Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Msi r9 390 screen flickering bij 2 schermen

Pagina: 1
Acties:

• Septimus_
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22-03-2019
Hallo allemaal,

Zoals sommigen wel weten is er een probleem met sommige AMD kaarten, waaronder de r9 390. Als ik 2 schermen aansluit op mijn pc dan krijg ik op een gegeven moment hevige last van screen flickering. Dit probleem bestaat nu al meer dan 3 maanden. Er is een bekende post hiervan op de AMD forums, en nog wordt het niet gefixt. Ik ben dit echt zat aan het worden, ik wil mijn 2 schermen kunnen gebruiken.

Wat moet ik doen ? De kaart verkopen en een nvidia kopen ? Heb ik recht op geld terug of zoiets? Of de drivers downgraden tot een punt waar het wel werkt ?

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20:46

Nemesizz

Untouchable

Meestal word het veroorzaakt doordat de kaart op een te lage clockspeed draait.
Met multiscreen moet de snelheid (zelfs op idle) hoger liggen dan met 1 scherm, vaak gaat dit gewoon goed, af en toe gebeurt dit niet en krijg je dus last van screen flickering (dan blijft ie op de snelheid van 1 scherm hangen).

Oplossing is meestal handmatig de snelheid wat te verhogen (kan vaak via 'overclock' programma's zoals MSI Afterburner). Welke snelheid je dan moet hebben durf ik niet helemaal met zekerheid te zeggen omdat dit nogal eens verschilt per serie kaart (mijn Radeon 5770 had dit probleem ook, en moest op 400Mhz core en 900Mhz memory als ik me niet vergis, maar andere series kunnen weer andere snelheden gebruiken).

Want ik denk als je nu met een programma kijkt, dat je GPU idle op de snelheid draait wat ie zou moeten doen met 1 scherm ipv de snelheid van 2 schermen.

• Septimus_
Hmmmm okey... Als ik thuis ben dan zal ik even kijken of ik de clockspeed in idle hoger kan zetten, thanks!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 01:14

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dit kan je oplossen met bijvoorbeeld MSI Afterburner daar kan je een 2d en 3d profiel aanmaken.

Battle.net tag

• Septimus_
Okey, zal me er thuis even meer in verdiepen, kan niet wachten. 2 prachtige schermen die op het moment niet gebruikt kunnen worden, wat een zonde.

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True