Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:03
Mede Tweakers,

Ik ben op zoek naar mensen die ook een Philips Fidelio E5 hebben. Ik heb problemen met de surroundmodus van het systeem. Als er meerkanaals audio naar de E5 wordt gestuurd dan wordt het centerspeaker kanaal weergegeven door de beide losse surroundspeakers. En de beide voor en achter kanalen worden respectievelijk door beide door de linker of de rechter vaste voorspeaker weergegeven.

ik heb het getest met meerdere invoerapparaten zoals PS3, bluray en Raspberry. Verschillende aansluitingen zoals HDMI ARC als Optisch en meerdere formaten zoals AAc, DTS en DD. Allen hetzelfde probleem.
ook is alles al hersteld naar de fabrieksinstellingen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring? komt er echt surround van achter?

Ik heb al contact gehad met Philips maar die konden mij telefonisch niet verder helpen na 45 min. die gaan nu verder uitzoeken of mijn fidelio herstelt kan worden of omgeruild. maar voordat het zo ver is wil ik echt zeker weten dat het niet aan mij ligt!

Alvast bedankt!

Gr. Bjorn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat is een 4.1 set? Komt er niks aan dialoog uit de fronts? Als je zo'n surround test video speelt komt klopt het ook niet? http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=51024

Als ik zo eens de handleiding scan zou het kunnen dat de surround speakers niet schakelen naar surround modus als je ze ontkoppelt?
Als de surround-luidsprekers niet op de basisluidsprekers staan, kunt u alleen de surroundmodus gebruiken.
Ik zou sowieso eerst eens nog een keer handmatig koppelen
Koppelen met de subwoofer
1 Schakel de basisluidsprekers en de subwoofer in. » Als er geen verbinding is met de basisluidsprekers, knippert de witte LED op de subwoofer langzaam.
2 Druk op de knop CONNECT (Verbinden) op de subwoofer om naar de koppelmodus te gaan. » De witte LED op de subwoofer knippert snel.
3 Druk op de afstandsbediening op OPTICAL en houd vervolgens AUDIO SYNC + vijf seconden ingedrukt. » Als het koppelen is gelukt, brandt de witte LED op de subwoofer. » Als het koppelen is mislukt, knippert de witte LED op de subwoofer langzaam.
4 Als de koppeling mislukt, herhaalt u bovenstaande stappen.

Opmerking • Nadat u de subwoofer handmatig hebt verbonden met de basisluidsprekers, koppelt u de surround-luidsprekers opnieuw met de basisluidsprekers.

[ Voor 76% gewijzigd door wagenveld op 11-12-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Bedankt voor je reactie! je hebt er werkt van gemaakt.

speakers zijn meerdere malen gereset en opnieuw gekoppeld.
Ik hoor totaal geen dialoog door de fronts als er surround signaal is aangesloten. ook bevestigd de set het ontvangst van Dolby. ik had inderdaad al van die testfiles gedownload die alles bevestigen.

de surround speakers gaan wel anders klinken als je ze van de basisspeakers afhaalt hij gaat duidelijk van 2.1 naar 4.1 maar geeft de center en surround dus verkeerd weer.

zojuist even een panasonic bluray speler geleend ik ga die zometeen nog even testen met optich, hdmi en coaxial.

Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Zojuist weer bericht van Philips gekregen dat ze niets voor mij kunnen betekenen en dat het systeem werkt als hetzelfde geluid uit alle speakers komt. dus als het ware 2.1 verdeeld over 4 speakers.

Ik vind het dan een verkeerde zaak als de set dan wordt verkocht met de slogan "surround on demand" met all kreten als DTS, DD en AAC erbij....

Nu maar even terug naar de BCC...

Is er iemand in de buurt van Maas en Waal die met mij wat kan testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03
Dat lijkt mij niet juist, als ik de kleine speakers van de grote af haal komen daar echt de achterkanalen door. De 3 voorkanalen worden dan verdeeld over de 2 grote speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 16:46

Mikayu

.srt

Dit is gewoon een stereo setje en wanneer je die surround speakers afneemt gaat er een Dolby Prologic processor in werking. Dit is niet gelijk aan 4 discrete kanalen.

