Panasonic TX-55CX700 (+ gratis upgrade)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reteck
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-09 14:55
Ik zoek een?
55 inch televisie voor in de woonkamer (kijkafstand is 3,5m - GROOT scherm komt u maar >:) )

Wat is je budget?
+/- 1000€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV + Films/series die vanaf een externe Plex server gestreamt worden (op huidige TV via Chromecast)

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn oog is gevallen op de pricewatch: Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver dit vanwege de lovende reviews, prijsstelling en de looks. Het toestel staat helaas nergens in de nabije omgeving tentoongesteld om eens te gaan kijken naar hoe het beeld er daadwerkelijk uit ziet, gelukkig bestaat er een retourbeleid bij webshops :P

Welke vragen heb je hier nog over?
Er staat dat het toestel geen DTS ondersteunt, nu zal ik daar vanwege het streamen via een chromecast geen problemen in ondervinden? Ik lees dat er ontwikkelingen zijn op het gebied van Plex voor de Panasonic om deze onboard te kunnen gebruiken. Tot die tijd zal ik de Chromecast nog even gebruiken.

Mijn vraag is eigenlijk, Hificorner biedt een gratis upgrade naar de Panasonic TX-55CXE720 - waarop een 100€ cashback actie van toepassing is. Dit betekent dat dit toestel beschikbaar wordt voor €1027,- Een erg interessante prijs voor een 55 inch Ultra HD TV. Nu kan ik helaas geen informatie vinden over dit type? Is hier iemand mee bekend?

Eventuele alternatieven zijn uiteraard welkom, ik ga alle topic's al geruime tijd af. Alleen raak ik door de bomen het bos kwijt, waarbij een bezoek aan de lokale media markt dit niet makkelijker maakt met alle rare en mediamarkt eigen types.

[ Voor 4% gewijzigd door reteck op 11-12-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:31
Volgens mij zit het tegenwoordig best wel goed met de beeldkwaliteit in die prijsklasse. Hoe dan ook kun je het eigenlijk niet beoordelen in de winkel, daar deze daar in een heel andere setting tentoongesteld wordt dan waarin je thuis tv gaat kijken.

Het best ben je dan waarschijnlijk af door via internet reviews te zoeken waarbij de kleurechtheid wordt getest.

Als je geen receiver met losse speakers hebt, is het van belang te weten of de chromecast het geluidssignaal kan downsampelen naar stereo. Anders zul je waarschijnlijk een stereo geluidsspoor in de bron moeten hebben. Zeker weten doe ik dit niet.

Oh, en ik spreek uit ervaring dat een tv volgens mij nooit te groot kan zijn. Althans mijn 50" leek destijds een flinke jongen, maar na een week was ik er alweer aan gewend en had ik spijt dat ik niet voor een groter model had gekozen. Mijn advies; probeer het eens te testen met stukken karton (hoewel dit niet helemaal gelijkwaardig zal worden ervaren. Ik geloof dat er ook verschil zit in de waarneming van een oppervlak wat licht reflecteert (karton) of uitstraalt (tv)).

[ Voor 28% gewijzigd door LA-384 op 11-12-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10 00:32
De CX720 is net als de CXM710 (het model van MediaMarkt) een variant op de CX700, verkocht door bepaalde retailers. Verschillen zijn niet heel groot: 1000hz ipv 800hz softwarematig, een iets ander design en iets betere speakers, wel een fijne toevoeging is de smart remote (dit geldt in ieder geval voor de CXM710, voor de CX720 ben ik hier niet zeker van, maar ga er wel van uit).

Qua beeldkwaliteit zal het verschil er dus niet zijn, maar als je voor dezelfde prijs er een smart remote bij zou kunnen krijgen (nogmaals, ben hier niet 100% zeker van), dan is het natuurlijk een leuke deal.

Wat betreft beeldkwaliteit kan ik kort zijn, voor de prijs ga je niet beter vinden. Een 100hz paneel, erg goed contrast, goed gekalibreerde kleuren en ondersteuning voor een grotere kleurruimte voor die prijs is gewoon heel mooi.

Wat betreft DTS en een Chromecast ligt het eraan wat je ermee wil gaan doen, maar bijvoorbeeld Netflix en YouTube zullen geen problemen opleveren (Netflix werkt met een Dolby Digital Plus signaal en Youtube meen ik met een AAC codec, beiden in ieder geval geen DTS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Een tijd geleden heb ik de Panasonic Viera TX-50CX700 (met upgrade naar 720) aangekocht. Echter heeft panasonic lever problemen en is het onduidelijk wanneer deze alsnog gaat komen.

Nu krijg ik als alternatief de Sony KD-49X8309C aangeboden.
Zouden jullie dit alternatief aanraden?

Ik twijfel hard, in verband met het android besturingssysteem (loopt vaak vast)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Blanco88 schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:15:
Een tijd geleden heb ik de Panasonic Viera TX-50CX700 (met upgrade naar 720) aangekocht. Echter heeft panasonic lever problemen en is het onduidelijk wanneer deze alsnog gaat komen.

Nu krijg ik als alternatief de Sony KD-49X8309C aangeboden.
Zouden jullie dit alternatief aanraden?

Ik twijfel hard, in verband met het android besturingssysteem (loopt vaak vast)..
Sowieso een niet vergelijkbaar toestel dus gewoon niet accepteren (want IPS paneel).

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 14-12-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Dat is dan specifiek het CX720 model waarbij leverproblemen zijn, de CX700 is voor zover ik weet goed leverbaar. Overigens is het model van Sony inderdaad niet vergelijkbaar. Het besturingssysteem is instabieler en het contrast een stuk lager. Ik zou dan liever nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:54

Bever!

3

Bij mediamarkt staan ook stapels van die cxm710. Dus wellicht dat je daar een goede prijs kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reteck
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-09 14:55
apis29 schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:13:
[...]

Sowieso een niet vergelijkbaar toestel dus gewoon niet accepteren (want IPS paneel).
Beide toestellen hebben toch een IPS paneel? Of zie ik het verkeerd?

Verder heb ik toestemming van mijn vriendin om de TX-55CX700 (720 in dit geval) aan te schaffen _/-\o_
Nog een laatste check - up rondje en dan staat deze tv hoogstwaarschijnlijk met enkele dagen te shinen in huis :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
reteck schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:16:
[...]

Beide toestellen hebben toch een IPS paneel? Of zie ik het verkeerd?

Verder heb ik toestemming van mijn vriendin om de TX-55CX700 (720 in dit geval) aan te schaffen _/-\o_
Nog een laatste check - up rondje en dan staat deze tv hoogstwaarschijnlijk met enkele dagen te shinen in huis :9~
Dat zie je dan verkeerd ja ;) . Alleen de CX750 heeft een IPS paneel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
De CX700 heeft inderdaad een VA paneel, geen IPS, vandaar ook het goede contrast. En veel plezier met je nieuwe TV, 5 inch extra kan nooit kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Hmm de Panasonic Viera TX-50CX700 is inderdaad te leveren, alleen de Panasonic Viera TX-50CX720 nog steeds niet. Ik wacht het nog heel even af, anders ga ik toch voor de 700, dan maar 800HZ ipv 1000 Hz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Blanco88 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:41:
anders ga ik toch voor de 700, dan maar 800HZ ipv 1000 Hz..
Het verschil tussen deze fantasie getallen zul je niet zien dus daar hoef je geen rekening mee te houden.
Pagina: 1