Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• devinjanssen
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15-07 12:03
Voor ons nieuwe huis ben ik op zoek naar een nieuwe TV. Momenteel kijken wij op een 32 inch Samsung tv van 9 jaar oud. Vervangen is dan ook wel wenselijk,,

Eigenlijk was ik geintresseerd in de Samsung 48JU7000L. Prima tv voor een redelijke prijs (1199).
Maar... Na het lezen van verschillen artikelen over huidige tv technieken/trends wil ik graag de Samsung 55JS8000 of de LG EG910v overwegen. Een LED tv tegen OLED.

Vandaag ben ik de OLED tv gaan bewonderen in de winkel. Mooie tv om te zien maar door de vele verlichting in de winkel had ik niet meteen het wauw gevoel. Voor de best ervaring moet ik deze tv eigelijk in een donkere woonkamer bekijken.

Ik vind het moeielijk om een keuze te maken tussen Samsun S-UHD en LG OLED, oftewel:

4k, HDR, Quatums dots tegen OLED,1080p

Zelf kijken wij veel naar regulieren NL zenders, dus de beste beeldervaring zullen wij het beste ervaren met de oled tv. 4k uizendingen voor de reguleren NL zenders zie ik de komende jaren nog niet gebeuren.

Tenslotte zit ik met de beeldgrootte van de TV. De kijkafstand is 3.40m en de tv moet aan muur hangen van 2.50 breed. Geen idee of 55 inch hier mooi in verhouding staat.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mocht de kijkhoek belangrijk zijn bij jullie opstelling in huis dan heb je meteen de grootste beperking van de Samsung (en van iedere niet Plasma/Oled) te pakken. Indien vrijwel iedereen in huis redelijk recht voor de TV zal zitten dan hoeft dat geen issue te zijn vanzelfsprekend. Als je TV's gaat bekijken en vergelijken in een TV-zaak, dan bekijk het beeld ook eens van de zijkant. Mogelijk worden de verschillen tussen de modellen en uitvoeringen dan wat meer duidelijk. Indien de Oled je geen wauw gevoel gaf, vergeleken met zijn LCD tegenhangers, dan stond deze mogelijk niet optimaal in-/opgesteld. De meeste kijkers krijgen namelijk wel een idee hoe goed het beeld is (of kan zijn), maar mogelijk was de belichting in desbetreffende winkel verre van ideaal?

Er is een Oled topic, mogelijk kan je daar nog wat zinnige informatie vandaan halen?

Oled 2015

A smile a day....

• devinjanssen
De belichting was niet totaal niet ideaal. De hele winkel hong vol met TL lampen.

De kijkhoek van de OLED is zeker een pluspunt en komt zeker tot zijn recht bij onze woonkamer indeling.

Inmiddel heb ik get OLED topic gevonden. Het zou helemaal geweldig zijn als deze tv HDR ondersteund. Dit is nog een openstaande vraag. 4k vindt ik geen minpunt gezien het ziggo bronsignaal nauwelijks 1080p ondersteund.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens mij ondersteund de 910V het op dit moment zeker niet, en mocht het via een firmware_update later toegevoegd gaan worden, dan zou dat enkel voor streaming content gaan gelden als ik dat goed heb begrepen. Het e.e.a. heb ik o.a. hier gelezen.

A smile a day....

• devinjanssen
Na het lezen, klopt het inderdaad. Jammer dat er zo 'n groot prijsverschil is tussen de 910v en de 920v. (+1500euro) Anders wist ik het wel.

Neemt niet weg dat de 910 mooi beeld levert in vergelijk met een led tv. De 920 zou enkel helemaal klaar zijn voor de toekomst.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Edit: boodschap is doorgekomen ;)

[Voor 85% gewijzigd door hardware-lover op 13-12-2015 14:22]

A smile a day....

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True