Toon posts:

Game/steam/record pc ~€1350,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik heb tot nu toe altijd een laptop gehad en ik ben het langzaam een beetje zat het worden de games zijn gewoon te zwaar ervoor en ben daardoor op het idee gekomen om een pc proberen samen te stellen.
Ik heb een beetje research gedaan erover en ben op dit systeem uitgekomen, ik heb de meeste info gevonden hier in het desktop aankoop advies forum sectie.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, Video recording van de games (Action! steam edition), video's bewerken (Movie Studio Platinum 13) en streamen naar Twitch.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Op dit moment heb ik een maximum budget van €1350,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#ProductPrijsSubtotaal
2AOC i2476Vwm Zilver, Zwart€ 162,95€ 325,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 325,90

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet bepaald een voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag de nieuwere spellen op high tot max settings kunnen spelen op ~60fps.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of dingen beter kunnen voor dit budget.
Ik had ook nog een aantal vragen.
1. Kan ik beter een i7-6700 pakken voor te streamen en met videorecording of is de i5-6600 ook goed genoeg voor dit?
2. Is de voeding goed? niet te weinig watt of gewoon weg way too much?
3. Ik weet haast niks over mobo's is het ding dat ik gekozen heb een goeie keuze?
4. Is de Sythe Fuma een goeie CPU koeler wat ik heb mensen hier en daar zien posten dat het een te zware koeler is dat het de mobo een beetje doet doorbuigen door het gewicht is dit waar?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 234,80€ 234,80
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 81,95€ 81,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 364,50€ 364,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Nanoxia Deep Silence 5 Rev. B Zwart€ 125,89€ 125,89
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 27,95€ 27,95
1G.Skill Ripjaws 4 F4-2133C15D-16GRR€ 92,50€ 92,50
1be quiet! Straight Power 10 600W€ 99,95€ 99,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 80,89€ 80,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.156,38

Tips zijn altijd welkom en alvast bedankt voor alle hulp!! _/-\o_

~lougelizard

Edit: aanpassing gemaakt aan CPU cooler en RAM geheugen.
Edit 2: voeding aangepast naar 600Watt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2015 16:03 ]

• tom.vwersch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-07-2023
ik denk zeker dat je baat gaat hebben bij een i7 als je gaat streamen renderen en gamen tegelijkertijd. YouTube: CPU Cores for Gaming, Streaming, & Rendering Simultaneously - Is More Actually Better?
Over het gewicht van de cooler kan ik niet veel zeggen maar ik weet wel dat de nieuwe moederborden dunner zijn en daardoor makkelijker kunnen breken, zal wss niet gebeuren maar toch. ook hoef je er niet zoveel in te investeren want je gaat toch niet overklokken dus met een mugen 4 ofzo ga eigenlijk ook al overkill. is niet erg blijft ie lekker cool en stil. maar hier zou je best op kunnen besparen. Voeding ziet er prima uit je zou eventueel voor een fully modulair model kunnen gaan bijvoorbeeld de RMxxx serie van corsair.
verder zie ik de case uitsteken in prijs maar als jij daar blij van wordt moet je dat zeker doen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie Tom!

Ik denk niet dat het ooit zo ver zou komen dat ik ga streamen, renderen en gamen te gelijkertijd. Dus denk ik dat de i5 gewoon goed genoeg is.
Ik zal de CPU koeler aanpassen aan je feedback, had niet gedacht dat het echt overkill zou zijn.
Qua voeding hoeft het voormij niet extra fully modulair te zijn. de voeding die ik heb laat ik dan maar gewoon zo voor nu dan.

De kast heb ik gekozen omdat die lekker groot en lomp is. dan hoef ik niet extra een bracket eruit tehalen en past de videocard er ook nog gewoon in met extra plek voor hdd's voor in de toekomst.

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 14:52
een leuke build! weet wel dat je ram wordt teruggeklokt door je cpu, mogelijk kun je nog 2 tientjes besparen en andere 2133 mhz ram nemen (niet gekeken hoeveel t scheelt)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie TweakerXs,

Ik had dat nog niet eens door dat de ram terug geklokt zou worden door de cpu! en het bespaard me idd 2 tientjes! heb het aangepast in de lijst.

Heeft iemand nog wat tips of zou het zo gekocht kunnen worden?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 09:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
#onbeschoft schopje omhoog. sorry voor dit!

ben van plan deze build woensdag tekopen.. maar ben het twijfelen over de power supply vanwege deze site: http://outervision.com/power-supply-calculator dat aan geeft dat ik een voeding nodig heb van 536 watt maar weet niet of dit ook zo is vanwege dat iemand anders aangaf dat de site het erg ruim neemt.
dus ik ben van plan een 600 watt voeding te pakken of is dat het gewoon niet waard?

Misschiens nog wat anders optemerken aan deze build?

Edit: nog niet gekocht vanwege de voeding waarover ik nog niet 100% zeker ben.
Edit 2: ben toch maar voor de 600Watt voeding gegaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2015 15:58 ]

Pagina: 1