Downgrade windows 10 na maand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemJWZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-08 11:18
Hallo

Ik heb mn pc een maandje geleden naar windows 10 geupgrade maar ben er wel klaar mee, er zitten bij mij aardig wat buggs in(start menu werkt niet, search balk werkt niet, programma's die niet reageren, etc) Ben er onderhand wel klaar mee.... Ik zou nu graag weer willen downgraden naar windows 7, puur omdat die stabieler is... Maar het probleem is nu dat de maand van terugzetten al om is.... Enig idee hoe ik nog naar windows 7 terug kan komen?

Mvg Willem

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:04

Umbrah

The Incredible MapMan

De problemen oplossen en Win10 blijven gebruiken (wat sowieso een long-term oplossing is...); óf een re-install doen, 100% opnieuw beginnen zijn je opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
Ik vind het in principe geen probleem om windows 10 te blijven gebruiken, maar ik kan zelfs het startmenu niet openen..... 100% opnieuw beginnen is ook niet echt een optie (ivb met gamesaves)

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

Geen idee of je al een x een clean install gedaan hebt?
Heb nu al heel wat systemen geupdate. En alle werken eigenlijk prima. 2 ging de upgrade wel goed. Maar was het resultaat hangde explorer. En niet juist werkende start schermen.
Een clean install van die systemen loste de problemen op.

Niets staat je in de weg om terug naar 7 te gaan. middels een clean install.
Maar zou toch voor een clean install van 10 gaan.

edit. mbt je gamesaves misschien kan je zoeken hoe je die veilig kunt stellen?
soms is daar nog wel eens een optie voor.
Maar terug naar 7 betekend volgens mij toch echt alleen middels een clean install

[ Voor 19% gewijzigd door DarkSide op 11-12-2015 21:26 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 08:13
Ik had bij mijn upgrade van windows 8 naar 10 ook aardig wat bugs. Erna een reinstall en je begint weer schoon. Toen had ik helemaal geen last van bugs. Persoonlijk vind ik win 10 echt heerlijk om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
Heb bij 2 andere pc's ook de upgrade naar 10 gedaan, daar geen problemen bij gekregen.. Alleen bij mijn computer..... Maar als ik dus een clean install ga doen, ben ik alsnog al mijn files kwijt?

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, terug gaan is geen oplossing. Probeer eens een sfc /scannow uit te voeren; en in powershell een:

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

WillemJWZ schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:29:
Heb bij 2 andere pc's ook de upgrade naar 10 gedaan, daar geen problemen bij gekregen.. Alleen bij mijn computer..... Maar als ik dus een clean install ga doen, ben ik alsnog al mijn files kwijt?
om wat voor files praten we?
Documenten. foto;s e.d raak je niet kwijt. Daar kan je een backup van maken (niet eens nodig als ze op D staan bv (altijd handig om dat toch te doen))
Save games kan wel een issue zijn. Maar je zou eventueel eens kunnen kijken of je die ook kunt bewaren door daar even op te googelen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
DarkSide schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:31:
[...]

om wat voor files praten we?
Documenten. foto;s e.d raak je niet kwijt. Daar kan je een backup van maken (niet eens nodig als ze op D staan bv (altijd handig om dat toch te doen))
Save games kan wel een issue zijn. Maar je zou eventueel eens kunnen kijken of je die ook kunt bewaren door daar even op te googelen.
In principe praten we alleen over savegames, en een aantal instellingen van programma's... Maar dat zijn wel weer savegames waar veel tijd in zit (OA Fallout 4....) Foto's en documenten zijn niet echt belangrijk, dit is meer mijn game pc......

-EDIT
Umbrah schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:30:
Tsja, terug gaan is geen oplossing. Probeer eens een sfc /scannow uit te voeren; en in powershell een:

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Ik heb jou tips uitgevoerd, het startmenu en de zoekbalk werken weer :D Heel erg bedankt voor de moeite! :)

[ Voor 25% gewijzigd door WillemJWZ op 11-12-2015 22:06 ]

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

WillemJWZ schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:20:
Hallo

Ik heb mn pc een maandje geleden naar windows 10 geupgrade maar ben er wel klaar mee, er zitten bij mij aardig wat buggs in(start menu werkt niet, search balk werkt niet, programma's die niet reageren, etc) Ben er onderhand wel klaar mee.... Ik zou nu graag weer willen downgraden naar windows 7, puur omdat die stabieler is... Maar het probleem is nu dat de maand van terugzetten al om is.... Enig idee hoe ik nog naar windows 7 terug kan komen?

Mvg Willem
Ik heb precies hetzelfde gezeur als jou,.
start menu werkt wel, maar is een stuk trager dan na de eerste keer opstarten.
search balk werkt helemaal niet.
rechtermuisknop menus op de taakbalk werken niet.

dit doet zich allemaal voor minder dan een dag na een clean install.
schijnt te maken hebben met die search functie,.

ik zou eerder een oplossing willen vinden dan een downgrade te moeten doen,.

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
bbr schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:15:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gezeur als jou,.
start menu werkt wel, maar is een stuk trager dan na de eerste keer opstarten.
search balk werkt helemaal niet.
rechtermuisknop menus op de taakbalk werken niet.

dit doet zich allemaal voor minder dan een dag na een clean install.
schijnt te maken hebben met die search functie,.

ik zou eerder een oplossing willen vinden dan een downgrade te moeten doen,.
Probeer de dingen die Umbrah heeft gezegd, die hebben bij mij de problemen opgelost. Heb jij je windows minder dan een maand geupgrade? Dan kun je nog downgraden...

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

WillemJWZ schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:01:
[...]

Probeer de dingen die Umbrah heeft gezegd, die hebben bij mij de problemen opgelost. Heb jij je windows minder dan een maand geupgrade? Dan kun je nog downgraden...
Tis een clean install laptop,. dus downgraden geen optie.

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd, ik loop nu tegen het probleem aan dat ik met steeds meer (wat oudere programma's) merk dat ze slecht met windows 10 werken en ik graag weer terug ga naar windows 7... Maar de upgrade is inmiddels 3 maanden geleden voor mij.

Volgens de microsoft kon ik mijn code invoeren en bestanden downloaden, maar als ik m'n product key ingaf, kwam er een error dat ik met een toegekende windows 7 zit die vast zit aan samsung.... Iemand een tip hoe ik terug kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Je pc heeft een recovery toch? eigen media gemaakt. Meegeleverd door fabrikant?
Die kan je gebruiken. anders kijken voor een iso die werkt met jouw code. Of contact opnemen met fabrikant voor herstel software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-10 19:39
Ik zou gewoon een clean install doen. Windows 10 is niet alleen visueel anders, maar onder de motorkap ook beter en efficiënter. Ik zou gewoon alle handel opnieuw installeren en vanaf daar verderkijken.
Pagina: 1