Terug ermee en een echte set uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
FrankRicard schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:00:
Dat lijkt mij niet juist, als ik de kleine speakers van de grote af haal komen daar echt de achterkanalen door. De 3 voorkanalen worden dan verdeeld over de 2 grote speakers.
Beste Frank,

Wat gebruik jij als bron als ik het vragen mag? Je hebt echt duidelijk signaal wat van achter hoort te komen alleen van achter?
Als je bijvoorbeeld bij gta naast de auto staat en je draait je stick dan hoor je het geluid rondtollen? Zo was het bij mijn vorige set.

Ik hoor graag van je!

Gr Bjorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
BlueSS50 schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:38:
[...]

Beste Frank,

Wat gebruik jij als bron als ik het vragen mag? Je hebt echt duidelijk signaal wat van achter hoort te komen alleen van achter?
Als je bijvoorbeeld bij gta naast de auto staat en je draait je stick dan hoor je het geluid rondtollen? Zo was het bij mijn vorige set.

Ik hoor graag van je!

Gr Bjorn
Bij bijvoorbeeld de openingsscene van Saving Private Ryan is het vrij duidelijk, maar ook bij actiefilms waar een helikopter achter je langs gaat klopt het bij mij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Via welk apparaat? ik gebruik hem zelf via een panasonic bluray, raspberry Pi en ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
Hmm ik lees je openingspost nog eens goed, probeer eens je bluray of raspberry pi op hdmi1 van je e5 aan te sluiten en je tv op hdmi out.
ARC geeft bij veel tv's maar 2 kanalen door.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankRicard
Mikayu schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:46:
Dit is gewoon een stereo setje en wanneer je die surround speakers afneemt gaat er een Dolby Prologic processor in werking. Dit is niet gelijk aan 4 discrete kanalen.

Terug ermee en een echte set uitzoeken
Bullshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
FrankRicard schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:40:
Hmm ik lees je openingspost nog eens goed, probeer eens je bluray of raspberry pi op hdmi1 van je e5 aan te sluiten en je tv op hdmi out.
ARC geeft bij veel tv's maar 2 kanalen door.
Beste Frank,

Bedankt voor het meedenken! ik heb alle mogelijke manieren al een keer geprobeerd. na ruim een week lang iedere avond en zondag uren dingen uitproberen weet ik het niet meer. ik heb alle mogelijke manieren van aansluitingen en bestanden geprobeerd maar het blijft hetzelfde.
ARC doorvoer staat op meerkanaals.
Dolby, AAC en DTS geprobeerd. (ook testbestanden gedownload)
Playstation met optisch en hdmi rechtstreeks op de Fidelio aangesloten tevens alle audiosettings geprobeerd.
De Bluray heb ik rechtstreeks met HDMI, Coax en Optisch aangesloten.

De set bevestigd dat er Dolby binnenkomt omdat het witte lampje 3 of 2 keer knippert.

Hoe heb jij hem aangesloten?

Gebeurd er bij jou nog iets als je de speakers van de basis haalt? bij mij gaan gelijk de witte ledjes knipperen en geeft hij direct de center weer via surround. ik las namelijk in een van de reviews dat hij na 5 seconden pas overschakeld naar surround met een foto van 3 brandende leds erbij (rood, oranje, wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
Ik denk dat je set dan echt kapot is of zo, zodra ik er 1 speaker afhaal hoor ik na 1 seconde of zo dat hij schakelt. Welke kleur de ledjes hebben weet ik niet precies. Voor gewoon tv gebruik ik de optische uitgang van mijn tv(hdmi arc wordt niet ondersteund door mijn tv), dat is stereo.

Films en series kijk ik met mijn media player (Boxee Box) en die zit rechtstreeks op de E5 en dan via hdmi naar de tv. Ik heb nog wel een blu ray speler staan, maar die gebruik ik eigenlijk nooit, ik denk dat het daar ook gewoon mee gewerkt heeft. Wellicht kan ik daar dit weekend even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Als hij met de Boxee Box werk dan zal hij ook wel met de BR speler werken!
Vanavond ff terug naar de BCC.

