Windows 10 - Muis functioneert niet meer goed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobyreal
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-04-2021
Hi,

Ik gebruik een Rapoo v200 muis voor mijn desktop PC, die nu Windows 10 draait. De muis deed het altijd prima op Windows 8, maar met W10 doet ie het een stuk minder goed.

Het probleem dat ik heb is dat de muis op random momenten voor 1 seconden (soms langer, soms korter) bevriest en dan hoor ik het systeemgeluid voor als er een nieuw USB apparaat gekoppeld wordt, daarna gaat ie dan weer normaal verder.Vaak gebeurt dit zelfs een een aantal keren achter elkaar, dit is erg hinderlijk. Ik weet zelf niet waar het aan ligt maar denk dat het iets te maken heeft met of de drivers van de muis (niet geupdate door de fabrikant?) of iets met de USB aansluitingen.

Wat heb ik tot dusver geprobeerd?

- Muis losgekoppeld
- Muis in alle USB poorten geprobeerd
- Drivers en software opnieuw geïnstalleerd

Ik weet nu zelf niet goed meer wat ik nog meer kan doen om dit probleem te verhelpen. Ik zou het erg waarderen als mensen hier mij uit de brand zouden kunnen helpen.

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wellicht overschrijft W10 automatisch de muis drivers. Blijkbaar vonden ze dat bij Microsoft leuk, want hetzelfde euvel speelt bij laptops met touchpad drivers die opeens niet meer functioneren.

Je kunt de automatische updates in apparaatbeheer uitzetten volgens mij.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
Hey, misschien is dit hetzelfde probleem als ik heb:

Gloednieuwe Dell Latitude 3550 laptop: in Windows 8.1 doet de touchpad het goed, in Windows 10 hapert hij voortdurend en doet de linkermuisknop het vaker niet dan wel. Klikken op het pad zelf gaat dan nog wel.
Ik heb de Gestures al uitgeschakeld.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobyreal
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-04-2021
Heeft iemand nog mogelijke oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat je beschrijft doet mij erg denken aan een interrupt proces wat op hol is geslagen. Dit is mij ook gebeurd bij een Windows 10 upgrade/update. Je kunt kijken of je computer heel veel cpu alloceert aan je interrupt proces. Zo ja, dan is het een kwestie van al je drivers bijwerken; het kan van alles zijn, dus loop stuk voor stuk je drivers na (muis, videokaart, bios). In mijn geval loste een bios firmware update de problemen op.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 17:32
Ik heb ook dat probleem maar dan met een bluetooth muis.
Vanmiddag kwam ik onderstaand filmpje tegen waar ze het proces van de muis in windows 7 compatibiliteit mode zetten.
Moet zeggen dat die nu al een geruime tijd het probleem niet meer heeft.
[YouTube: https://youtu.be/fjAH7vRYu8k]
Pagina: 1