatie en kunnen de boot partities op de HDD gemaakt worden.
Als je USB als first boot hebt kan het zijn dat windows daar de boot partities op wilt maken en dat vindt windows niet fijn.
Installatie verloopt via een bootable USB stick. Heb eens 2008 R2 geflasht op de usb en krijg eenzelfde foutmelding "Setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition. See the Setup log files for more information." De desktop heeft geen USB 3.0 poorten. Bootorder is first USB HDD en second is Hard Drive, en dat doet hij ook wel netjes.

Ook als ik de boot priority op first USB HDD zet start hij netjes de setup. boot partities gewijzigd naar hoe je het zegt om de HDD dan als eerste te zetten zodat hij wel de HDD leest, maar blijf dezelfde foutmelding krijgen zowel met 2008 R2 als 2012R2

:X :?

• DarkSide

DarkSide

Soms gaan GPT partities "raar" En kan je converten naar MBR.
Ook kunnen sommige USB 3 sticks (ookal heb je geen USB 3 poorten) vreemd doen. Dus andere USB stick gebruiken.
Als laatste zou je kunnen booten van de SDD.

Boot Windows installation from USB flash drive.
Press Shift+F10.
In console type diskpart.exe and press enter. In this program execute following:
select disk=0. Disk 0 is your destination drive, so be careful, all information on this drive will be removed.
create partition primary size=xxx, where xxx – is the size of new partition.
select partition=1.
active.
format fs=ntfs quick.
assign.
exit, now you have bootable drive C.
Navigate to USB flash drive, in my case: cd d:.
Copy all files from USB drive to C: drive: xcopy d: c: /e /h /k.
Go to boot folder: cd boot.
Make you C: drive bootable with following command: bootsect /nt60 c:.
Put off USB flash drive from computer and restart them.
Install Windows.
Remove unnecessary menu item from bootscreen.
Run cmd.exe as Administrator
See boot menu list bcdedit
Find Windows Setup and copy identifier
Run bcdedit /delete {identifier}

• H8M3CuzUaintM3
DarkSide schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:43:
Soms gaan GPT partities "raar" En kan je converten naar MBR.
Ook kunnen sommige USB 3 sticks (ookal heb je geen USB 3 poorten) vreemd doen. Dus andere USB stick gebruiken.
Als laatste zou je kunnen booten van de SDD.

Boot Windows installation from USB flash drive.
Press Shift+F10.
In console type diskpart.exe and press enter. In this program execute following:
select disk=0. Disk 0 is your destination drive, so be careful, all information on this drive will be removed.
create partition primary size=xxx, where xxx – is the size of new partition.
select partition=1.
active.
format fs=ntfs quick.
assign.
exit, now you have bootable drive C.
Navigate to USB flash drive, in my case: cd d:.
Copy all files from USB drive to C: drive: xcopy d: c: /e /h /k.
Go to boot folder: cd boot.
Make you C: drive bootable with following command: bootsect /nt60 c:.
Put off USB flash drive from computer and restart them.
Install Windows.
Remove unnecessary menu item from bootscreen.
Run cmd.exe as Administrator
See boot menu list bcdedit
Find Windows Setup and copy identifier
Run bcdedit /delete {identifier}
Wauw, ik was al bezig met bovenstaande via http://druss.co/2014/07/f...-18-7-vista-etc-from-usb/

Installatie files via X: erop gezet, USB verwijderd en na reboot gaat het wel...

Ik denk dan inderdaad dat booten vanaf een USB 3.0 stick fout gaat? Ik kan me even niks anders bedenken...

Installatie loopt nu, zal straks even een update geven als het gelukt is _/-\o_

• H8M3CuzUaintM3
Het is gelukt!

Tijdens het opstarten krijg ik nu telkens de keuze uit

Choose an operating system to start, or press TAB to select a tool:

Windows Server 2012 R2
Windows Setup [EMS Enabled]

Hoe kan ik er voor zorgen dat hij by default start vanaf de eerste en deze keuze niet telkens weergeeft?

• H8M3CuzUaintM3
Het is al gelukt vanuit msconfig - boot tab. Thanks voor de hulp, topic kan gesloten worden!

• DarkSide

DarkSide

Topic sluiten hoeft natuurlijk niet.
99,9% kans dat het de usb3 stick is.
Sommige sticks gedragen zich niet als removable device maar als hdd.
Kan dus zijn dat jij er ook zo een hebt en dat de installatie dat ziet en dus toch iets weg wil schrijven naar stick

Mooi dat gelukt is.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:09
DarkSide schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 08:09:
Topic sluiten hoeft natuurlijk niet.
99,9% kans dat het de usb3 stick is.
Sommige sticks gedragen zich niet als removable device maar als hdd.
Kan dus zijn dat jij er ook zo een hebt en dat de installatie dat ziet en dus toch iets weg wil schrijven naar stick
Jep. Dit is ook tot nu toe altijd mijn ervaring geweest. Ik gebruik altijd USB2 sticks om dit issue te verhelpen.
Pagina: 1