Ik houd je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Ik kan hem terugbrengen naar de BCC maar die raden het aan om dat volgend jaar pas te doen. (na vrijdag gebeurd er toch 2 weken niets mee)

Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Kleine update:
Gister PS4 aangeschaft en bevistigd de eerder genoemde problemen. bij driveclub bots je achterop je voorligger en de knal hoor je van achter!

meer info volgt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueSS50
Update: Twee weken geleden terug gebracht naar de BCC. hier hebben ze hem ook getest en vergeleken met een andere E5 wat het probleem bevestigde.

Hij is nu ter reparatie terug naar Philips....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Inmiddels bericht gehad dat de set niet meer gerepareerd kan worden...

Nu de lastige keus om weer een nieuwe E5 te nemen (waar ik niet zo veel vertrouwen meer in heb) of met bijbetaling over 2 weken de nieuwe E6 te nemen!

BCC kan deze namelijk met voorrang aan mij leveren. Hij komt pas ergens eind maart in de winkel. betekend wel dat ik tot de adviesprijs van 899,- moet bijleggen omdat er nog geen winkelprijs is.... (is wel erg veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Zo. Uiteindelijk toch voor de e5 gekozen. Nieuw in de doos. Eindelijk surround geluid!

Maar.... De hdmi passtrough werkt niet.... Aaaaargh!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
weer terug naar de BCC.... ze gaan maandag kijken voor een beter aanbod...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
Zo.... derde setje werk naar behoren!

Nu erg tevreden met de E5

Iedereen bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pady
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-11-2024
Beste

Ik heb deze E5 set ook. De ene voorste luidspreker klinkt veel stiller dan de andere...Is dit normaal? Heeft er nog iemand die ervaring? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
pady schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:31:
Beste

Ik heb deze E5 set ook. De ene voorste luidspreker klinkt veel stiller dan de andere...Is dit normaal? Heeft er nog iemand die ervaring? Bedankt
dit is niet normaal.... ik heb hier geen last van. waarschijnlijk zal het niets helpen maar heb je alle kabels al een keer nagekeken? harde/zachte reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1234972

B

[ Voor 99% gewijzigd door 1234972 op 18-08-2019 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
1234972 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:13:
Sinds een aantal dagen staat bij mij de rechter sur speaker contstant rood/oranje te knipperen wat er op duidt dat deze niet gekoppeld is. Al talloze keren de handleiding gelezen en de speakers opnieuw op de basis geplaatst zonder resultaat. Ook al meerdere malen de set gereset, zonder resultaat. Inmiddels is de garantie verlopen. Heeft iemand een oplossing voor wat ik fout doe? Bvd
Wat bij mij wel eens heeft geholpen was de subwooferkoppelprocedure doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1234972

Bedankt FrankRichard. Dit al meerdere malen geprobeerd zonder resultaat. De rechter satteliet stopt alleen met rood/oranje knipperen als de set uitstaat. Als de set aanstaat knippert deze constant rood/oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
En als je de surround speaker reset met een paperclip?
Dit heeft bij mij wel gewerkt.

volgens mij: set aanzetten. speaker er af, resetten met paperclip en terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06 21:34
Mag ik dit topic even naar boven halen? Ik heb ook de fidelio E5.

Mijn probleem is is dat de subwoofer 9 van de 10 keer niet mee opstart. Ik moet hem of opnieuw verbinden, wat soms ook lastig gaat, of 2 tot en met 15 keer aan/uit zetten tot de sub mee aan gaat.

Is dit een bekend probleem? Positie van subwoofer is nu 3m van de fronts af, en heb hem zelfs strak langs 1 front gezet om hem te koppelen, maar geen verbeterd resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
Robke15 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:56:
Mag ik dit topic even naar boven halen? Ik heb ook de fidelio E5.

Mijn probleem is is dat de subwoofer 9 van de 10 keer niet mee opstart. Ik moet hem of opnieuw verbinden, wat soms ook lastig gaat, of 2 tot en met 15 keer aan/uit zetten tot de sub mee aan gaat.

Is dit een bekend probleem? Positie van subwoofer is nu 3m van de fronts af, en heb hem zelfs strak langs 1 front gezet om hem te koppelen, maar geen verbeterd resultaat...
Ik heb dat sinds een half jaar ook, daarvoor het probleem eigenlijk nooit gehad. Ik ben bang dat het zigbee of bluetooth signaal van mijn hue's roet in het eten gooit, maar dat is slechts een vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
FrankRicard schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:57:
[...]

