Nieuwe videokaart en eventueel nieuwe voeding.

Pagina: 1
Acties:

• Mark Jan
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-11-2025
Hallo allemaal,

Mijn Syteem ziet er als volgt uit:
  • OS Windows 10 Pro N 64-bit
  • MB Gigabyte Z97-D3H-CF
  • CPU Intel Core i5 4670 @ 3.4 GHz met extra luchtkoeler
  • RAM 2x Crucial 8GB DDR3-1600
  • GPU GIGABYTE R7 250 2GB
  • Geheugen Samsung 840 EVO 120 GB SSD en 1TB WD Green HDD
  • Optical drive ATAPI
  • Voeding HKC V-Power 650W
  • Beeldschermen 2x Acer G246HL
Allemaal netjes in een NZXT Phantom 240

Ik zoek een:
1. Videokaart, ik zat te denken aan een R9 390 voor gamen (pricewatch: Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD), omdat mijn moederbord meer gericht is op amd kaarten. (te zien aan het mooie AMD crossfire logotje dat er op staat.) Ik speel nu een beetje (veel) Fallout 4, wil de Assassins Creed serie bijhouden en doe wat Photoshop werk.
2. Een nieuwe voeding, omdat ik het nu doe met een (na klein onderzoek) B merk HKC 650W. (en ik weet ook niet of dit genoeg blijft.)

Wat is je budget?
Ik wil er ongeveer rond de 400 aan uitgeven. Ben bereid om even te wachten op een actie of tweedehands te zoeken.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik zat dus te denken aan een AMD kaart, hoewel ik op internet wel gelezen heb dat de kaarten van Nvidia wat minder stroom verbruiken. Daarnaast hou ik persoonlijk van een beetje samenhang in mijn pc, vandaar dat ik de GIGABYTE versie van de R9 gelinkt heb.
Voor een nieuwe voeding lijkt een corsair mij een goede optie.

Als iemand goede argumenten heeft om iets anders te kopen sta ik daar natuurlijk voor open.

Heeft iemand een idee of dit een goed idee is? Is het beter om toch over te stappen op Nvidia?
Kan ik uit de voeten met bijvoorbeeld een: pricewatch: Corsair RM750i ?

Bij voorbaat dank,

MJ

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:02
Wil je twee kaarten gaan draaien? Zo nee, dan heb je aan 400 a 450w al meer dan genoeg.
Bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

Een r9 390 is prima als je daar het budget voor hebt.
Worden wat heter, maar 1440p gaat daar beter mee.

[ Voor 40% gewijzigd door Arunia op 11-12-2015 18:40 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Mark Jan schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:34:
omdat mijn moederbord meer gericht is op amd kaarten
Vergeet dit maar meteen. Er bestaat niet zoiets als een moederbord dat meer gericht is op merk a of b ;).

• Mark Jan
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-11-2025
Bedankt voor jullie reacties :)

@Arunia Is dat ook genoeg voor eventuele CPU en/of GPU waterkoeler?

En ja ik wil ook een beetje 'future-proof' zijn dus ik denk dat ik daarvoor ga. Weet jij of er echt grote verschillen bestaan tussen de kaarten van verschillende bedrijven?

@br00ky Nee daar had ik ook al geen aanwijzingen voor gevonden op het internet, maar ik vind het persoonlijk gewoon ook iets mooier. Bedankt iig.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
je moederbord kan wel CF aan(van AMD). Maar geen SLI van Nvidia. Dit komt niet omdat hij meer op AMD is gericht. maar het feit dat je 2de pci-e slot altijd op x4 draait.(vermoedelijk via je chipset). en SLI heeft minimaal pci-e x8 nodig om te functioneren. Vandaar de onderbreking van SLI ondersteuning.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:02
Mark Jan schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:25:
Bedankt voor jullie reacties :)

@Arunia Is dat ook genoeg voor eventuele CPU en/of GPU waterkoeler?

En ja ik wil ook een beetje 'future-proof' zijn dus ik denk dat ik daarvoor ga. Weet jij of er echt grote verschillen bestaan tussen de kaarten van verschillende bedrijven?

@br00ky Nee daar had ik ook al geen aanwijzingen voor gevonden op het internet, maar ik vind het persoonlijk gewoon ook iets mooier. Bedankt iig.
Die 520W lijkt me ook voor wc meer dan genoeg. Maar dat ligt echt aan hoeveel vermogen dat nodig heeft.
Je pc gebruikt zonder dat echt niet zoveel.
Mij werd ook 450w aangeraden voor mijn i7 met r9 290x. Dus dan lijkt het me dat je wel genoeg over hebt met degene die ik aan gaf. Maar nogmaals, even onderzoeken. Een iets zwaardere is zo te vinden natuurlijk.
Pagina: 1