• altenaatjuhh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-11-2025
Beste tweakers,

Sinds afgelopen week heb ik een probleempje met mijn pc.
Tijdens het gebruiken van mijn pc loopt hij de hele tijd vast.
Als ik hem aanzet kan ik hem 10 minuten tot een half uur gebruiken en dan loopt hij weer vast.
Op dat moment kan ik er dan ook niks anders mee doen dan hem uitzetten. Het gebeurt vooral
als ik videos kijk op youtube, of tijdens het spelen van games. Het geluid blijft dan gewoon doorlopen
maar het beeld blijft vasthangen en de pc reageert nergens meer op.
Heeft iemand van jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt,

altenaatjuhh

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met het noemen van de specs van je systeem, en wat je al gedaan hebt om het probleem uit te sluiten. Dit zou namelijk echt overal aan kunnen liggen.

• altenaatjuhh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-11-2025
CPU: intel i5 2300
Videokaart:ATI Radeon HD 5750
moederbord: ASRock h67m-ge
RAM: 12 gb DDR3 Kingston

Ik heb onder andere al geprobeerd om de pc opnieuw op te starten en windows updates uit te voeren. Verder heb ik geprobeerd om een systeemherstel te doen naar 2 maanden terug, alleen dan geeft hij een error dat het niet lukt (0xc0000022)

ik hoop dat dit eerst voldoende informatie is

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-01 06:57
klinkt als een hite probleem, kast+fans al een keer stofvrij gemaakt?
evt. cpu pasta vernieuwen

[ Voor 16% gewijzigd door frankym op 12-12-2015 09:34 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat er iets in je Windows error log?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:07

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk. Schopje naar PMG.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:05

Nemesizz

Untouchable

altenaatjuhh schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:07:
CPU: intel i5 2300
Videokaart:ATI Radeon HD 5750
moederbord: ASRock h67m-ge
RAM: 12 gb DDR3 Kingston

Ik heb onder andere al geprobeerd om de pc opnieuw op te starten en windows updates uit te voeren. Verder heb ik geprobeerd om een systeemherstel te doen naar 2 maanden terug, alleen dan geeft hij een error dat het niet lukt (0xc0000022)

ik hoop dat dit eerst voldoende informatie is
Voeding ontbreekt nog (merk+wattage+leeftijd).

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 20:39
Klinkt als een harde schijfprobleem. Bij een hitteprobleem of instabiele voeding zou die wel uitvallen. Mogelijk de videokaart, maar ik denk het niet. Grote kans dat het erger word, teken dat de hardeschijf steeds meer beschadigd raakt. Probeer eens een hardeschijf zelftest te draaien zoals HDTune.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Of RAM problemen, die kunnen ook dergelijke crashes vertonen. ;)
Als de HDD echt problemen heeft, dan tikt de HDD ook (wat anders niet het geval is).

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Je geeft zelf al aan dat die het vooral doet tijdens video's kijken op Youtube en gaming.
Wat wordt er bij beiden gebruikt? Je videokaart (hardware accelleration voor Youtube en uiteraard het gamen belast je videokaart ook nogal).

Heb je een igp (integrated graphics processor)? Haal je videokaart er even uit en sluit je scherm rechtstreeks op je moederbord aan. Doet die het dan wel goed?

Herinstalleer ook even de driver van je videokaart (gooi hem er volledig af met een driver-cleaner softwaretoepassing, herstart, en dan driver terug installeren). Als de driver zelf crasht gaat je beeld inderdaad 'hangen' maar de rest doet het dan nog gewoon.
Brengt dat geen zoden aan de dijk, kijk of je even videokaart van iemand kan lenen? Je vindt vast wel iemand die nog een ouder model heeft dat ligt stof te happen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tokkes op 16-12-2015 21:58 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ervan uitgaande dat de HTML5 player goed werkt bij TS.
Pagina: 1