Ik heb dat sinds een half jaar ook, daarvoor het probleem eigenlijk nooit gehad. Ik ben bang dat het zigbee of bluetooth signaal van mijn hue's roet in het eten gooit, maar dat is slechts een vermoeden.
Inderdaad, ik heb al gecheckt of ik nieuwe modules kan vinden, maar niet verkrijgbaar.
Nou heb ik heb zowat voor de tv staan bij de fronts, nou gaat het wat beter. Maar moet de set soms wel tot 10x aan uit zetten voor hij het signaal pakt. Overigens valt mij wel op, dat wanneer hij hem wel pakt de tops beginnen te flikkeren en even aanspringen, en daarna de subwoofer aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
Hier heeft een reset het probleem tot nu toe opgelost

Op Optical zetten en dan op de afstandsbediening Reset ingedrukt houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robke15
FrankRicard schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:57:
[...]

Goedemorgen,

De beste wensen nog.
Ik heb mogelijk het probleem opgelost/gevonden.

Bij mij gooide mijn router de roet in het eten, die stond bij mij onder de tv.
Ik draaide hem een kwartslag en bijna geen problemen meer gehad, al staat de sub 10m verderop.

Nou heb ik de router aan de andere kant van de woonkamer gezet, bijna geen problemen meer.

Dus wifi signaal gooit zeer zeker een verstorend signaal uit!

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
Hmm, dat zou ook kunnen, ik zal er eens mee gaan spelen, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carllitos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-03-2022
ik heb deze set ook aangeschaft maar alleen met problemen, maar een groot deel heb ik al opgelost alleen zit ik nog met een ding en dat is ruis en knetteren wanneer ik het systeem aanzet, weet iemand toevallig waar dit aan ligt? bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door carllitos op 08-10-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skippy.75
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-05 21:45
Dat knetteren en kraken bij het opstarten heb ik sinds een aantal weken ook. Heb je inmiddels een oplossing geven daarvoor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
Robke15 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:30:
[...]

Goedemorgen,

De beste wensen nog.
Ik heb mogelijk het probleem opgelost/gevonden.

Bij mij gooide mijn router de roet in het eten, die stond bij mij onder de tv.
Ik draaide hem een kwartslag en bijna geen problemen meer gehad, al staat de sub 10m verderop.

Nou heb ik de router aan de andere kant van de woonkamer gezet, bijna geen problemen meer.

Dus wifi signaal gooit zeer zeker een verstorend signaal uit!

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Succes
toon volledige bericht
Ik neem mijn woorden hier weer terug.
Heb weer regelmatig problemen met de subwoofer. Baal enorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:37

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Skippy.75 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:57:
Dat knetteren en kraken bij het opstarten heb ik sinds een aantal weken ook. Heb je inmiddels een oplossing geven daarvoor gevonden?
Zo, even een flinke kick op dit topic, sorry als dit onder kapen valt.

Bovenstaande is een bekend issue bij de E5. Heeft te maken met condensatoren die stuk gaan. Hier meer info:
https://www.avforums.com/...ar-speaker.2256303/page-2

Ik heb mijn setje eens open geschroefd, maar mijn kennis van electronica (en mijn apparatuur) is niet goed genoeg om dit op te lossen.

Is er iemand op dit forum die het ziet zitten om hier eens een poging voor te wagen? Uiteraard tegen vergoeding.

Daarnaast heb ik een tweede set die niet kraakt en plopt, maar waarvan het rechterkanaal niet werkt (de vaste speaker, de surround R doet het wél). Ook met een andere R-speaker en andere kabel werkt het niet, dus het probleem zit waarschijnlijk in de aansturing vanuit de L-speaker (daarin zit alle electronica). Geen idee hoe dit op te lossen, dus als iemand hier een idee over heeft...?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoJ
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-06 22:25

WoJ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4M9RD25M0ThUk71R_rqBs6qPGQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I29uCgjRef6YtxEMUGE1is5M.jpg?f=fotoalbum_large

Zoiets waarschijnlijk...
Pagina: 1