Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:43
Ik luister internetradio via een Denon DNP720AE die aangesloten is op een versterker. Vaak gaat het om zenders die je ook in de ether hebt. Digitaal is betere kwaliteit. Ik gebruik wifi. Er loopt wel een UTP maar die is voor de tv.

Op een gegeven moment viel het signaal weg. De radio zoekt dan een andere zender in de lijst met voldoende signaal. Dit gebeurt nu steeds vaker. Je kunt zien dat het aan het signaal ligt omdat er een percentage in het scherm staat. Inmiddels is de oude router vervangen door een Fritzbox maar het probleem blijft.
Ik heb al op nieuwe firmware gecheckt.

Iemand een idee? De computers en telefoons in huis lijken geen problemen met wifi te hebben. Kan ik de UTP kabel spltsen?

Aanvulling: streamen via PC of Android App vanaf de telefoon gaat ook niet heel soepel. Misschien maakt dit een verband?

[ Voor 8% gewijzigd door joepie de p op 11-12-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ja, zet er een simpele switch tussen.

Zie: http://tweakers.net/categ...twerk-switches/producten/

[ Voor 15% gewijzigd door S1NN3D op 11-12-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Een switch is een splitter, maar dan op 220V toch? :X
Dan kan ik mss ook mijn oude (vervangen) sitecom WLR 3100 router daarvoor gebruiken? Die ligt toch stof te vergaren.

Complicatie: De UTP kabel naar de TV komt niet van de router, maar van de glasvezelmodem. Dat splitsen kan dan waarschijnlijk helemaal niet werken.

[ Voor 32% gewijzigd door joepie de p op 11-12-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Steek de netwerk kabel die nu in je TV zit in de WAN/modem poort van die sitecom en vanaf daar weer 2 kabels naar je TV en de Denon

[ Voor 8% gewijzigd door Mikayu op 11-12-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Werkt toch niet. Bij aansluiten bedraad volgt melding 'geslaagd'. Bij elke zender vervolgens: 'Server error'.
Situatie is als volgt.

Glasvezelkabel komt binnen in glasvezelmodem.
Vanuit glasvezelmodem gaat er een UTP naar de sitecom. Deze kan niet in de WAN poort, want dan werkt TV niet. Een andere UTP gaat naar Fritzbox. Dat was de Wifi-zender zoals hierboven uitgelegd.

Vauit sitecom
- gaat er 1 UTP naar de TV. Werkt prima
- gaat er 1 UTP naar de Denon. Ik heb op de Denon proxy en DHCP aan staan..

Vermoed instelling in de sitecom zelf? Firewall van sitecom staat uit.

Aanvulling. Ander switch geprobeerd = zelfde probleem.
Vermoed dat er lekker gepingt wordt, maar dat er toch geen internetverkeer mogelijk is.

[ Voor 11% gewijzigd door joepie de p op 11-12-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik ben het overzicht kwijt :P
Van waar naar waar lopen er netwerk kabels en in welke poort? En waarom gebruik je een proxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Ik word niet gehinderd door enige kennis 8)7
De Denon vraagt of je dit wel of niet wilt, in het boekje staat bij voorkeur aan.
Mikayu schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:25:
Ik ben het overzicht kwijt :P Van waar naar waar lopen er netwerk kabels en in welke poort?
Plaatje verhelderend?
Afbeeldingslocatie: http://nouw.nl/wp-content/uploads/Knipsel2.jpg
De Humax is een zappkastje van de provider, met daarin een harde schijf enzo.

[ Voor 6% gewijzigd door joepie de p op 11-12-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57
ik weet niet bij welke provider je zit, maar bij de meeste providers zit IP tv op een aparte VLAN. Dus dit signaal kun je na je glasmodem/router niet meer splitsen naar humax+internet radio.

Je zou er een 2de UTP kabel naast kunnen trekken (eruithalen en opnieuw 2 tegelijk erin ;) )

Andere mogelijkheden:
-Router met VLAN splitsing ertussen zetten ipv je sitecom (maar je netwerk wordt dan wel een rommeltje)
-Fritzbox verplaatsen voor beter bereik
-powerline adapter setje kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Hallo weertenaar,
merci. Het probleem zit hem niet in het signaal in huis. Dat is uitstekend.
Volgend de provider ligt het probleem ook niet bij hem, omdat zij kunnen zien dat het signaal op mijn glasmodem heel goed is. Zoals geschreven had de vorige wifirouter (sitecom) hetzelfde probleem.

Volgens de provider zitten er teveel gebruikers op hetzelfde kanaal. Ik dacht de oplossing te zien in het bedraad aansluiten. Dat idee van die 2 kabels tegelijkertijd is zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Kabeltje vanaf de Fritz box naar de denon en dan die sitecom weglaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Mikayu schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:16:
Kabeltje vanaf de Fritz box naar de denon en dan die sitecom weglaten
Klopt.
Ik heb op de Fritzbox gezien dat heel de wijk op kanaal 1 zit. Zit nu in mijn eentje op kanaal 7 en al heel de dag geen probleem gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
Update.
Het probleem zit kennelijk inderdaad in het kanaal. Nu al 5 dagen geen probleem meer met de internetradio.
Pagina: 1