Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marciano96
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 13:47
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe headset ik gebruik momenteel een Sharkoon static SR waarvan de microfoon stuk is en het geluid aan een oor het niet doet als de kabel verkeerd ligt. Dus tijd voor een vervanger.
Ik heb zelf geen idee wat er goed is in prijs kwaliteit en wat een must is bij headsets. Ik zit tussen 100 en 200 qua prijs. Ik gebruik het voor online gamen met vrienden dus mic kwaliteit moet er zijn. Surround sound is ook nodig (5.1 & 7.1 is er merkbaar verschil bij een headset?). Ik wil dat ding wel een tijdje gebruiken dus duurzaamheid is ook wel van belang. Ik ben voorzichtig met mijn spullen dus kapot gaan door ongelukken gaat bij mij niet gebeuren. Producten die ik heb toegevoegd zijn namen die ik ooit eens heb gehoord maar geen idee of die echt goed zijn.
Raden jullie een specifieke headset aan of hebben jullie richtlijnen waar ik op moet letten.
Alle hulp neem ik aan.
Dank jullie

Edit: Weet niet of ik het onder goede subtopic heb gepost maar ik zag laptop, desktop en componenten koopadvies staan en eronder overige hardware vandaar hier gepost

[ Voor 8% gewijzigd door Marciano96 op 11-12-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:14

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Met dit soort hardware is het altijd erg persoonlijk. Meestal heb je met een head-set on-ear of over-ear keuze. Ik vraag mij af of er in-ear keuze is als je ook nog een mic wil.

Daarbij is het dan ook van belang om te kijken of extern geluid goed afgeschermd wordt.
Andere extra'tjes die ik altijd wel interessant vind:
Zit er een volume control op het snoer, mic mute etc.

Balngrijkste is wat vind jij het beste draag comfort. Je geeft aan dat je er lang mee wilt doen, maar wil je er ook lange sessies me gamen. Soms heb je een heel goede kwaliteit headset met prachtig geluid, maar die voor sommige mensen een hel zijn om te dragen. Ligt bijvoorbeeld aan de vorm van je hoofd.

Je hebt leren schelpen en ook met badstof. Ben je zweterig aangelegd, dan is (kunst)leer misschien niet een goede keuze.
Op welke manier zijn de schelpen te draaien. Alleen verticaal of zijn ze ook horizontaal in een hoek in te stellen.

Overigens geef je aan dat je een aantal producten hebt toegevoegd. Was je dat wellicht vergeten? Want ik zie niets in je TS. ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marciano96
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 13:47
Bedankt voor deze info! De headset die ik nu heb moet over-ear zijn alleen ik heb nogal grote oren dus ik moet mijn oorlellen een beetje drukken als ik ze op doe. Game sessies kunnen nogal lang uitlopen dus comfort over langere tijd speelt ook een rol. Gebruik hem alleen bij game sessies waar communicatie key is. Dus singleplayer games/ films heb ik een speaker set voor.
Ik gebruik een headset met stof. Ik krijg wel altijd zeer warme oren dus switchen naar leer lijkt me geen goede optie. Ook draag ik een bril die door deze headset nogal eens in mijn huid wordt gedrukt als ik hem lang op heb.
De headsets die ik had toegevoegd waren een A40 and Tritton.
Je zegt ook dat de vorm van je hoofd er een rol bij speelt dus zijn er winkels hebben game headsets om uit te proberen? Zodat ik kan voorkomen dat het als een hel zit. Of kan je me al een merk voorschotelen?
En is mijn prijs range voldoende of krijg ik daar niks voor binnen mijn specificaties?

Edit: Ik heb er nog niet bijgezet maar het is voor PC gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door Marciano96 op 11-12-2015 19:20 ]