Coolblue abonnement met toestel.

Pagina: 1
Acties:
  • 620 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneshock
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-05 18:13
Hallo tweakers!

Ik ben op zoek naar een abonnement met toestel. Bij mijn zoektocht ben ik iets opmerkelijks tegengekomen bij Coolblue. Ik vraag me af hoe het zit en of jullie meer weten;

Bij Coolblue het volgende pakket:

Samsung Galaxy S6 32 GB Zwart
T-mobile Stel Samen & Stel Bij extra korting.
120 belminuten (€0,50 p/m)
Toestelbijdrage: €0,- (ik wil het toestel in één keer betalen)
1GB databundel
================
Nu kost het toestel mij €350 in één keer. Klinkt logisch, hier is niks aan de hand.

Nu het Edge model:
Ik kies precies hetzelfde pakket als bovenstaand
Nu komt mijn toestelprijs neer op €258 in één keer.

Wat gebeurt hier? De Edge uitvoering is in de meeste winkels juist 100-150 euro duurder, niet goedkoper!
Volgens de Coolblue klantenservice waar ik een berichtje naar heb gestuurd heeft dit te maken met de prijsafspraken tussen T-mobile en Coolblue.

Maar dan nog, dit lijkt meer op een fout dan op een prijsafspraak.
Heeft iemand hier meer informatie over, weet je hoe het zit en hoe dit kan? Dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat zijn soms gewoon specifieke prijzen die ze voor een model kunnen regelen. Mogelijk dat ze de Edge dus in bulk voor een ~100 goedkoper hebben kunnen krijgen icm afspraak van T-Mobile dan de normale S6.

Zelfde zie/zag je ook tussen andere toestellen, iphone 16GB en 950 zijn redelijk dezelfde prijs, maar tot 2 weken geleden was bij bepaalde abbo's bijbetaling van de 950 189 euro, terwijl de iphone 334 euro was.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneshock
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-05 18:13
SinergyX schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:34:
Dat zijn soms gewoon specifieke prijzen die ze voor een model kunnen regelen. Mogelijk dat ze de Edge dus in bulk voor een ~100 goedkoper hebben kunnen krijgen icm afspraak van T-Mobile dan de normale S6.

Zelfde zie/zag je ook tussen andere toestellen, iphone 16GB en 950 zijn redelijk dezelfde prijs, maar tot 2 weken geleden was bij bepaalde abbo's bijbetaling van de 950 189 euro, terwijl de iphone 334 euro was.
Ok, dat is goed om te weten.
Coolblue is ook wel een legitieme en goed beoordeelde zaak, dus ik verwacht ook eigenlijk geen rare dingen van ze. (Zoals een Russisch toestel ofzo). Ik wilde het gewoon even zeker weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-07 10:01
'Vroegah' toen ik nog in de telecom zat (5/6 jaar geleden) kreeg je als winkel van KPN en Vodafone een vergoeding aan de hand van abonnement. In het geval van T-Mobile kreeg je een vergoeding aan de hand van abonnement/ toestelcombinatie. Als T-mobile een toestel niet kende, dan verkochten we die ook niet met T-mobile abo.
Zo te zien doet T-Mobile dit nog steeds, en kan het inderdaad dat ze voor de 6 Edge een hogere vergoeding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Boneshock schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:16:
Ok, dat is goed om te weten.
Coolblue is ook wel een legitieme en goed beoordeelde zaak, dus ik verwacht ook eigenlijk geen rare dingen van ze. (Zoals een Russisch toestel ofzo). Ik wilde het gewoon even zeker weten :)
Dat laatste ben ik nooit 100% zeker over, belsimpel dacht ik dit ook zo, maar toch een pools model gekregen.

Hoeft niet altijd een probleem te zijn, mijn geval wel toen de WM updates nog via providers liepen.

In alle gevallen is het altijd wijs om even verschillende shops af te gaan, dit kan soms aardig wat geld schelen.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 11-12-2015 16:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, dat is dus iets wat je met de verkoper moet bespreken. Als Coolblue het aanbied en bevestigd, dan is het jouw probleem niet :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.